Juhlitteko Halloweenia?
Itse olen juhlinut kun lapset oli pieniä ja kyllä sitä juhlittiin vielä kun olivat isompiakin.
Kommentit (12)
Kekriä juhlitaan
Halloweenia ei, aiemmin juhlittiin sitäkin mut nykyään panostetaan kekriin
Joo. Samoin sitten vietän pyhäinpäivää , ja myös kekriä.
Ei mitenkään isosti, mutta esim. kutsutaan ystäviä tai esim. lapsi puolisonsa kanssa meille syömään ja laitetaan ruoka ja kattaukset teeman mukaan.
En juhli mitään kauppiaitten ja markkinamiesten kaupallisia rahanteko"juhlia".
Ainoa, mikä minulle on tärkeä juhla, on Itsenäisyyspäivä.
Juhlitaan ja pidetään kavereiden kanssa naamiaiset joka vuosi Halloweenina ja Vappuna.
N. 26
Vierailija kirjoitti:
En juhli mitään kauppiaitten ja markkinamiesten kaupallisia rahanteko"juhlia".
Ainoa, mikä minulle on tärkeä juhla, on Itsenäisyyspäivä.
t. olen pikkuisen parempi ihminen kuin muut
En, koska se ei kuulu minun kulttuuriperintööni ja koen sen juhlimisen siksi väkinäiseksi.
Tämä on aiheuttanut hassuja tilanteita, sillä asun englanninkielisessä maassa ja olen parisuhteessa miehen kanssa joka on niin ikään kotoisin toisesta maasta (tapasimme ylipistossa). Hänenkään kotimaassaan ei juhlita Halloweenia.
Mies on kuitenkin sitä mieltä, että meidän pitäisi juhlia. Minun on vaikeaa innostua asiasta ja ottaa aikuisena tavaksi jonkin sellaisen juhlan juhliminen joka ei ole kuulunut kummankaan meistä elämään ja kulttuuriin.
Mies alkoi inttää minun olevan tylsimys ja ilonpilaaja. Sanoin alkavani juhlia Halloweenia siinä vaiheessa kun hän suostuu siihen, että järjestetään myös minun kulttuuriini kuuluvat juhannusjuhlat. Vielä ei ole suostunut.
Tekee mieli juhlia vain niitä mihin on tottunut. En muussa suhteessa tunne olevani kaavoihini kangistunut: Olen tottunut toiseen maahan, toiseen ympäristön käyttämään kieleen, toisenlaisiin tapoihin. Mutta jostain syystä Halloween ei tunnu miltään. En juhli.
Joskus nuorempana pidettiin naamiaiset kavereiden kanssa. Kasvettiin siitä yli ja ei juhlita enää.
Vietän pyhäinpäivää. Halloweenit on niin jenkkiä, että ihan inhottaa. Kyllä yhden päivän vuodessa voi omistaa edesmenneille.
En oikeastaan juhli kun "elämä" on yhtä halloweeniä. Viimeksi eilen juttelin hämikselle vessassa. Oot näköjään elossa kun olet siirtynyt edellisestä käynnistäni. Pisin keskustelu varmaan pariin kuukauteen. Ajatella mä joskus pelkäsin hämähäkkejä.
Vois kuunnella helloweenin doktor steinin. Hilpeä biisi niin jos se vaikka nostaisi edes millin mielialaa.
Kaveri järjestää aina Halloweenina hienot naamiaisbileet, joten ilman muuta.
En.