Ammattisi ja mitä oikeasti tahtoisit tehdä?
Kommentit (15)
Suurperheen kotiäidin lisäksi unelmia olisi;
No jos ihan ´ammattia´, niin koulutettu lastenhoitaja, joka olisi pph tai hoitaisi lapsia kotona.
Myös sijaisvanhemmuus ja perhekodin perustaminen kiinnostaa.
Kirjailijan ura myöskin kiinnostaa hyvin paljon.
Yrityksen perustaminen. Liittyen muotiin, kotiin tai lapsiin.
haluaisin olla hyväpalkkainen taivaanrannanmaalari
Oikeasti olen aina halunnut olla kotiäiti, mutta eipä ne asiat aina mene niinkuin haluaisi :/
Tulevaisuudessa haluan olla kirjailija.
klo 8-15 töissä. Ehkä haluaisin tehdä pullaa eli olla leipuri, tai sitten ei. Haaveitahan nää vain on, mutta 8-15 töissä ja hyvä palkka ja kiva työ, mikäs se voisi olla?????
...tai sitten huonekalujen entisöijä tai kokki.
Toiveammatti on..hmm... Miss Marple junior.
Olen opiskellut yliopistolla perinnöllisyystiedettä eli genetiikkaa. Eli ensin haetaan biologian koulutusohjelmaan ja sitten valitaan pääaineeksi perinnöllisyystiede. Palkathan eivät tällä alalla päätä huimaa ja työsuhteet ovat määräaikaisia (tutkimusprojekteja), mutta työ on huippukiinnostavaa, vähän niin kuin salapoliisintyötä ;)
Itseäni on nimittäin aina kiinnostanut geenitutkimus. Olen vielä hyvin nuori, ja tässä pähkäillyt jo jonkin aikaa, josko sittenkin hakisin vielä biologiaa lukemaan. Lukiosta päästyäni minulle iski kamala paniikki, ettei minulla ollutkaan ammattia, joten päädyin amk:hon. Sieltä valmistuin laboratorioanalyytikoksi ja nyt on suunnitelmat tulevaisuuden varalle auki. Paperit ja lukuinto kyllä riittäisivät tuonne yliopistollekin, joten pitää vielä harkita :)
Haluaisin olla sairaanhoitajana lääkärin vastaanotossa eli jollain poliklinikalla siistiä sisätyötä, arkisin klo 8-16.
Oon myös haaveillut joskus lähteväni jonnekin kaukaiseen maahan auttamaan joitakin köyhiä ihmisiä ratkaisevalla tavalla.
Kysymys niille jotka on jossain ammatissa mutta haaveilevat muusta: Miksi että vaihda alaa? Seuratkaa sydäntänne, muuten kadutte kun olette vanhoja.
ja en nyt mitään muut haluaisikaan, palkkaa vois saada tietty enemmän...
Haluaisin olla paremmin palkattu tutkija vaiktuisessa työsuhteessa.
...ehkä opettaja tai jonkun käsityöammatin harjoittaja, vaikkapa ompelija tai savenvalaja tai sitten lappuliisa tai postinkantaja tms. joka ulkoilee työkseen :).