Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on tämä ilmiö?

Vierailija
19.10.2014 |

Tajusin, etten tarvitse muita ihmisiä ollakseni onnellinen ja kokonainen. Ymmärrän, että pientä henkistä (ja fyysistä) etäisyttä ottaessani en koe tarvitta pohtia pikkumaisia yksityiskohtia, kuten mitä jollain ilmeellä/eleellä/sanalla on tarkoitettu. Tai että mitä muut ajattelevat tai mikä on heidän tarkoitusperänsä. En tunne tarvetta haukkumiseen tai juoruiluun.

Olen paljon ystävällisempi muille, kun en ole sosiaalisesti uupunut enkä ottanut niskoilleni muiden pahaa oloa, vaan annan sen valua kuin vesi hanhen selästä. Kykenen osoittamaan aitoa lämpöä kun minun ei tarvitse pelätä menettäväni itseni. Loukkaukset ja epäreiluuden ymmärrän kertovan toisesta, en itsestäni.

Ymmärrän itsenäisyyden tärkeyden myös työelämässä. En voi odottaa, että joku on aina neuvomassa minua. Minun tulee itse tietää ja osata, ja parhaassa tapauksessa tuottaa itse uutta tietotaitoa työyhteisöön. Minun on pitäydyttävä sukupuoleen ja ulkonäköön turvautumisesta, koska vaikka saan sillä sympatiaa ja apua, menetän tärkeimmän eli uskottavuuden. Joskus minun tulee olla se kehen voi turvautua, en voi aina turvautua toisiin. Mitä vähemmän sen parempi.

Ajattelen tulevaisuutta ja teen varasuunnitelman jos elämäni asiat kaatuvat (liitto, terveys, talous...) ja sen jälkeen lakkaan murehtimasta. Järjestän arkeni eheyttäväksi, en kuluttavaksi kaukonäköisin periaattein. En hae onnea materiasta tai muista ulkoisista tekijöistä kuten toiset ihmiset.

Mikä on tämä ilmiö?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tldr? :(

Vierailija
2/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus. Onneksi olkoon! Kauan meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:31"]

Onnellisuus. Onneksi olkoon! Kauan meni?

[/quote]

26v :)

ap

Vierailija
4/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä olotilalta! Itse helposti vatvon muiden huonoa käytöstä, jolloin ajatukset pyörivät tietysti negatiivisilla urilla. Haluaisin eroon tällaisesta ajattelusta, joka ei tuo elämääni mitään hyvää. Siksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan miten onnistuit muuttamaan omaa ajattelutapaasi. Eli tapahtuiko se jotenkin itsestään oivalluksen kautta, vai olisiko sinulla antaa jotain konkreettisia vinkkejä miten suhtautua, kun vaikka joku työkaveri käyttäytyy ikävästi. Eli rupeanko ajattelemaan vaikka jotain ihanaa asiaa, kuten esim. lomamatka, ja näin ikään kuin pakotan ajatukseni toisaalle? Vai miten?

Vierailija
5/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:37"]

Kuulostaa hyvältä olotilalta! Itse helposti vatvon muiden huonoa käytöstä, jolloin ajatukset pyörivät tietysti negatiivisilla urilla. Haluaisin eroon tällaisesta ajattelusta, joka ei tuo elämääni mitään hyvää. Siksi olisinkin kiinnostunut kuulemaan miten onnistuit muuttamaan omaa ajattelutapaasi. Eli tapahtuiko se jotenkin itsestään oivalluksen kautta, vai olisiko sinulla antaa jotain konkreettisia vinkkejä miten suhtautua, kun vaikka joku työkaveri käyttäytyy ikävästi. Eli rupeanko ajattelemaan vaikka jotain ihanaa asiaa, kuten esim. lomamatka, ja näin ikään kuin pakotan ajatukseni toisaalle? Vai miten?

[/quote]

Totaalinen kyllästyminen muihin ja itseeni. Päätin "mennä kotiin kasvamaan" ja otin hetkeksi etäisyyden kaikkiin tuttuihini ja lakkasin pitämästä yhteyttä. Keskityin siihen kuka minä itse olen ja mitä minä itse haluan. Annoin itselleni luvan jäädä aivan mistä hyvänsä velvoitteesta halutessani pois (syntymäpäivät, reissut, illanvietot) jos ei aivan erityisesti huvittanut mennä. Sen jälkeen olen vähän kerrallaan nähnyt tärkempiä ystäviä silloin tällöin ja se on ollut voimauttavaa. Tärkeintä oikeastaan on kai keskittyä siihen mitä sinulla on sisälläsi ja vaalia ja hoitaa sitä.

Toivottavasti oli apua!

ap

Vierailija
6/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Keskittyä siis niihin asioihin mitkä ovat sinussa ja sinua muista riippumatta. Myös sometauko tekee hyvää.

Vierailija
7/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni myös muiden kokemuksia! :)

ap

Vierailija
8/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:45"]

Ap jatkaa:

Keskittyä siis niihin asioihin mitkä ovat sinussa ja sinua muista riippumatta. Myös sometauko tekee hyvää.

[/quote]

Kiitos vastauksestasi, ap. Kuulostaa hyvältä ja oikealta tuo oman sisäisen hyvän vaaliminen ja pohtiminen. Sitä aion miettiä. Nämä asiat ovat kiinnostaneet jo jonkin aikaa, mutta olen ollut henkisesti liian laiska.

Olisi myös ihanaa, jos pääsisin itsekin siihen, että muiden ihmisten töykeilyt valuisivat kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
9/9 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 15:45"]

Ap jatkaa:

[/quote]

Kiitos vastauksestasi, ap. Kuulostaa hyvältä ja oikealta tuo oman sisäisen hyvän vaaliminen ja pohtiminen. Sitä aion miettiä. Nämä asiat ovat kiinnostaneet jo jonkin aikaa, mutta olen ollut henkisesti liian laiska.

Olisi myös ihanaa, jos pääsisin itsekin siihen, että muiden ihmisten töykeilyt valuisivat kuin vesi hanhen selästä.

[/quote]

Uskon että varmasti löydät! Olet avoin, hyvä ja vilpitön.

ap