Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajat; suostuisitko sinä hoitamaan ebolapotilasta, jos todettaisiin että

Vierailija
15.10.2014 |

ebolavirus on muuntunut ilmateitse tarttuvaksi, kuten esim normi flunssa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tässä juuri kerrottiin että ebolan muuttuminen tuolla tavalla tarttuvaksi ei ole näköpiirissä. Ebola ei ole ilman kautta leviävä virus eikä se sellaiseksi ole muuttumassa. Jos et usko niin lue WHO:n artikkeli asiasta.

http://www.who.int/mediacentre/news/ebola/06-october-2014/en/

Vierailija
2/38 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoitaja enkä missään nimessä hoitaisi ketään ebolatapausta nykyiselläänkään. Kaikki mun työkaverit ovat samaa mieltä kanssani. Suomesta ei löydy yhtään ebolaa hoitavaa hoitajaa.

Nyt sulla on hoitajien mielipide asiasta.

t. Turun Arkkiherttua eikäku tällä kertaa hoitaja

ps. Oletko vähän yksinkertainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiallisempia vastauksia kaipaan.

Vierailija
4/38 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään tapauksessa suostu hoitamaan ebolaisia potilaita!
t..sh

Vierailija
5/38 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan hoida ensimmäistäkään Ebola-potilasta.

Vierailija
6/38 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaseläkkeellä oleva hoitaja. Jos käsky käy ja pysyn pystyssä, niin kai se hoitajan koulutus siihen velvoittaisi. Olen vaan tosi huonossa kunnossa, vaikka nuori olenkin. Lapsenlapset ja sukulaiset koettaisiin voimiani mukaan hoitaa. 

Jos katastrofi iskee, vois tulla mullekin adrenaliinipiikki ja eikun hommiin. Toivotaan.

T. Sänkypotilas

Vierailija
7/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pahasti mammavapaalla vieraantuu todellisuudesta?

Luuletko että sotilas jättää sotimatta jos vihollinen oikeasti hyökkääkin? Tai syyttäjä syyttämättä ja tuomari tuomitsematta jos saliin tuodaankin jengiläinen?

Ymmärrätkö ollenkaan esim. kutsumuksen päälle?!!

Vierailija
8/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin suostua, oikeasti. Mun elämällä ei ole sen kummempaa virkaa. Ei miestä, ei lapsia, ei kavereita. Jos saisin tartunnan niin ei se mua haittaisi millään tavalla, sentään olisin yrittänyt auttaa ja pelastaa henkiä eli kuolisin "hyvän asian puolesta".

Sh

Vierailija
9/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuisin hoitamaan, niin parkkeeraisin itseni kyllä sinne sairaalaan, kotiin en viitsisi tautia kuskata. Ja olisin vielä kuukauden karanteenissakin. En kyllä tiedä miten lapset pärjäisi, mutta pienenintäkään riskiä en ottaisi.

Vierailija
10/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:59"]

Olen sairaseläkkeellä oleva hoitaja. Jos käsky käy ja pysyn pystyssä, niin kai se hoitajan koulutus siihen velvoittaisi. Olen vaan tosi huonossa kunnossa, vaikka nuori olenkin. Lapsenlapset ja sukulaiset koettaisiin voimiani mukaan hoitaa. 

Jos katastrofi iskee, vois tulla mullekin adrenaliinipiikki ja eikun hommiin. Toivotaan.

T. Sänkypotilas

[/quote]Siis toivon sitä adrenaliinipiikkiä, en katastrofia.

Vierailija
11/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:54"]

en missään tapauksessa suostu hoitamaan esbolaisia potilaita! t..sh

[/quote]

Miksi et...

Vierailija
12/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän senkin sitten oikeasti vasta tositilanteessa tiedä, että pystyisikö hoitamaan vai ei. Riippuen esimerkiksi ihan turvavarustelujen tasosta ja niiden käyttöön perehdyttämisestä jne. Moni voi nyt sanoa ettei hoida, mutta kuitenkin päätyisi hoitamaan, samoin kuin joku saattaa sanoa että tottakai hoitaisi, mutta tositilanteessa menisi paniikkiin.

On Suomestakin lähtenyt ihan epidemia-alueillekin etulinjaan hoitajia työskentelemään huonoissa olosuhteissa, uskon että kyllä löytyy niitäkin ketä kotimaassakin voivat hoitoon osallistua. Etenkin, kun jos kukaan ei hoida niin tauti voisi jopa Suomessa riistäytyä käsistä (kun ketään ei enää esim voitaii eristää). Toivotaan, että tätä ei koskaan laajemmassa mittakaavassa jouduta miettimään :) Ilmeisesti joku saa vaan mielihyvää siitä nähdessään yläpeukkuja ''EN HITOSSA HOIDA, MINUN HENKENI ON ARVOKKAAMPI,KUOLKOON KESKENÄÄN!!!'' vastauksille jotka joku ''sairaanhoitaja'' on kirjoittanut.

Vierailija
13/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hyvin monen mielipide tuntuu olevan että ette hoitaisi ebolapotilasta, niin eihän niiden sitten kannata mennä hoitoakaan hakemaan. Katkerana haahuilee ennemmin kaupungilla tartuttamassa lisää jengiä. Onnea vaan teille.
P.S. Suosittelen alanvaihtoa ellei työ kiinnosta

Vierailija
14/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kyllä kiinnostaa, lasten tartuttaminen kuolemansairauteen ei. No joo, mitäpä täällä tappelemaan, aika näyttää miten käy. Ja kai tässä nyt tarttumisesta matkan varrela enemmänkin selviää,

Vierailija
15/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:09"]

Kun hyvin monen mielipide tuntuu olevan että ette hoitaisi ebolapotilasta, niin eihän niiden sitten kannata mennä hoitoakaan hakemaan. Katkerana haahuilee ennemmin kaupungilla tartuttamassa lisää jengiä. Onnea vaan teille. P.S. Suosittelen alanvaihtoa ellei työ kiinnosta

[/quote]

Onhan se nyt ymmärrettävää, että pelottaa ja arveluttaa hoitaa tarttuvaa ja vaarallista tautia sairastavaa potilasta. Ei ole sellainen tauti, jota itselleen saati lapselleen toivoisi. Uskon silti, että Suomessa pystytään turvaamaan myös hoitohenkilökunnan turvallisuus ja muutenkin rajaamaan mahdolliset tartuntatapaukset hoidettavaksi jopa vain yhdessä sairaalassa, joissa varustelutaso riittää turvaamaan parhaan hoidon niin potilaalle kuin parhaan turvallisuuden hoitajille. Missään perähikiällä huonommissa olosuhteissa tuskin joudutaan mitään näin vaarallisia tauteja edes hoitamaan.

Vierailija
16/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että tällasia sairaanhoitajia... Jos ketään ei olisi halukas hoitamaan ebolapotilaita, niin aika nopeasti olis koko Suomen kansa ja maailma sairastuneita.

Mua kyllä kiinnostaa Ebola sinänsä, kun sen leviämisestä on niin paljon eri teorioita. Ja se joku salaliittoteoria, mikä väittää että Ebolan on tarkotus vähentää maailman väkilukua n. 90% jotta 500 miljoonaa asukasta jäisi maapallolle, koska maailma on liian ylikansotettu, on mielenkiintoinen vaikkakin mitä luultavimmin tuulesta temmattu teoria.

Vierailija
17/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko auttaa

Vierailija
18/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:09"]

Kun hyvin monen mielipide tuntuu olevan että ette hoitaisi ebolapotilasta, niin eihän niiden sitten kannata mennä hoitoakaan hakemaan. Katkerana haahuilee ennemmin kaupungilla tartuttamassa lisää jengiä. Onnea vaan teille. P.S. Suosittelen alanvaihtoa ellei työ kiinnosta

[/quote]

Onhan se nyt ymmärrettävää, että pelottaa ja arveluttaa hoitaa tarttuvaa ja vaarallista tautia sairastavaa potilasta. Ei ole sellainen tauti, jota itselleen saati lapselleen toivoisi. Uskon silti, että Suomessa pystytään turvaamaan myös hoitohenkilökunnan turvallisuus ja muutenkin rajaamaan mahdolliset tartuntatapaukset hoidettavaksi jopa vain yhdessä sairaalassa, joissa varustelutaso riittää turvaamaan parhaan hoidon niin potilaalle kuin parhaan turvallisuuden hoitajille. Missään perähikiällä huonommissa olosuhteissa tuskin joudutaan mitään näin vaarallisia tauteja edes hoitamaan.
[/quote]
Pointti olikin että mitä tapahtuu jos jätetään hoitamatta. Toki on ymmärrettävää että se pelottaa, mutta enemmän mua pelottais tilanne että sairaat pyörii tuolla ihmisten seassa kun ei hoitoakaan saa.

Vierailija
19/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys läskit

Vierailija
20/38 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sairaanhoitajana työskentelevä äiti (saksalainen, asuu Saksassa) lähti vähän aikaa sitten 6 viikon työmatkalle ebolaa hoitamaan Liberiaan, Afrikkaan. Arvostan henk.koht. todella paljon, että uskaltaa uhrautua, vaikka kyseessä onkin tappava tauti. Pelätään miehen kanssa että hänkin saa tartunnan, mutta ei auta muu kuin luottaa turvallisuuden ja suojautumisen olevan niin hyvä kuin sen sanotaan olevan.