Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kestänyt flunssa nyt 3 viikkoa. Joutuuko yksityiselle mennä hakemaan antibiootit kun ei terkkari ainakaan vielä määrää.

Ja eikö tuo ole selkeä korvatulehdus että on nestettä siellä?

• ylös 1
  • alas 2

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen aikuinen ihminen 27v. Voiko tän ikäisellä olla liimakorva, olen siis ihan kuumeinen kokoajan, musta tää vaatis antibiootit jo, ei mene millään levolla ohi. Varmaan sit joutuu korvalääkärille menemään. 😪

Vierailija

Up tietäiskö joku. Katsoin just korvalääkärille saa täällä huonosti aikoja niin auttaisko tavallinen yksityislääkäri

Vierailija

Ai sinun mielestäsi tarvitaan ab kuuri? Milläs koulutuksella sen määräät? Antibiootteja täytyy välttää koska resistenssi on oikea uhka. Niin, eihän Sinun tämänkertainen kuurisi siihen vaikuta, muut ne käyttää niitä liikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai sinun mielestäsi tarvitaan ab kuuri? Milläs koulutuksella sen määräät? Antibiootteja täytyy välttää koska resistenssi on oikea uhka. Niin, eihän Sinun tämänkertainen kuurisi siihen vaikuta, muut ne käyttää niitä liikaa.

No olen nyt ollut 3 viikkoa kuumeessa. Tämä ei tunnu menevän tauti millään ohi. Ihan olen lähihoitaja joka käyttää maalaisjärkeä.

Vierailija

Joo mulla oli aikuisena molemmat korvat tulehtuneet niin, välikorva oli täynnä jotain nestettä. Ravasin useita kertoja työterveydessä, mutta väittivät ettei korvissa ole mitään vikaa. Sitten lopulta, kun tärykalvot eivät liikkuneet enää ollenkaan enkä kuullut normaalia puhetta, antoivat viimein lääkekuurin. Toiseen korvaan hoidon saamisen viivästymisen vuoksi jäi vaivaksi tinnitus. Kannattaa vaatia hoitoa jos eivät meinaa uskoa.

Vierailija

Ja minulla on ulkomaanmatka lentäen 2 viikon päästä pitäisi nyt tulla kuntoon.
Voinko muka lentää nestettä korvissa pitäis nyt hoitua pois.
Ap

Vierailija

Jos nyt lainaan Terveysporttia:

Eritettä voi olla välikorvassa myös flunssan aikana ja aina äkillisen välikorvatulehduksen jälkeen (2 viikkoa – 3 kk) Erotuksena äkilliseen välikorvatulehdukseen tärykalvo on kovera tai sisäänvetäytynyt. Pelkkä eritteisyys ei oikeuta äkillisen välikorvatulehduksen diagnoosiin eikä mikrobilääkehoitoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eritettä voi olla välikorvassa myös flunssan aikana ja aina äkillisen välikorvatulehduksen jälkeen (2 viikkoa – 3 kk) Erotuksena äkilliseen välikorvatulehdukseen tärykalvo on kovera tai sisäänvetäytynyt. Pelkkä eritteisyys ei oikeuta äkillisen välikorvatulehduksen diagnoosiin eikä mikrobilääkehoitoon.

Mitä ne muut kriteerit on? Ap että on korvatulehdus minulla on ainakin kuumetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä ne muut kriteerit on? Ap että on korvatulehdus minulla on ainakin kuumetta.

Edelleen Terveysportissa:

Tärykalvon infektiolöydökset

Pullottava asento on luotettavin osoitus bakteeri-infektiosta. Muita tyypillisiä löydöksiä on samea, kellertävä tärykalvo, jolla valoheijaste on hajonnut tai puuttuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen aikuinen ihminen 27v. Voiko tän ikäisellä olla liimakorva, olen siis ihan kuumeinen kokoajan, musta tää vaatis antibiootit jo, ei mene millään levolla ohi. Varmaan sit joutuu korvalääkärille menemään. 😪
Onko koronanäyte otettu?