Kampaajia linjoilla? APUVA!
Olin pakkoraossa ja blondasin ite tukkani. Tulos järkky. Voiko heti huomenna värjätä? Tehhä jotain???
Kommentit (20)
Totta kai voi, joko itse tai kampaajalle. Kampaaja varmempi tapaus tietysti :) Tuliko oranssi? Siihen ei oikein auta muu kuin värinpoisto ja tuloksen mukaan joku sävy päälle, raidat tms. Kaiken tänkin voit tehdä itse, mutta jos lähtökohta oli kovin tumma, ei blondaus tuu onnistumaan, ei kotona, eikä kampaajalla. Kampaajalla pääsette varmaan johonkin kompromissiväriin, josta voi sitten asteittain lähteä vaalentelemaan raidoilla.
Reippaasti vaan hakemaan väri kaupasta ja heti päähän. En ole kampaaja, mutta värjään aina omat hiukset, jo vuosien ajan. Kerran mulle (olen brunetti) kävi niin, että erästä tilaisuutta varten värjäsin blondiksi, mutta tuli epätasaiset, hain kaupasta keskiruskean värin ja heti vaan päähän.
Ai perkele että vituttaa ku menin ite värjäämään. Aaaarrrgh!!!
Joo, soitan aamul kampaajalle. Jospa suostuis jotain tolle tekee.
Mut kiitos vastauksesta. Jospa nyt sais nukuttuuki ku ei oo niin epätoivonen fiilis. :D
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:13"]
Reippaasti vaan hakemaan väri kaupasta ja heti päähän. En ole kampaaja, mutta värjään aina omat hiukset, jo vuosien ajan. Kerran mulle (olen brunetti) kävi niin, että erästä tilaisuutta varten värjäsin blondiksi, mutta tuli epätasaiset, hain kaupasta keskiruskean värin ja heti vaan päähän.
[/quote]
Helposti vetää vihreäksi, kun länttäät keskiruskeaa blondatun päälle. Nimimerkillä kokemusta on ja poltin tukkani pahasti. Nyt 2kk kasvatellut, josko tässä ennen joulua kehtais kampaajalle asti mennä ..
Onko ongelma keltaisuus/punaisuus? Eihän se suositeltavaa ole että useita kertoja blondaa, mutta minä vaalensin mustasta harmahtavan blondiksi. Taisin vaalentaa 3 kertaa parin päivän sisällä, käytin hopeashamppoota poistamaan keltaisuutta ja sitten parin viikon päästä vaalensin uudelleen. Sen jälkeen käytin hoitosuihkeita yms. hoitoaineita.
Kannattaa varmaan tehdä vielä toinen vaalennus ja sen jälkeen käyttää hopeashamppoota. Kannattaa muistaa ettei sitä saa pitää liian pitkään ettei pää muutu sinivioletiksi.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:13"]
[/quote]
Helposti vetää vihreäksi, kun länttäät keskiruskeaa blondatun päälle. Nimimerkillä kokemusta on ja poltin tukkani pahasti. Nyt 2kk kasvatellut, josko tässä ennen joulua kehtais kampaajalle asti mennä ..
[/quote]
Otan osaa. En pysty kuvittelemaankaan miten tuossa onnistut. t. se itse värjäävä
BB-Jenna kertoi, että hiuksia voi vaalentaa ostamalla syväpuhdistavaa hoitoa ja lisäämällä siihen sitruunamehupurkillisen ja eikun 20 minuutiksi saunaan. Voi toistaa.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:19"]Onko ongelma keltaisuus/punaisuus? Eihän se suositeltavaa ole että useita kertoja blondaa, mutta minä vaalensin mustasta harmahtavan blondiksi. Taisin vaalentaa 3 kertaa parin päivän sisällä, käytin hopeashamppoota poistamaan keltaisuutta ja sitten parin viikon päästä vaalensin uudelleen. Sen jälkeen käytin hoitosuihkeita yms. hoitoaineita.
Kannattaa varmaan tehdä vielä toinen vaalennus ja sen jälkeen käyttää hopeashamppoota. Kannattaa muistaa ettei sitä saa pitää liian pitkään ettei pää muutu sinivioletiksi.
[/quote]
Kunnon kemikaalikoktaili, siis.
Riippuu hiuslaadusta miten reagoi, itse oo vetänyt viikon sisällä blondista tummaksi ja tummasta blondiksi, kun meni vähän pieleen ja panikoin. Hiukset ei kärsineet yllättäen yhtään.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:31"]
Riippuu hiuslaadusta miten reagoi, itse oo vetänyt viikon sisällä blondista tummaksi ja tummasta blondiksi, kun meni vähän pieleen ja panikoin. Hiukset ei kärsineet yllättäen yhtään.
[/quote]
Hiukset kärsivät vaalennuksesta aina. Pidä mielessäsi.
Kun kappas vaan tulee taas mieleen joskus blondata tukkaa, niin sitten ihmetellään kun latva on purkkaa ja tippuu päästä. Mutta kun eihän se miksikään viimeksikään mennyt..
