Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hierojat/faskiakäsittelijät/fysioterapeutit, mitä ajattelette kun lihava (bmi 40+) tulee vastaanotollenne ja haluaa käsittelyn

Vierailija
08.09.2021 |

Kipujen vuoksi.
Olen itse 120 kiloinen nainen, ja kehoni on jumissa. Haluaisin huolehtia itsestäni ja aukoa kipupisteitä hierojalla, mutta en uskalla kokoni vuoksi.. Hävettää. Mitä siis ajattelette kun tällainen potilas tulee vastaanotollenne? Rehellisesti.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakas kuin asiakas

Vierailija
2/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee pahalle, voi ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä niin paljon ympärillä ettei meinaa päästä käsiksi.

Vierailija
4/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, koneet on sitä varten.

Vierailija
5/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas, ajattelen. Olen hieroja.

Vierailija
6/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko halukkuuteen hoitaa obeesia, jos hän maksaisi tuplahinnan?

Vierailija
7/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen että hienoa että hakeutuu hoitoon, kuten kaikista muistakin asiakkaista.

Vierailija
8/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko halukkuuteen hoitaa obeesia, jos hän maksaisi tuplahinnan?

Auttaisi.

Vierailija
9/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuin pullataikinaa vaivaisi

Vierailija
10/10 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti ylipainoinen nainen minäkin enkä ole ikinä kokenut mitään negatiivista asennetta hierojalla. Olen käynyt sairauteni vuoksi aika paljon ja monilla eri ihmisillä.

Kannustan sinua, että voit olla aivan huoletta tästä asiasta. Hierojat ovat ammattilaisia ja sinä olet maksava asiakas. He haluavat auttaa ja sinun toiveiden mukaan mennään. Se ei ole kehon arvostelutilanne vaan hoitoa ja hyvää oloa.

Kun saat kehoa kivuttomammaksi, tulee ihana kevyempi olo. Sitä myötä tavallinen oleminen ja ihan arkinen liikkuminenkin paljon helpommaksi. Kehon kipu- ja jumitiloihin tottuu. Hieronnan jälkeinen olo yllättää minut yhä aina positiivisesti.

Ei kannata itse ajatella itsestään negatiivisesti. Vielä jos sen ulkoistaa toisiin ihmisiin, elämästä tulee tukalaa. Silloin luo itse oman vankilansa ja on itse itsensä pahin vihollinen. Eikä pian pääse uimaan, hierojalle ravintolaan syömään tai kohta edes lähikauppaan.

Itse tuskailin selän ihoni kanssa, kun on pari pientä ikuisuusnäppyä siellä. Onneksi lopulta puhuin asiasta ääneen, sillä hieroja hämmästyen kertoi päinvastoin ihailleensa, miten terve iho minulla on. Kun monella on paidan alla pahaakin aknea, psoria yms.

Paino ei ole staattinen asia. Se voi suurestikin ajan kanssa muuttua. Kenellä tahansa ja mihin suuntaan tahansa. Ei kannata myöskään ajatella, että vain tietynlainen ihminen on kaunis tai komea.

Eri hierojien tekniikoissa ja "käsialassa" on yllättävänkin suuria eroja. Ei kannata ottaa ensimmäisen hierojan tuottamasta palvelusta sitä yleistystä vaan kokeilla tarvittaessa eri ihmistä, useitakin.

Itse voit vaikuttaa otteiden voimakkuuteen. Kivun sietäminen oikeasti vähentää saamasi hoidon tehoa taikka vastetta. Pieni makoisa tunne on paras myös fysiologisesti.

Hierojaa voidaan suositella sinulle, mutta en lähtisi antamaan liikaa painoa näille. Minä esim. kuvaisin jotakuta hierojaa turhan kevyesti sivelijäksi (ei voimistanut otteita vaikka pyysin), toista liian lujaa möyhentäjäksi (urheiluhieroja, ei hellittänyt riittävästi vaikka pyysin), kolmatta ihan liikaa juttelevaksi (haluan rentoutua hiljaisuudessa) jne.

Kuitenkin kaikilla heilläkin on omat vakkarinsa, joille juuri tämä tyyli sopii. Myös jotkut omat (mielestäni jokseenkin kaltaiseni) ystäväni ovat yllättäen tykänneet juuri näistä kolmesta, joille en itse toista kertaa mennyt.

Mikäli joku hieroja on inhonnut kehoani, hän on osannut peittää sen kyllä erinomaisesti. Enkä minä ajatuspoliisi edes halua olla. Minulle tärkeintä on, että joka ikiseltä olen saanut sinänsä erinomaisen, ystävällisen ja kunnioittavan kohtelun ja hyvän palvelun.

Hierojan työ on varmasti henkisesti vaativaa (ihmiset mm. avautuvat heille huolistaan) ja fyysisesti tosi rankkaa. He ovatkin usein tosi hyvässä kunnossa itse. Kiitokseni ovat kyllä jokainen ansainneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme