Miten saan mun järkyttävän pömppömahan pois?
Ennen kahta raskautta olin mahastani aina tosi hoikka. Samoin vielä ekan raskauden jälkeen. Mutt tokan raskauden jälkeen on maha ollut nyt 2 vuotta samankokoinen kuin puolivälissä raskautta. Tutut kyselevät säännöllisin väliajoin, olenko raskaana... Pituutta on 167 cm ja painoa noin 60 kg. Omistan jonkin verran lihaksia, eikä löllöä löydy muualta kuin mahasta. Takapuolta ja reittä on, mutta suht kiinteät. Eli maha on se suuri ongelma! Navan kohdalta vyötärönympärys oli just 81 cm!!! Vielä ekan raskauden jälkeen se oli noin 65 cm... Vatsalihasliikkeitä teen pari kertaa viikossa, kun en jaksa uskoa, että saan niillä ton pömpön pois. Liikuntaa harrastan 3 krt/vko. Syön aika perusruokaa, mutta nyt kesän aikana olen kyllä herkutellut enemmän kuin normaalisti. Jos vedän vatsan sisään, se on noin 75 cm. Mutta en koko ajan jaksa vetää sitä sisään, vaan haluaisin, että se pysyisi myös "normaalioloissa" timminä.
Auttakaa!
Kommentit (10)
minä saan aina hetkeksi turvotuksen pois kun otan detox-kuurin. elikkä sellainen elimistön puhdistuskuuri, voi ostaa ainakin luontaistuotekaupasta. tämä ei ole mikään laihdutuskuuri vaan elimistön puhdistus. tämän jälkeen voi juoda myös sen slim-kuurin, se on sitten sitä laihduttavaa juomaa. kyllä tällä hetkeksi maha pienenee ja pari kiloa lähtee.
mutta lopulta oli uskottava. Tein, tein ja tein vatsalihaksi ja nyt n. vuoden kuluttua voin sanoa, ettei pömppöä ole.
172/55
ne kehittyvät, niin tarvitsette lisää painoja! Eli jos teette kotona, ota paino rinnan päälle ja nouse sen verran, että jännitys tuntuu vielä vatsassa ja sitten alas.
Ja sitten aina vain lisää painoa, kun kehitystä tapahtuu.
Kauhean vähän painat pituuteen nähden?
Minulla on niin ei ole 3 vuoden pilates edes auttanut.
vatsa kannattaa sitoa synnytyksen jälkeen.
Nimim. kaksi lasta peräkkäin / kaksi kertaa sidoin vatsan heti laitoksella = litteä maha vielä 33-vuotiaana
ja tietty myös vatsalihaksia, mutta ei ne auta, jos synnytyksestä ei ole palautunut
Silloin on varmaan kyse miestyyppisestä lihoamisesta ja omenalihavuudesta, jota voi olla muuten normaalipainoisella ihmisellä. Kun valvoo liikaa eikä saa riittävästi unta, kehossa sisäeritys ja hormonitoiminta muuttuu ja rasva voi silloin alkaa kerääntyä vatsaan ja sisäelinten ympärille. Se on huono juttu, sillä se altistaa metaboliselle oireyhtymälle (ja voi olla merkki siitä?) sekä sen seurannaissairauksille, kuten kakkostyypin diabetekselle. Nythän sinulla on vyötärö juuri suositeltavan ympärysmitan yläreunalla, joten on hyvä aika tehdä asialle jotain (nykyisin naisten suositus 80, ei 90 cm enää).
Nimim. kaksi lasta peräkkäin / kaksi kertaa sidoin vatsan heti laitoksella = litteä maha vielä 33-vuotiaana
ja tietty myös vatsalihaksia, mutta ei ne auta, jos synnytyksestä ei ole palautunut
Millä sidoit? Jollain kankaalla? Ja ihan koko ajan öisinkin? Vai päivällä vaan? Oon kyllä kuullut, että tukisukkiksetkin auttaa, ne vatsasta tukevat, mutta ei niitä nyt vielä näillä keleillä viitsi pitää, talvella voisi sitäkin kokeilla. Kerro lisää please.
Kaiken lisäksi mun maha aina turpoaa kun syön jotain ja monesti mua onnitellaan raskaudesta :(
Olen ruvennut käymään kuntosalilla jossa teen enimmäkseen vatsalihasliikkeitä erilaisilla kivoilla vempeleillä, tavallisia istumaannousuja en mitenkään jaksa tehdä. Lisäksi yritän olla laihiksella että ne läskiröllykät sulaisivat. epätoivoiselta vaan tuntuu...