Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en tajua suomalaisten "juntti"viihdettä (tv-sarjat vain elämää ym.)

Vierailija
18.10.2014 |

En siis yhtään tajua näitä mitä koko kansa katsoo, ja sitten ei muusta ihmiset puhu. Itse en ole katsonut yhtäkään, nähnyt pätkiä jostain jaksoista ja en tajua en ollenkaan, esim.

- Vain elämää (vai mikä se nyt on - siis mikä pointti koko jutussa?? kuka jaksaa katsoa??
- Putous (kun ei naurata niin ei)

- Kummeli (sama)

- Tanssii tähtien kanssa (just se tähtien kanssa, mua ei kiinnosta mitkään turhat julkkikset)

onhan näitä monia muitakin, ei tule nyt mieleen. Esim. mikä on joku Kätevä Emäntä?? Sitä entiedä edes, en ole katsonut.

Ärsyttää suuresti kaikki nämä ohjelmat mitä tulee pe- ja la- ja su-illat telkkari täytenään. No, ei ihme että katsonkin tosi vähän telkkaria. Harmi että olen koko ikinä maksanut tv-lupamaksua, nythän sitä on tietysti pakko maksaakin.

Kaikki tuollainen missä jotkut julkkikset esittää jotain turhaa ei mulle ole mitään viihdettä.

Tykkään katsoa hyviä leffoja joissa on joku mielenkiintoinen juoni (tai joskus jotain tv-sarjoja.)

Se on sama sinänsä kuka niissä näyttelee, en katso ikinä näyttelijän takia mitään leffaa. Haluan uppoutua johonkin "toiseen maailmaan" ja irtautua hetkeksi tästä maailmasta, siihen toimii vain hyvät leffat tai kirjat mutta ei tosiaan mitkään muka-viihde-ohjelmat.

Olenko ainoa tällainen jota jotkut sanoisi varmaan tosikoksi? (heh, mun huumori vaan on erilaista, kaikki ei ymmärrä)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet parempi ihminen ja kaikin puolin ylempi kuin "juntti     viihdettä" katsovat. Senkö halusit kuulla?

Vierailija
2/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, salatut elämät aikoinaan hyvä!! Hitto, sori ap olet oikea junttien juntti. Oikee äitijuntti. Toi sarja ei ole ikinä ollut hyvä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten "talk showt" on kaikista hirveimpiä, tyyliin posse, huuma, enbuske linnanahde jne. Ja kaikki suomalaiset Realityn ohjelmat vois kanssa heittää kuuseen.
Samoin VINO SHOW ja putous.
Jos nyt nämä vaikka alkuun.

Vierailija
4/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 18:57"]Heh, salatut elämät aikoinaan hyvä!! Hitto, sori ap olet oikea junttien juntti. Oikee äitijuntti. Toi sarja ei ole ikinä ollut hyvä. 
[/quote]

Ja Ressu Redford! Ei hemmetti, sun on pakko olla provo.

Vierailija
5/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole muita kanavia?

Vierailija
6/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:11"]

Eli avainsana on suomalaisuus. Suomalainen musiikki on huonoa, suomalainen viihde on junttia, suomalainen iskelmä ei iske, suomalainen on tyhmä laumasielu. Ihan missä tahansa muualla on asiat paremmin, ohjelmat fiksumpia, ihmiset älykkäämpiä- On se kamalaa, että ihmisellä on noin heikko kansallinen itsetunto, että joutuu häpeämään kotimaataan ja omaa kansaansa noin kauheasti!

ap, milloin olet ajatellut muuttaa pois täältä? MInne lähdet?

[/quote]

Hmm, ei se avainsana ole "suomalaisuus". Esim. suomalainen Sibeliuksen "Finlandia" on ihan mahtava teos. Ja on niitä suomalaisia artisteja ja biisejä hyviäkin (en nyt muista oikein just nimiä kun en sillä lailla paina mieleen niitä kun ei niin kiinnosta. ESim. aikanaan Ressu REdford, ja olikohan joku Arttu VIskari jolla muutama hyvä, ja sitten se Jukka POika, ja aika monellakin artistilla on joitain hyviä biisejä).

Mutta rasittaa kun näistä luodaan oikein ILMIÖ. Ja sitten on tosiaan paljon jotain mitä en siedä, jotkut ultra brat ja mitähän niitä on uudempia.

Ja esim. mustat lesket tulee mieleen hyvänä suomalaisena tv-sarjana viime aikaisista. Ja oli Salatut Elämätkin aikanana ihan hyvä (nyt en ole katsonut vuosiin.)

