Lidlin yllättäen huonotuva valikoima..
Noin kuukausi takaperin ainakin oman (ison kaupungin) Lidlin valikoimasta poistui soijajuoma.
Nyt useita vuosia käyttämäni maapähkinävoi on myös hävinnyt hyllystä ja hyllypaikalle jäi vain ällömakeita suklaalevitteitä. Kumpa tämä olisi vain väliaikaista, koska koyhänä opiskelija-kasvissyöjänä muiden lafkojen pähkinävoit tuntuvat liian tyyriiltä.
Onko muiden luottotuotteita hävinnyt yllättäen valikoimista? Ovatko palanneet valikoimaan, jos olette ottaneet yhteyttä asiakaspalveluun tai valittanut myyjille yms.?
Kommentit (30)
Soijajogurtti on hävinnyt. Kysyin asiaa myyjältä, niin syynä on vähäinen kysyntä. Käyn lidlissä usein, mutta valitettavasti näin kasvissyöjälle sieltä puuttuu valtavasti tärkeitä ruoka-aineksia, mm. kuivat pavut, linssit ja soijarouhe.
Mua ärsytti kun ne Lidlin omat pumpulipuikot muuttui joku vuos sitten, ihan hirveitä ovat nykyään. Aiemmin ostin paketin kuukaudessa, nykyään hommaan sitte muualta.
Kauppias ei ilkeyttään poista mitään hittituotetta jonka menekki on kannattava. Lidliin on hiljattain tullut - kuten #2 sanoi - paljon uusia tuotteita ja koska myymälää itseään ei noin vain venytetä, on valikoimasta karsittava vähemmän myyvät tuotteet. Järkeenkäypää eikös vain. Kuitenkin, mikäli valikoimaan on omia lisäys ehdotuksia tai mitä tahansa toiveita siihen liittyen, LAITTAKAA VIESTIÄ ASIAKASPALVELUUN. Se on se The Tapa saada tieto perille.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 14:37"]
Mua ärsytti kun ne Lidlin omat pumpulipuikot muuttui joku vuos sitten, ihan hirveitä ovat nykyään. Aiemmin ostin paketin kuukaudessa, nykyään hommaan sitte muualta.
[/quote]
Niistä puikoista lähtee nykyään liian helposti se pumpuli irti, monta kertaa oon epähuomiossa raapinut pelkällä tikulla itteäni.
Jotenkin kummallista tuo maapähkinävoin poistaminen? Mielestäni se lukeutuu perustuotteisiin. Olisivat mieluummin poistaneet ne nutellakopiot!
Laitetaanpas kuulkaa viestiä tuosta maapähkinävoista! Jos saatais takas. Etnokaupoista saa halpaa sokeritonta vastaavaa, mutta kaikilla ei näitä liikkeitä ole lähellä.
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:14"]
[/quote]
Niistä puikoista lähtee nykyään liian helposti se pumpuli irti, monta kertaa oon epähuomiossa raapinut pelkällä tikulla itteäni.
Jotenkin kummallista tuo maapähkinävoin poistaminen? Mielestäni se lukeutuu perustuotteisiin. Olisivat mieluummin poistaneet ne nutellakopiot!
[/quote]
Mihin ihmeen perustuotteisiin? Ikinä en ole tarvinnut tuota ja itse asiassa en edes tiennyt, että Suomessa myydään, kun olettanut olevan amerikkalainen hömpötys. Mihin sitä edes käytetään?
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.10.2014 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Mihin ihmeen perustuotteisiin? Ikinä en ole tarvinnut tuota ja itse asiassa en edes tiennyt, että Suomessa myydään, kun olettanut olevan amerikkalainen hömpötys. Mihin sitä edes käytetään?
[/quote]
Itse käytän leivänpäällisenä, leivontaan, sellaisenaan ja muutenkin ruuanlaittoon. On ravitsevaa, hyvää ja kaloripitoista. Jos olisi enemmän rahaa niin käyttäisin välillä sen sijaan vaihtelevasti eri pähkinävoita, mutta toistaiseksi mennään näin.
7: Kiitos etnokauppavinkistä! :)
ap
Maapähkinävoi on hyvää. :) Kannattaa kokeilla, jos ei vielä ole sitä koskaan maistanut.
Olen aina silloin tällöin katsellut, näkyisikö Lidlissä soijajogurttia, mutta en ole sitä koskaan löytänyt. Kuulin, että tänä syksynä 2017 sitä olisi tulossa Lidliin myyntiin. Pitänee kysyä myyjältä.
Ehkä syy vähäiseen soijatuotteiden myyntiin on se, että tuotteita ei ole selvästi "lokeroitu", jotta ihmiset huomaisivat ne paremmin kaiken muun keskeltä.
Muuten Lidlissä on lähes kaikkea, mitä tarvitsen, mutta toivon, että jossain vaiheessa ei tarvitsisi enää hakea muualta esim. riisimakaronia tai maidotonta jäätelöä.
Minua harmittaa sen italianpastojen hyllyn peston poistuminen :( Kuka pastaa edes tarvitsee ilman kunnon pestoa?!
Onpa mennyt syöminen monimutkaiseksi. Eläessäni en ole jotain maapähkinävoita, soijajuomia tai maidottomia jäätelöitä syönyt ja elossa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa sen italianpastojen hyllyn peston poistuminen :( Kuka pastaa edes tarvitsee ilman kunnon pestoa?!
Kuka hemmetti ostaa valmispestoa, paitsi tietty lidliläiset jotka ei saa kaikkia peston raaka-aineita omasta kaupastaan.
Ei ihmekään ettei soijatuotteille ole menekkiä Lidlissä, kun kasvissyöjät joutuvat muiden puutteiden vuoksi asioimaan muualla joka tapauksessa. En mä lähde pelkkää maitoa hakemaan Lidlistä, kun linssit, pavut, pakastekasvikset, jogurtit, "lihankorvikkeet" sun muut joudun joka tapauksessa hakemaan muualta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mennyt syöminen monimutkaiseksi. Eläessäni en ole jotain maapähkinävoita, soijajuomia tai maidottomia jäätelöitä syönyt ja elossa ollaan.
Kivikauden ihminen toteaisi tähän ettei ole syönyt jotain jauhelihaa, perunaa tai riisiä ja ihan hyvin selvinnyt ilmankin. Maailma muuttuu Eskoseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivikauden ihminen toteaisi tähän ettei ole syönyt jotain jauhelihaa, perunaa tai riisiä ja ihan hyvin selvinnyt ilmankin. Maailma muuttuu Eskoseni.
Ja höpö höpö, kivikauden ihminen söi lihaa ja syötäviä kasviksia, varmaan siis perunoitakin, ehkä myös riisiä.
Kyllä meidän Lidlissä ainakin pestoa on. Ne löytyy Lidleistä sieltä missä on mm aurinkokuivatut tomaatit ym purkit.
- Pizza Inferno
- Kilon pusseissa myytävä hedelmämysli
- Maapähkinävoi tosiaan
On huonontunut valikoima kyllä. Moni spesiaali tuote on hävinnyt valikoimista ja tilalle tullut sitä samaa, mitä muistakin kaupoista saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja höpö höpö, kivikauden ihminen söi lihaa ja syötäviä kasviksia, varmaan siis perunoitakin, ehkä myös riisiä.
Perunat ovat peräisin Etelä-Amerikasta. Intiaanit ovat rajatulla alueelle (n. nykyisen Perun seutuvilla) alkaneet jalostaa perunaa viljelykasviksi kenties kivikauden loppupuolelta alkaen. Muuhun maailmaan peruna kuitenkin tuli vasta 1500-luvun lopulla eli uuden ajan alussa.
Peruna on Suomessakin hyvin uusi viljelykasvi historiallisesti, meille se tuli vasta 1700-luvulla. Vielä 1800-luvun alussa se ei ollut täysin vakiintunut viljelyskasviksi Savoon eikä Karjalaan. Perunanviljelyä myös vastustettiin alussa, joten jopa armeijan piti pakottaa maanviljelijöitä viljelemään sitä ja papit pitivät tulikivenkatkuisia saarnoja kansalle perunan eduista.
Ja nyt monet pitävät perunaa Suomen kansan perinteisenä ruokana :D
Ei, peruna korvasi meillä nauriin, jota on viljelty täällä jo muinaisajoista. Nykyisin voi kysellä teini-ikäisiltä ja veikkaan että harva edes tietää mikä ja minkänäköinen on nauris.
Mä olen kans ihmetellyt tuota soijamaidon poistuimista. Toisaalta olen huomannut, että aika paljon uusiakin tuotteita on tullut valikoimiin. Ehkä soijamaitoa ei ostettu tarpeeksi?