Kotivärjääjät taas vauhdissa. Huhhuh.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:19"]
Onko ongelma keltaisuus/punaisuus? Eihän se suositeltavaa ole että useita kertoja blondaa, mutta minä vaalensin mustasta harmahtavan blondiksi. Taisin vaalentaa 3 kertaa parin päivän sisällä, käytin hopeashamppoota poistamaan keltaisuutta ja sitten parin viikon päästä vaalensin uudelleen. Sen jälkeen käytin hoitosuihkeita yms. hoitoaineita. Kannattaa varmaan tehdä vielä toinen vaalennus ja sen jälkeen käyttää hopeashamppoota. Kannattaa muistaa ettei sitä saa pitää liian pitkään ettei pää muutu sinivioletiksi.
[/quote]
Se vähän riippuu monenko vuoden kerrostumat siinä tukassa niitä pigmenttejä on. Itsekin tein kaksi värinpoistoa ja yhden vaalennuksen ja siihen päälle kylmän vaalean sävyn + hopeashampoo- ja hoitoaine. Lopputulos oli tyvipuolelta vaalea, keskivaiheilta keltainen ja latvaosasta kirkuvan oranssi.
Kampaaja kysyi mitä olin tehnyt ja aineluettelon & vaikutusajat kuultuaan totesi, että sielläkään ei vaalennuslinjalla olis päästy sen kummempaan. Mut olis osattu lopettaa ajoissa ja laittaa oikeensävyinen, tasainen kompromissiväri.
Tukka ei menny pilalle, ihme ja kumma.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:35"]
[/quote]
Kun kappas vaan tulee taas mieleen joskus blondata tukkaa, niin sitten ihmetellään kun latva on purkkaa ja tippuu päästä. Mutta kun eihän se miksikään viimeksikään mennyt..
[/quote]
Kirjoitin viestin 13. Eli kotivärjääjätaustaa löytyy. Tuon viestin 13 episodin jälkeen kasvatin kaiken värjätyn tukan pois ja palasin täysin luonnonväriini. Kampaaja suositteli kuitenkin piristykseksi raitoja siihen käsittelemättömään luonnontukkaan ja otinkin ohuita vaalennusraitoja folioilla. Tukka pilalla. Ei raitoja enää ikinä kampaajalla, eikä sen puoleen kyllä kotonakaan.
Se nyt on semmosta, että en minä ainakaan niin hullu ole, että maksan kampaajille iankaikkisesti väreistä, joita en halua tai vaaleista raidoista, jotka kestävät tasan kaksi viikkoa. Kun se nyt ei vaan mene niin, että minä maksaisin tyhjästä. Kaupan väreillä saa aikaan tulosta.
[/quote]
[/quote]
No tuosta on jo kaksi vuotta aikaa ja olen värjännyt sen jälkeenkin, eikä oo miksikään mennyt. Tosin hiuksethan kasvaa, joten taitaapa olla ne tuolloin värjäyt hiukset jo kasvaneet pois. Mahdotontapa se on hiuksia pysyvästi pilata.
Jos värjäät vaalean hiuksen tummemmaksi, muista käyttää punertavanruskeaa väriä, sillä muuten tulos on vihreä. Vaikka se punertava ei kuulosta kovin houkuttelevalta siinä väripurkin kyljessä, kun aikomuksena on saada kylmänruskeat hiukset, mutta näin se vain menee. Se punaisuus menee siinä vain siihen vihreän sävyn taittoon ja lopputulos on siltikin se viileänruskea.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:42"]
[/quote]
[/quote]
No tuosta on jo kaksi vuotta aikaa ja olen värjännyt sen jälkeenkin, eikä oo miksikään mennyt. Tosin hiuksethan kasvaa, joten taitaapa olla ne tuolloin värjäyt hiukset jo kasvaneet pois. Mahdotontapa se on hiuksia pysyvästi pilata.
[/quote]
Asia on tietenkin eri, jos ei jatkuvasti vaalenna sitä samaa jo ennestään vaalennettua osaa hiuksista.
Mutta näihin törmää yllättävän paljon, että olen ennenkin vaalentanut, eikä se miksikään mennyt. Ja samaan kategoriaan kuuluu nämä mustasta vaaleaksi ja sitten vaikka ruskeaksi ja taas vähän vaalennusta. Ja yleensä nämä ihmiset eivät ymmärrä sitä, että se hius ei välttämättä kestä enää seuraavaa vaalennusta, vaikka sen saisi miten sileäksi hoitotuotteilla, vaan leikkautuu sitten katkipoikki kemiallisesti.
Kamalia nämä kotivärjätyt pehkot, ihan peruukin näköisiä. Onneksi ovat enemmän maaseudun juttu.
Mulle kävi kans hassusti blondauksen kanssa ja heitin päälle lämpimän vaaleanruskean sävyn, jonka ajattelin tasaavan kaiken. -Not! Hiuksista kärähti lähes mustat ja niitä tippuilee joka päivä :/ - suosittelen siis kampaajalla käyntiä
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 01:56"]
Kamalia nämä kotivärjätyt pehkot, ihan peruukin näköisiä. Onneksi ovat enemmän maaseudun juttu.
[/quote]
Jaa-a. Mä oon ainakin niin hyvä vaalentamaan, että multa kysellään tuon tuosta että onko mulla tosiaan luonnostaan näin kauniin vaaleat hiukset. En värjää mitään liian vetyperoksidiblondia enkä pissakeltaista.
Haha, pilalla on tukkas. Ehkä siitä voidaan leikata valtaosa pois ja siten pelastaase. Jos olisit värjänny tummemmaksi, ehkä jotain olis voitu tehdä mut blondaus on vaikee korjata ilman et menee tukka hampuksi.