Kyllä niitä hyviäkin löytyy, mutta ei niistä tartte tehdä sellaista vouhausta eikä yleensä ne mitä olen itse seurannut, sellaista olekaan.

Ne on lähinnä just jotkut tietyt mistä "kaikki" puhuu.

ap

[/quote]Mustat lesket oli naurettavan huono äpöstys joka ei itsekään tiennyt mikä tunnelma sarjassa pitäisi olla. Vuorotellen muka-hyytävä ja heti perään slapstick huumoria. Kärjistettyä, hahmot vaihtoi kokoajan persoonaa ja mielipidettä. Todella kuiva, ja tämä oli juuri sellainen jota hehkutettiin etukäteen kuin jonain loistoteoksena.
Ps. Ultra Bra on edelleen loistava :)

Vierailija
7/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika junttia kitistä siitä, mihin muut käyttää aikaansa.

Vierailija
8/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ajattelen.. Olen yrittänyt katsoa mutta ei vaan nappaa. Uunot, kummeli, putous, salatut elämät, kotikatu..

Vierailija
9/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 17:05"]

Ylellä on aina ollut huonoja ohjelmia ja kaurismäki-tyyppisiä puisevia sarjoja, joskus sentään joku ap

[/quote]

Ylellä on vuosia ollut lauantai-iltaisin Avara luonto -sarja, joka on ihan huippu. Samoin brittiläiset sarjat ovat hyviä, kuten Komisario Morse ja nyt menevä Ryhmä Pullman.

Sitä en käsitä, miten ihmeessä Salatut Elämät on muka sinusta hyvä? Samoin Mustia leskiä puffattiin niin paljon, että kiinnostus sen katsomiseen meni enkä yhtään jaksoa ole katsonut.

Vierailija
10/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en kyseisistä ohjelmista pidä, mutta olen pari jaksoa näitä suosituimpia ohjelmia katsonut. Yritän suhtautua kaikkeen avoimesti, ja katson pari jaksoa ennen kuin tuomitsen. No, Vino Showta ei tarvinnut katsoa kuin yksi jakso.

Erityisen ärsyttävää on mielestäni se, että nykyisenlaista tv-viihdettä tehdään lähinnä siksi, että se on niin halpaa. Laadukkaan draamasarjan tekeminen on kallista, pitää palkata oikeat näyttelijät, harjoitukset ja kuvaukset kestää kauan jne.

Kilpailut, ruoka- ja musiikkiohjelmat, tosi-tv, improvisaatio ym. on halpaa tehdä. Lisäksi niihin liitetään paljon mainoksia, maksullisia äänestyksiä, ehkä joku CD/DVD tai muita tuotteita.

Tanssii tähtien kanssa, Putous ja Vain elämää ovat suosituimpia sarjoja, MUTTA ei niilläkään ole kuin 1-1,5 miljoonaa katsojaa. Suurin osa ei siis katso. 

Onneksi noi tulevat mainoskanavilta. Vielä pahempaa on se, mitä pakollisella YLE-maksulla tehdään. Esim. Uusi päivä -sarjan takia YLE:n rahat ei juuri muuhun riitä. Katsojia 300-400 tuhatta!

Vierailija
11/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole ihme, ettet ap tajua ohjelmien ideaa, jos et ole niitä edes katsonut. Et varmaan tykkää sellaisista ruuistakaan, joita et ole ikinä maistanut?

Vierailija
12/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 16:58"]

KUten juuri jossain uutisissa tms. oli, "missä on ilmiö, siellä on suomalainen". Eli kun oli kaupassa Putin-juustoa, heti kaikki osti sitä. Jne.

[/quote]

Sillähän ei ollut asian kanssa tekemistä, että se juusto oli halvempaa?

Vierailija
13/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta ap:lta tulla tänne haukkumaan muita junteiksi ja sitten itse kertoo katsoneensa salattuja elämiä ja mustia leskiä ja tykkäävänsä Ressu Redfordista ja Arttu Wiskarista ja samalla kertoo ettei edes tiedä mitään biisien nimiä kun ei musiikki kiinnosta. Kukahan tässä oikein superjuntilta kuulostaa. :D

Ja noi aloituksessa mainitut sarjat on kyllä sellaisia joita ei voi samaan nippuun laittaa ja olettaa että kaikki "juntit" katsovat ne kaikki ja vain koska muutkin katsovat. Itse en katso noista mitään muuta kuin vain elämää, joka on aivan loistava sarja. Todella mielenkiintoista kuulla vähän artistien ja heidän kappaleidensa taustaa ja kuulla ihan erilainen versio jonkun toisen laulamana. Vasta ohjelman myötä tajusin kuinka lahjakas laulaja ja biisintekijä esim. Paula Vesala on. Vaikka joukossa olisi joku vähemmän suosikki (esim. Maarit Hurmerinta viime kaudella) niin ei se ohjelmaa silti pilaa.

