Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te syötte jotka ette syö vehnää tai leipää?

Vierailija
19.10.2014 |

Epäilen olevani allerginen vehnälle ja nyt pitäisi olla ilman sitä jotta näkee mitä tapahtuu. Mitä siis syön? Kaikessa on vehnää. Jopa ruisleivässä on suurin osa vehnää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön esim. puuroa. Ja silloin kun syön leipää, se on ruisleipää, sitäkin nimittäin saa vehnättömänä (esim. Real, Pälkäneen ruislimppu, monet reikäleivät). Vehnäallergikko olen. Kannattaa muuten selvittää, onko kyseessä venhäallergia vai jotain muuta, minulta ainakin selvisi ihan verikokeella.

Vierailija
2/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenitonta leipää löytyy kaupasta. Itse syön lähinnä gluteenitonta näkkäriä, kun ei niin miellytä ne muut leivät. Ja olen allerginen vehnälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa aamuisin. Ja gluteenitonta leipää. On myös 100% ruista, mutta sitäkään mun maha ei kestä.

Vierailija
4/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö mitään viljoja, joten leivon leipäni itse. Mm. karppaus.infon resepteistä löytyy hyviä täysin viljattomia ohjeita leiviksi.

Muuten syön yksinkertaisia itse laitettuja ruokia. Tänään mm. linssikeittoa, kanaa, rahkaa+marjoja.

Vierailija
5/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa löytyy ilman viljaakin.

Vierailija
6/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunaa. Kaikkialla perunaa :(

Vierailija
7/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppausohjeita kannattaa katsoa sillä silmällä. Ilman vehnää on tosi helppoa syödä hyvin, ilman leipää pärjää myös. 

Vierailija
8/8 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jatkan vielä: karppausohjeista mulle ainakin kirkastui se, että pitää syödä oikeaa ruokaa niin ettei kaipaa mitään välipaloja, jotka mun tapauksessa oli aina leipää. Voit aloittaa tutkimalla lähikaupan valikoimia. Rahkaa, munakasta aamupalaksi ja ehkä riisikakkuja ja juustoa myös jne.  Jostain erikoiskaupasta löytyy varmasti vehnätöntä ruisleipää ja muitakin mahdollisia leipiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan