Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helluntailaisuus?

Vierailija
17.10.2014 |

Hei! Oon 16-vuotias tyttö ja kuulun evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Oon saanu lapsikasteen muutaman kuukauden ikäisenä. Viime kesänä rippikoulun jälkeen (olin siis isosena) tulin uskoon. Nyt oon saanu Jeesuksen vahvasti mun elämään. Kiitos siitä Herralle <3 Oon viime aikoina ollu tosi kiinnostunu helluntaiseurakunnasta ja sen aatteista. Pitäisikö mun käydä toisella kasteella? Tai onko lapsikaste yhtä pätevä kuin aikuiskaste? Onko kaks kastetta huono asia? Miten voisin ottaa toisen kasteen jos siihen lopputulokseen tulisin (eli siis kuinka lähtisin toteuttamaan sitä, kenelle kerroisin asiasta)? Mitä muuta mun kannattais ottaa huomioon? Onko muita jotka on siirtyny evlutista hellariin? :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun vapaakirkkoon, joten en voi helluntailaisten puolesta puhua, mutta ainakaan meillä ei "velvoiteta" käymään uudestaan kasteella, jos on kastettu lapsena. Jos itse kokee, että haluaa ottaa uskovien kasteen, se onnistuu myös. Kastetilaisuuksia kannattaa kysyä seurakunnan pastorilta myös hellareiden piirissä.

Vierailija
2/3 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi kaste on paitsi tarpeetonta, myös jumalanpilkkaa. Etkö luota siihen,että Jumalan ensimmäisessä kasteessa antama lupaus pitää? Mikä uskovainen oikein olet, jos et noin perusjuttuun luota?

Ja mitä siellä rippikoulussa oikein on opetettu, jos kaste on jäänyt selittämättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani hellarit on entisiä narkkeja, vankeja tai juoppoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän