Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaali painonvaihtelu?

Hämmentynyt
06.09.2021 |

Kuinka paljon teidän muiden paino vaihtelee päivittäin? Ihmettelen, kun parin päivän sisällä saattaa tulla tai lähteä pois jopa 3 kg, vaikka olen todella pienikokoinen. Nestetasapaino on ok, vatsa toimii normaalisti, eikä selityksenä käy edes hormonien heittelyt (ei ole ollut menkkojakaan yli 5 vuoteen). Onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä, että kehon paino vaihtelee päivän aikana kahdesta kolmeen kiloa. Hiilihydraatti- tai suolapitoinen ateria, mutta myös rankka lihaskuntotreeni voi kerryttää vartaloosi nestettä.

Vierailija
2/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita otsikkosi esim hakukoneeseen, esim google.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
4/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan aamupainoani (käyty pissalla, ei vielä juomaa tai ruokaa) ja siinä vaihtelu on usein 1,5 kg parin päivä aikana. Päiväpaino on kilon tai pari korkeampi, joten muutaman kilon ero tulee ihan pienestäkin syystä.

Välilllä vaihtelu on mysteeri, mutta kuukautiskierto, kova treeni, suolainen ruoka ja alkoholi aiheuttavat erityisesti muutoksia. 

Vierailija
5/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google tarjoaa vain noita kilpirauhasjuttuja ja ensimmäisen vastaajan vaihtoehtoja. Minä en kuitenkaan käytä juuri lainkaan lisättyä suolaa ja teen suurimman osan ruoistani alusta asti itse. Hiilareita syön maltillisesti. Lihaskuntotreenejäkään en harrasta... 

Kaipa tämä sitten selittyy jollain Maan vetovoimalla...

Vierailija
6/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon että millainen paino on, satakiloisella voi heitellä tosi paljon.

Vierailija
7/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112. Ei ole mitenkään normaalia.

Vierailija
8/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynytap kirjoitti:

Google tarjoaa vain noita kilpirauhasjuttuja ja ensimmäisen vastaajan vaihtoehtoja. Minä en kuitenkaan käytä juuri lainkaan lisättyä suolaa ja teen suurimman osan ruoistani alusta asti itse. Hiilareita syön maltillisesti. Lihaskuntotreenejäkään en harrasta... 

Kaipa tämä sitten selittyy jollain Maan vetovoimalla...

Haluaisit kuulla, että tuo ei ole normaalia ja sinulla on syytä huoleen?

Vierailija
9/9 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistön veden määrä ja suoliston sisältö voivat vaikuttaa jo yhden vuorokauden sisällä.

Normaalipainoisessa naisessa 55 % painosta on vettä, esim 70-kiloisella naisella kropassa on vettä 39 kiloa. Kolmen prosentin lisäys vesimäärässä johtaa yli kilon painon nousuun.

Suolistossa oleva tavaran määrä vaihtelee sen mukaan, paljonko syödään ja kuinka usein kakataan. Jos ruuansulatuskanavassa on pari ateriaa ja välipaloja eikä suolta ole tyhjennetty, pitäähän sen näkyä vaa´assa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä