TYÖTÖN! Menisitkö töihin, jos..
tienaisit siitä vain 100-300 euroa/kk enemmän kuin mitä saat nyt kotona makaamalla? Jos et, miksi naurat tai pilkkaat niitä, jotka näin päättävät tehdä?
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:19"]
Kysytään toisinpäin. Haluaako ap palkkansa laskevan sinne 1000 - 1300 euroon kuussa? Sitähän tämä käytännössä tarkoittaa, jos repäistään suurin osa noista 500k työttömästä töihin tuolla palkalla. Kauanko luulet, että yritysten omistajat haluavat maksaa täyttä palkkaa niille entisille työntekijöilleen?
[/quote]
Minun palkkani on reilut 1300 euroa kuussa. AP
[/quote]Ethän sinäkään siis juurikaan veroja maksa. Olen itsekin pienipalkkainen, mutta joku raja tähän työttömien mollaamiseen. Sinullakin on oikeus niihin tukiin!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:35"]
Ei töihin vain ''mennä''.
Ensin pitää löytyä omaa omaamista vastaava työtehtävä. Tämän jälkeen voi hakea sinne töihin, sitten on mahdolliset työhaastattelut. Jos siitä selviää läpi, tulee valituksi ja sitten vasta VOI MENNÄ sinne töihin.
Useimmat hakijat eivät tule valituiksi hakemaansa työhön.
[/quote]
Ja harva työtön edes suostuisi noin pieneen "palkankorotukseen". Mutta, kuten moni muukin juttu av:llä, tämäkin oli pelkkää mielikuvittelua ja jossittelua.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 19:19"] Kysytään toisinpäin. Haluaako ap palkkansa laskevan sinne 1000 - 1300 euroon kuussa? Sitähän tämä käytännössä tarkoittaa, jos repäistään suurin osa noista 500k työttömästä töihin tuolla palkalla. Kauanko luulet, että yritysten omistajat haluavat maksaa täyttä palkkaa niille entisille työntekijöilleen? [/quote] Minun palkkani on reilut 1300 euroa kuussa. AP [/quote]Ethän sinäkään siis juurikaan veroja maksa. Olen itsekin pienipalkkainen, mutta joku raja tähän työttömien mollaamiseen. Sinullakin on oikeus niihin tukiin!
[/quote]
En mollaa, kysyn. Ja kysyn siksi, koska työttömät mollaavat minua noin pienellä palkalla työskentelemisestä. Tai no mollaavat ja mollaavat, ivaavat ja ilkkuvat olisi parempi termi. AP
En naura, kunnioitan. Menisin itse jos työ olisi eettisesti kestävää eikä tapahtuisi oman terveyteni kustannuksella - kaikki työ ei ole mielekästä, jostain on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Nyt olen vailla palkkatyötä, mutta vapaaehtoistyö pitää minut kiireisenä. Kotona en pääse makaamaan kuin parina viikonloppuna kuussa.
No minä en ainakaan mollaa 1300e palkkaista, mutta en myöskään kauhistele, jos joku ei sillä palkalla töitä tee, esim. jos on useampi lapsi. Minullakin on vain 10e tuntipalkka, mutta olenkin lapseton joten tulen toimeen ok.
Tilanteesta riippuen.. Keväällä menin osa-aikaiseen raskaaseen työhön, jolloin sain keskimäärin 400 euroa/kk enemmän kuin tuet olisivat olleet. Paikka oli melkein 100km päässä kotoa ja vanhalla autonraaskulla matkaa taitoin. Bensoihin meni 200-250€ kuussa.
Useasti itketti ja väsytti mutta tulipahan käytyä puoli vuotta, sitten sain osa-aikatyön omalta kotipaikkakunnaltani josta "plussaa" jää käteen 250€.
Ainoa syy näiden paskatöiden tekemiseen on, että en halua aukkoa ansioluetteloon ja että työssä ollessa on helpompi etsiä uutta työtä. Aivan perseestä tämä tilanne on, enkä koe että saisin näillä mitään ylevää sulkaa hattuuni...
Ainoa tuki siis jota olen nostanut on peruspäiväraha, sossun luukulle en menisi koskaan, ihan vain sen takia että kuolisin häpeästä :(
Jos kyseessä olisi oman alan oikeasti hyvä työpaikka, niin menisin kyllä. Osaripaikasta olisi tässä tapauksessa kyse, mikäli palkka olisi vain 100-300e enemmän kuin työttömyyskorvaus. Jos tarjolla olisi jotain hanttihommia, niin jään kotisohvalle.
Menisin, jos tuntipalkka olisi vähintään 10 euron kieppeillä. Lisäksi toivoisin, että kyseessä olisi oikea työ eikä työkkärin järjestämä suojatyö, josta ei saa oikeaa palkkaa vaan työttömyyskorvauksen + se 9 euroa. (Tämähän ei kyllä. välttämättä ole valittavisssa pitkäaikaistyöttömällä.) Työttömyyskorvauksesta menee 20 % veroa, käsittääkseni saman suuruisesta palkasta ei veroa menisi lainkaan tai ainakin paljon vähemmän. Toimeentulotukea en saa (en ole hakenut), joten oikea palkkatyö samalla palkalla toisi sen reilun satasen enemmän rahaa kuussa (sillä oletuksella, että työttömyyskorvauksen ja palkan vaikutus asumistukeen on sama).
En menisi. Ja miksi nauran? No koska vain tyhmät myyvät aikaansa noin halvalla.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 18:53"]Tästä keskustelusta näkee, miksi toiset eivät vaan millään saa töitä: asenne on kaikinpuolin huono. Kuvitellaan, että yhteiskunnan tukia voi käyttää vapaasti, vaikka tsäänssejä ois siihenkin, että ihan itte tienais ne rahansa.
[/quote]Miten niin kuvitellaa? Minä olen tukia nostanut koko elämäni ja tulen aina nostamaankin.