Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On hankalaa löytää ystäviä, kun ei kuulu vähemmistöön, eikä sairasta mitään.

Vierailija
06.09.2021 |

Kuulostaa hullulta, mutta näinhän se on. Parhaiten ihmiset löytää ystäviä vertais(tuki)ryhmistä, esim. tuoreet äidit, sateenkaariperheet, sydänsairaiden lasten vanhemmat, muistisairaiden omaiset, päihderiippuvaiset jne. Entäs, jos on valtaväestöä, kaksi lasta ja ydinperhe? Mistä niitä ihmisiä löytää elämäänsä? Kirkosta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään suomessa / suomalaisista. Ei kuulu kulttuuriin ystävyys.

Vierailija
2/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä?😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy löytää oma niche ja sen pohjalta alkaa kasvattaa verkostoa.

Vierailija
4/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Ap:n pointin. Itse mietin ihan ystävä-palstaa, mutta lähes jokaisessa ilmoituksessa tuodaan esiin joku ongelma, erityispiirre tai vauva. Kuinka muotoilla omaan ilmoitukseen, ettei ole edes masennusta vaikuttamalta kusipäältä …

Vierailija
5/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt aikuisiällä ystäviä harrastusten kautta. Lukupiireistä ja askartelu- ja käsityökerhoista. Miksei sieltä kirkostakin, jos tykkää vaikka kuorolaulusta tai vapaaehtoistyöstä.

Vierailija
6/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Ap:n pointin. Itse mietin ihan ystävä-palstaa, mutta lähes jokaisessa ilmoituksessa tuodaan esiin joku ongelma, erityispiirre tai vauva. Kuinka muotoilla omaan ilmoitukseen, ettei ole edes masennusta vaikuttamalta kusipäältä …

Tämä on ihan totta. Aika usein yksinäiset ihmiset ovat pitkäaikaisongelmaisia, mutta meitä ihan ns tavallisiakin on olemassa, jotka syystä tai toisesta kaipaa kavereita.

Vierailija
7/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä ja harrastuksista.

Vierailija
8/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mutta tämän avauksen perusteella en kyllä lue sinua terveiden kirjoihinkaan. Ehkä se lohduttaa?

Vierailija
9/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perustat ryhmän liian tavallisille ihmisille? Olisitte oma vähemmistö.

Vierailija
10/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista olen parhaat ystäväni löytänyt.

Vierailija
11/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut mutta tämän avauksen perusteella en kyllä lue sinua terveiden kirjoihinkaan. Ehkä se lohduttaa?

Osaisitko nimetä mulle vertaisryhmän, johon liittyä?

Vierailija
12/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perustat ryhmän liian tavallisille ihmisille? Olisitte oma vähemmistö.

Tämä on ihan varteenotettava vaihtoehto, jota olen miettinytkin! Paikallislehteen seurapalstalle

"Tavallisten, erityisryhmiin kuulumattomien ihmisten kahvikestit joka toinen torstai klo 18."

Vierailija
13/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vähän samaa olen puolivakavissani ajatellut. Paikallislehdessäkin on yhdistysten mainoksia yhteisestä toiminnasta, jos sairastaa jotain tms. Entäpä sellaiset ilmoitukset, joissa mainostettaisiin kahvitilaisuutta tai teatterimatkaa ihan vain tavalliselle keski-ikäiselle? Kaikilla ei ole työtä, jossa ystävystyä, eikä kaikkia huvita alkaa harrastaa italiaa tai matonkudontaa VAIN sen takia, että siellä ehkä saattaisi tutustua johonkin.

Vierailija
14/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymien heteronormatiivisten sekasyöjien vertaistukiryhmä kokoontuu tiistaisin klo 18:00 - 19:30.

Vierailija
15/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan missään kosksan järjestetty speed-date -tyylistä iltaa ihan kaverimielessä? Vähän olis mahtavaa! Juteltais viis minuuttia ja sitten seuraavaan pöytään. Sais antaa peukun kivalle ihmiselle ja jos tulee match, sais toisen yhteystiedot.

Pitäisköhän järjestää itse? :D

Vierailija
16/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisitko nimetä mulle vertaisryhmän, johon liittyä?

Mikä tahansa harrastus josta itse tykkäät. Nyt on juuri se aika vuodesta kun paikallisten kansalaisopistojen kurssit alkaa. Väliset itsesi miellyttävän harrastuksen ja jos löytyy kavereita, se on plussaa.

Mutta jos pakkomielteisesti ajattelee että muiden on oltava minua varten, silloin kannattaa hakea apua. Ystävyyssuhteet ei ole terapiasuhteita.

On myös erilaisia vuorovaikutusryhmiä, josta voi ammentaa.

Vierailija
17/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymien heteronormatiivisten sekasyöjien vertaistukiryhmä kokoontuu tiistaisin klo 18:00 - 19:30.

Just näin, ap tulis paikalle! 👍

Vierailija
18/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan missään kosksan järjestetty speed-date -tyylistä iltaa ihan kaverimielessä? Vähän olis mahtavaa! Juteltais viis minuuttia ja sitten seuraavaan pöytään. Sais antaa peukun kivalle ihmiselle ja jos tulee match, sais toisen yhteystiedot.

Pitäisköhän järjestää itse? :D

Aikana ennen koronaa Tampereen seurakunnat järjestivät ystävä- speed datet, mutta ne oli muistaakseni suunnattu ikääntyneille. Mutta tosiaan, mikäänhän ei estäisi järjestämästä omaa tapahtumaa :)

Vierailija
19/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kiinnostukseni on usein hetken kukoistanut ja sitten lopahtanut, kun en itsekään koskaan koe kuuluvani mihinkään. Seurakunnissakin on niin paljon keskenään eri tavoin ajattelevia tai vaikka eri elämäntilanteessa olevia, ettei missään ole hyvä. Suurin osa ikäisistäni elää perhe-elämää ja ruuhkavuosia joilla ei ole aikaa. En kauheasti viihdy paikallisessa Suomen ladunkaan yhdistyksessä, koska sieltä puuttuvat ikäiseni. 

Tämä aikakausi on muutenkin niin silppusälppyä, että mihinkään ei voi kokea aitoa yhteyttä. Itse en jaksa käydä enää juuri missään. On helpompi olla hieman kasvottomana nettiyhteisössä.

N46

Vierailija
20/25 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, vähän samaa olen puolivakavissani ajatellut. Paikallislehdessäkin on yhdistysten mainoksia yhteisestä toiminnasta, jos sairastaa jotain tms. Entäpä sellaiset ilmoitukset, joissa mainostettaisiin uusi kahvitilaisuutta tai teatterimatkaa ihan vain tavalliselle keski-ikäiselle? Kaikilla ei ole työtä, jossa ystävystyä, eikä kaikkia huvita alkaa harrastaa italiaa tai matonkudontaa VAIN sen takia, että siellä ehkä saattaisi tutustua johonkin.

Pääasia että harrastat jotain mikä itseäsi kiinnostaa.

Mutta jos sinulla ei ole kiinnostusta mihinkään, olet tylsääkin tylsempi eikä ihme jos ei ketään kiinnosta.

Ihminen vailla päämääriä on tylsä. Mutta se ei tarkoita että pitää saavuttaa jotain suurta, vaan että sulla itsellä on joku juttu mistä innostut, vaikka vikkoharrastus. Kaveruus voi löytyä juuri yhteisen tekemisen kautta.

Teatteri ja kulttuurimatkoja löytyy esim matkatoimiston kautta.

Ainakin Helsingissä on mahdollista vuokrata kulttuurikaveri seuraksi teatteriin tai konserttiin, joten mikään ei estä.

Ainoa vika voi olla oma ego joka haavoittuu jos huomio ei olekaan sinussa, mutta siihen ei auta mikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän