Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On hankalaa löytää ystäviä, kun ei kuulu vähemmistöön, eikä sairasta mitään.

Vierailija
06.09.2021 |

Kuulostaa hullulta, mutta näinhän se on. Parhaiten ihmiset löytää ystäviä vertais(tuki)ryhmistä, esim. tuoreet äidit, sateenkaariperheet, sydänsairaiden lasten vanhemmat, muistisairaiden omaiset, päihderiippuvaiset jne. Entäs, jos on valtaväestöä, kaksi lasta ja ydinperhe? Mistä niitä ihmisiä löytää elämäänsä? Kirkosta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, vähän samaa olen puolivakavissani ajatellut. Paikallislehdessäkin on yhdistysten mainoksia yhteisestä toiminnasta, jos sairastaa jotain tms. Entäpä sellaiset ilmoitukset, joissa mainostettaisiin uusi kahvitilaisuutta tai teatterimatkaa ihan vain tavalliselle keski-ikäiselle? Kaikilla ei ole työtä, jossa ystävystyä, eikä kaikkia huvita alkaa harrastaa italiaa tai matonkudontaa VAIN sen takia, että siellä ehkä saattaisi tutustua johonkin.

Pääasia että harrastat jotain mikä itseäsi kiinnostaa.

Mutta jos sinulla ei ole kiinnostusta mihinkään, olet tylsääkin tylsempi eikä ihme jos ei ketään kiinnosta.

Ihminen vailla päämääriä on tylsä. Mutta se ei tarkoita että pitää saavuttaa jotain suurta, vaan että sulla itsellä on joku juttu mistä innostut, vaikka vikkoharrastus. Kaveruus voi löytyä juuri yhteisen tekemisen kautta.

Teatteri ja kulttuurimatkoja löytyy esim matkatoimiston kautta.

Ainakin Helsingissä on mahdollista vuokrata kulttuurikaveri seuraksi teatteriin tai konserttiin, joten mikään ei estä.

Ainoa vika voi olla oma ego joka haavoittuu jos huomio ei olekaan sinussa, mutta siihen ei auta mikään.

Ainakin Helsingissä. Niinpä niin.

Vierailija
22/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, vähän samaa olen puolivakavissani ajatellut. Paikallislehdessäkin on yhdistysten mainoksia yhteisestä toiminnasta, jos sairastaa jotain tms. Entäpä sellaiset ilmoitukset, joissa mainostettaisiin uusi kahvitilaisuutta tai teatterimatkaa ihan vain tavalliselle keski-ikäiselle? Kaikilla ei ole työtä, jossa ystävystyä, eikä kaikkia huvita alkaa harrastaa italiaa tai matonkudontaa VAIN sen takia, että siellä ehkä saattaisi tutustua johonkin.

Pääasia että harrastat jotain mikä itseäsi kiinnostaa.

Mutta jos sinulla ei ole kiinnostusta mihinkään, olet tylsääkin tylsempi eikä ihme jos ei ketään kiinnosta.

Ihminen vailla päämääriä on tylsä. Mutta se ei tarkoita että pitää saavuttaa jotain suurta, vaan että sulla itsellä on joku juttu mistä innostut, vaikka vikkoharrastus. Kaveruus voi löytyä juuri yhteisen tekemisen kautta.

Teatteri ja kulttuurimatkoja löytyy esim matkatoimiston kautta.

Ainakin Helsingissä on mahdollista vuokrata kulttuurikaveri seuraksi teatteriin tai konserttiin, joten mikään ei estä.

Ainoa vika voi olla oma ego joka haavoittuu jos huomio ei olekaan sinussa, mutta siihen ei auta mikään.

Mutta kun ne kiinnostuksen kohteet sattuu olemaan yksin tehtäviä asioita. Luen, pelaan tietokoneella, ohjelmoin open source projektiin. Ei löydy ystäviä näistä. Mitkään tuollaiset ryhmäharrastukset ei kiinnosta ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan työtön, mutta minulla oli onneksi hyviä ystäviä. Edelleenkin jatkamme viestittelyä. Olen päässyt sittemmin töihin ja mitään vaivojakaan ei ole. Talous on hyvässä kunnossa. Olen joutunut sensuroimaan laveampaa elämäntyyliäni, etten aiheuttaisi mielipahaa ystävissä, joiden terveys ja talous on laskenut kuin lehmän häntä. Harmittaa, koska minulla on vähemmän ns. oman elämäntyylin ystäviä.

Vierailija
24/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet suomalainen, kuulut 0,07% vähemmistöön, suomalaisiin.

Vierailija
25/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairastaakeen tarvitse mitään lääketieteellistä konsensusta, on diagnisoimatonta migreeniä, alhaista ferritiiniä ja long covidia, myös mielenterveys diagnooseista voi valita mikä vain muodikkaalta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän