Kadehdin Ullanlinnan ja muiden etelä Helsingin kohteiden öky elämäntapaa!!!!
Olin koko päivän kävelemässä ullanlinnan Kaivarin, ja Eiran hienoissa kohteissa. Kävelin korkeavuorenkatua ja ihastelin kalliita putiikkeja ja ihmisten rentoa ja huolliteltua ulkomuotoa. Kaivopuistossa bongailin suurlähetystöjen lippuja ja diplomaatien autoja. Ursulassa join aamukahvin ja söin hemmetin kalliin pullan joka oli kyl joka €:n arvonen kun katselin merelle sitä maisemaa joka avsutui. Siittä olikin hyvä jatkaa promenadia kohti Eiranrannan ökytaloja ja ihastellen Vanhan eiran kauniita puutarhoja. Sitten kuolaamaan Fredan liikkeden ikkunoista kalliita luomuksia ja bongailemaan julkiksia ketkä istuskelee katukahviloissa mm Bukevardilla.
On kyllä ihana maailma tuo Eteläinen kantakaupunki, tykkään ihan hirveesti.
Millaistakohan siellä on oikeesti asua ihan 24 /7?????
Kommentit (12)
kaavavastustukset eivät kuitenkaa nmenneet ainakaan vielä läpi.
Asuin lapsuuteni Eirassa, nuorena aikuisena muutin kaartinkaupunkiin ja sieltä ulkomaille. Kivahan siellä oli asua ja edelleen vierailla.
Asun täällä. Ihan normi meininki ja kaikenlaisia normi ihmisiä, minkä nyt varmaan tiesitkin.
No ei se mitään ihmeellistä ole.
Olen syntyisin Ullanlinnasta Neitsytpolun merenpuoleisesta päästä.
Kaupunki on kaupunki, en koe, että tuolla asuminen on paljon kummempaa, kuin muissakaan kerrostaloissa.
Olen asunut koko aikuisikäni maalla omakotitalossa, enkä menisi kaupunkiin mistään hinnasta takaisin.
No ei se nyt noin upeaa ole. Itsekin kävin tänään siinä bulevardin uffissa ja iso roba fidassa. Asun ite etu-töölössä tykkään tästä enempi.
Vierailija kirjoitti:
kaavavastustukset eivät kuitenkaa nmenneet ainakaan vielä läpi.
Mikä kaava?
Asuin lähes 10 vuotta Viiskulman lähellä ja kyllä siitä tykkäsin. Oli pieniä kauppoja ja ravintoloitakin jonkin verran, niiden määrä alkoi lisääntyä juuri kun muutettiin pois. Rannalla oli kiva käydä lenkillä ja jugendtalot ovat ihania.
Tuolla ei varmaan asu paljoa lihavia ihmisiä? Tuli vaan mieleen.
Siellä tarjotaan aika usein pieniä yksiöitä vuokralle, noin 850-950e/kk. Siitä vaan muuttopuuhiin. Äitini sanoo aina, että vaivansa ne on vaunuissakin. Asun mieluimmin Vantaalla yli 100 neliön rivarissa, jossa kulut 450e/kk ja ilmaa ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ei varmaan asu paljoa lihavia ihmisiä? Tuli vaan mieleen.
Siellä niitä vasta onkin.
Kyllä mäkin aina joskus siellä kävelen, mutta ei se ihan noin hohdokkaalta mun silmiin näytä enkä haaveile siellä asumisesta. Ihan mukavaa seutua kyllä niin kuin muuallakin Helsingissä, itse asun Kalasatamassa ja meri se on täälläkin (ja merinäköala ikkunasta).