(Täys)imetys taitaa olla nykyään harvinaista yli 3 kk vauvoilla
Tuli vaan mieleen vauvat-puolen keskustelusta... jos alle puolivuotinenkin on ollut yökylässä. Ei paljoa tarvitse syöttöjuttuja murehtia kun pullosta voi antaa vaikka kummin kaima.
Meillä olisi hyvät hoitajat, (isovanhemmat) mutta ei tulisi mieleenkään laittaa pientä yökylään, syynä juuri täysimetys. Eli olen täysin sidoksissa vauvaan.
Oikeastaan kadehdin niitä jotka raaskivat antaa lapselleen korviketta, koska omat menemiset ovat silloin niin helppoja järjestää.
Kommentit (26)
Mulla on pakastin täynnä ämmää, mies antaa sitä jos olen esim. jumpassa tai kampaajalla. Korvikkeita en tahdo antaa, eikä esikoinen suostunut ottamaankaan kun tarjosin kerran.
OLen sen verran fiksu, että tiedän ettei korvikkeista ole haittaa vauvalle...
-- oletko varma ettei ole haittaa? Minä taas väittäisin, että fiksuna olen ottanut selvää myös korvikkeista. EIVÄT NE OLE täysvertaisia äidinmaidon kanssa vaikka Valio niin haluaa saada äidit luulemaankin...
[/quote]
Mutta ette voi kiistää, että tutkimusten mukaan koulutus ja ikä korreloivat täysin myös imetyksen pituuden kanssa. Aina löytyy nuoriakin pitkään imettäviä kuin myös yli 4-kymppisiä röökiä vetäviä ja korvikkeita antavia. Joo tää oli kärjistys vaan..
Myrkkyä tyystin kaikki nuo korvikkeet. Hei haloo!! Entäs jos äidiltä ei tuu maitoa, onko hän sitten myrkyttänyt omat lapsensa kun antaa korviketta. Voi jeesus näitä naiiveja nirputtelijoita riittää.. Huh huh!
Kyllä ne nykyaikana on testattu moneen kertaan, sama asia lasten purkkiruuissa. Olethan nyt aivan varma, että voit ulos lähteä muksun kanssa??? Ettei vaan taivas putoa niskaan tai ryssien puolelta savut saastuta??!! PRLK!
Ei kai 29 olekaan väittänyt että ne ovat myrkkyä. Mutta eivät ne samaakaan kamaa ole kuin aito ämmä! Jotkut tällä palstalla ilmeisesti uskovat niin, vaikka eivät sitä ehkä itselleenkään tahdo myöntää... Ottakaa oikeasti asioista selvää ennen kuin tulette puolustelemaan korvikkeiden antoa! Faktaa kyllä löytyy netistäkin, englanniksi, joten jos se kieli ei suju niin sittenhän se onkin pahempi juttu.
22v. imetin täysin lastani 5,5kk ja ajatteli njatkaa imetystä niin kauan kun maitoa riittää. Mieheni antoi korviketta silloin kun olin jossakin menossa(tarkoittaa:viettämässä laatuaikaa, ilman viinaa). Pumpulla minulta ei herunut hyvin. OLen sen verran fiksu, että tiedän ettei korvikkeista ole haittaa vauvalle...
Niin en tosiaan käsitä miksi tämmöisestä asiasta pitää jankata! Kukin tyylillään ja mitä se muille kuuluu mitä muut tekee...