Vierailija
14/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät yllä mainittua viihdettä vain suomalaisena ilmiönä? Tuo Vain elämää esimerkiksi pyörii Ruotsissa nimellä Så mycket bättre ja tokihan tiedät tanssiohjelmankin olevan tunnettu formaatti muuallakin.

(Hollantilaiseen De beste zangers van Nederland -formaattiin perustuvaa ohjelmaa on Suomen lisäksi esitetty Ruotsissa sekä Norjassa.[3] Ruotsissa nimellä Så mycket bättre esitetty ohjelma on maassaan suosittu keräten parhaimmillaan kaksi miljoonaa katsojaa.[3] Sekä Ruotsissa että Hollannissa ohjelmaa on tehty toistaiseksi viisi kautta.[4]))

Vierailija
15/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua kiinnostavat elokuvat, toisia enemmän kaikenlainen musiikin ympärille rakentuva viihde. Kolmannet katsovat dokumentteja Teemalta ja neljännet piirrettyjä ja urheilua. Me olemme erilaisia ihmisiä.

Vierailija
16/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Vain Elämää ja Tanssii tähtien kanssa ovat ulkomaisia formaatteja, joten katsotaan sellaisia muuallakin maailmassa. Hyviä leffoja ja tv-sarjoja ei nyt ihan pilvin pimein ole. Mitä se sinua häiritsee, jos toiset tuollaisista ohjelmista tykkäävät?

Vierailija
17/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO saa toki jokainen tykätä mistä tykkää, mutta kun tuntuu että se ei ole ihan niin kuin 3 kirjoittaa, että joku tykkää tästä ja toinen tuosta.

Minusta tuntuu, että 98% suomalaisista tykkää tai "tykkää" noista paljon mainostetuista ja kohutuista ohjelmista. Ja loput 2% sitten muista asioista, jotka nekin pirstaloituu.

Musta vaan tuntuu, että suomalainen on niin laumasielu että kun jotain mainostetaan, niin se katsoo ja kuuntelee sitä ja LUULEE tykkäävänsä siitä eikä edes itse pohdi tykkääkö vai ei ja onko siinä mitään järkeä. Ja tämä minua ärsyttää.

Koska ei nuo ohjelmat niin ihmeellisiä ole että aidosti niin iso osa suomalaisista niistä tykkäisi.

KUten juuri jossain uutisissa tms. oli, "missä on ilmiö, siellä on suomalainen". Eli kun oli kaupassa Putin-juustoa, heti kaikki osti sitä. Jne.

Eli suomalaiset ärsyttävän epävarmoina ja tahdottomina olioina tekevät ja katsovat just sitä mitä tarpeeksi monta kertaa on telkkarista mainostettu tulevan.

ap

Vierailija
18/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap ainakin sen verran olla fiksu, että ymmärrät ylen ja mainoskanavien erot. Ylen ohjelmat rahoitetaan valtion perimästä yleverosta ja mainoskanavien tulot tulevat mainostajilta. Putous ja Tanssii tähtien kanssa ovat mielestäni jollaikin mainoskanavalla.

Vierailija
19/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, sinä yleistät nyt suomalaiset junteiksi, koska moni tykkää katsoa musiikkipitoista viihdettä ja nauravat ehkä erilaisille asioille kuin sinä. Olet kyllä aika lapsellinen.

Vierailija
20/27 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä on aina ollut huonoja ohjelmia ja kaurismäki-tyyppisiä puisevia sarjoja, joskus sentään joku meilenkiintoinen dokkari tai asiaohjelma.

Mainoskanavilla oli sentään joskus ennen vielä hyviä leffoja ja sarjoja, mutta nyt vaan tuota roska-viihdettä ja turhia julkkiksia, ja leffatkin tulee sata kertaa uusintana samat aina vaan, samoin sarjat.

Eikö kukaan ole huomannut että näiden "turhien" julkkisten määrä vaan kasvaa koko ajan? Eipä sillä että niistä tietäisin, yleensä olen aika pihalla kenestä puhutaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän