Miksei mummoikäisillä ole nykyään kiharoita :-)
Kommentit (23)
Minä taas en koskaan muista edes olleen näitä kiharapäämummoja, vaan esim. 50-70-luvulla lähes kaikilla mummoilla oli nuttura. Silloin käytiin kerran viikossa kampaajalla tai nuttura tehtiin kotona ja useimmilla oli oma väri ja se oli harmaa. Eikä niitä hiuksia edes paljon näkynyt, kun käytettiin yleisesti huivia, myös sisätiloissa.
Joskus 70-luvun lopussa kun mummojenkin elintaso nousi, ottettiin permanetti ja isot silmälasit. Ei sekään ollut kaunista katseltavaa, kun väriaineet olivat voimakkaat ja hiukset ohuet, suurien silmälasit kehystämänä.
Eikä ne mummotkaan iän myötä lakkaa elämästä tai nauttimasta siitä, vaan nykyään suositaan helppohoitoisuutta ja usean mummon on kiharansa itse maksettava pienestä eläkkeestä, toisin kuin ennen, jolloin mies maksoi kaiken.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:37"]Suomen ankarassa mielipideilmapiirissä naisellisuutta on pidetty sen sijaan heikkoutena ja haihatteluna.
[/quote]
Sait yläpeukun, vaikka mielestäni viimeinen kappaleesi oli vain stereotypioiden ylläpitämistä. Suomen mielipideilmapiiriin on ihan vaikuttanut oikea ilmastokin, siis sää. Toki ajat ja tavat ovat muuttuneet, mutta minkäs sille tekee, ettei meistä ihan heti lähde pois aikaiset aamut navettatöissä tai elukoiden perässä suolla rämpiminen? Ei tämmöiseen maahan ole sopinut hienosteleva sipsuttelu.
Joo, stereotypiaa tämäkin.
[/quote]
Mä kyllä sipsuttelisin hienostellen jos vaan sää sallisi. Paksuja talvivaatteita ei ole juurikaan tehty hienosteluun mikä on haitta sekin.