Mistä junttiasiasta sitä nautit? Minkä junttiuden suhteen tunnet...
...olevasi kotonasi?
Onko kyseessä jokin tietty vaate, ruoka, puhetyyli, huonekalu, auto, tapa seurustella ystävien kanssa vai mikä muodista pois mennyt asia on sellainen, josta et luovu ja joka on sinun mukavuusaluettasi?
Kommentit (62)
Tupakointi, grilliruoka, kiroilu, pukeutuminen oman maun eikä muodin mukaan, tyhmille asioille nauraminen, "rasismi", autot ja ajeleminen, 4D-dokumentit, Sinkkulaiva ja muut nelosen laadukkaat ohjelmat, humalahakuinen juominen, asioiden kuljettaminen muovikasseissa, nostalgisen Suomi-popin kuuntelu ja fiilistely.
Varmaan hiusten kotivärjääminen räikeän punaisiksi. Suomessa kai aika yleistä, ja ainakin tällä palstalla usein wt-keskusteluihin mukaan vedettyä (tosin mulla on pitkät hiukset, eli en syyllisty tähän kananlinnun peräpää -kampaukseen). Asuinmaassani onneksi melkein kenelläkään ei ikinä ole punaiseksi värjättyjä hiuksia, joten saan lähinnä hämmästyneitä kehuja. Mutta siis 90-luvulla Suomessa olen alkanut värjätä hiuksiani punaiseksi, ja mulla on yhä sama tapa.
Syöminen muualla kuin ruokapöydässä. Pidän ihanteellisena ajatuksena sitä, että ruoka syödään nätisti katetulta pöydältä nätisti lautaselle aseteltuna jne., mutta käytännössä tykkään silti syödä sohvalla lautanen sylissä tai tietokoneen äärellä jne.
tavallinen kotiruoka, listamusiikki, Putous ja BB, yliampuvat (lue:mauttomat) asusteet, H&M vaatteet, halpiskaupat kuten Tokmanni, Löytötex.
Vastakohdat näille eli high-class-versiot olisivat: ruokahifistely, klassinen musiikki, luontodokkarit, hillityt korut, pikkuputiikit tai uniikit vaatteet
En tiennyt että junttius = asia joka mennyt muodista. :)
Vastaan iskelmät ja perinteinen mökkiloma: pitkä loma järven rannalla, ei "kakkoskotia" taulutelkkareineen, jättigrilleineen, tiskikoneineen. Aika alkeelliset oltavat, pienet tilat, kantovesi, ei telkkaria, matkaradio, hiljaisuutta, rauhaa ... Onko junttia?
Popeda, Petri Nygård yms. junttimusa
Sinkkulaiva, BB yms. junttiohjelmat
Tallinnanlaivan karaoke
Jauheliharuoat
Grillaan mieluiten makkaraa
Tämä on selvästi minun ketjuni. :) Matkustelemattomuus, tavallinen kotiruoka, vapaa-ajan pukeutuminen, jossa mukavuus menee tyylikkyyden edelle, alkoholin käyttö ainoastaan humalahakuisesti (huom, vain muutaman kerran vuodessa), Ikea ja sisustamattomuus jne jne. Jatkakaa te tästä, varmaan muutakin keksin vastauksia lukiessa.
Syön terveellisesti, mutta tykkään joskus ostaa Saarioisten roiskeläpän ja syödä sen kylmänä maidon kanssa :D
Kotiruoka, koiraharrastus, ravurit, bukleematot nukkamattojen sijaan, collarit <3
Mukavat rumat kotivaatteet, lauantain lotto ja sauna, ruotisnlaivat, vanha iskelmämusiikki(tietyssä mielentilassa siis), matkustelemattomuus, saunakaljat ja lapsille saunajuomat, lauantai-iltojen vietto perheen kesken olkkarissa ohjelmia katsellen. Niin ja Toyota corolla farkku tietysti <3
:D Tykkään käydä välillä grilliruokaa syömässä ja melkein nautin hämmentyneistäkin ilmeistä, kun en minä varsinaisesti ole kuin osa kalustusta jossain sellaisessa paikassa, kiroilen aika paljon ja jopa luovasti lähimpien seurassa, puhun välillä aika ronskisti ja kaksimielisestikin lähimpien seurassa (tätä ei minusta vieraampi uskoisi), viihdyn todella mainiosti ulkoiluvaatteissani, eli tuulipuvun kaltaisessa (mutta tilanteessa, jossa se on tarpeen, eli harrastuksissani, en toki missä tahansa), teen tuttuja tylsiäkin kotiruokia, vaikka osaisin kyllä loihtia ihmeellisempiäkin, olen kotona usein todella pölähtäneen näköinen, mutta toisaalta ulos lähtiessä katson aina itseni jollakin tapaa huolitelluksi... Ja varmasti löytyy paljon muutakin.
Pirttipöytä&paneelit, valmismatkat, meikkaamattomuus, casual-pukeutuminen, tiikerikakku, makaronilaatikko, lävistykset, vanha BMW autona, puutalo 70-luvulta... Lista taitaa olla loputon, mutta ihanaa olla juntti!
Vaatteet. Naisella suorastaan supersexyt ne ylijuntit harmaat collegepöxyt, vähän kireät pepusta ja valkoinen t-paita ilman rintsikoita. Varma turn-on meikäläisen suuntaan.
Itsellä taas reisitaskuhousut ja kireähkö harmaa T-paita, talvisin päälle eräfleece ja mummonraiskaajapipo. Lisäksi kun ajaa 25 vuotta vanhalla isolla maasturilla, niin tietynlainen redneck-hillbilly-asetelma on konkreettinen.
Tämä on vain vastareaktio sille, että duunissa joutuu lähes aina olla ns kovat kaulassa.
Pitsabuffet, brittidokkarit wt-ihmisistä, Saarioisen valmislasagne.
Olen juntti, koska en ota vaikutteita omaan elämääni ulkopuolelta. Pukeudun, syön ja juon, sisustan kotini jne. ihan niinkuin itse haluan.
Matkustaminen valmismatkoilla pari kertaa vuodessa Kanarian tai Kreikan aurinkorannoille löhöämään, risteilyt ja laivan buffa, värjään itse tukkani punaiseksi, kuljen matalissa kengissä yleensä, katson Putousta, kiroilen ja tykkään kaksimielisistä jutuista, syön roskaruokaa.
Putous
Juntti-sukulaiseni joita rakastan <33
Tuulipuku, mieluiten neonvärinen.