Paljonko yläkoululainen on vetäissyt cooperissa?
Kuulemma kaverin tytöllä Cooper tulossa koulussa parin viikon päästä. Kovasti heitä mietitytti asia. Paljonko teillä lapset juosseet matkaa tuossa testissä?
Eli matka, ikä ja sukupuoli.
Kommentit (25)
13 vuotias poika, 170 cm . 12 minuutin Cooper testissä 2460 metriä. Ensimmäinen cooper juoksu ikänä. Tuosta on hyvä parantaa sillä itse juoksin armeijassa 3200. Joukkueessa kaikkien piti juosta vähintään 3000 muuten joutui treenaamaan niinkauan että raja ylittyy. Eikä ollut mistään urheilujoukkueesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Melko kovia lukemia kaikilla! Ottaen huomioon, että osa aikuisista pääsee 1600-1900 metriä...
av-mammoille maksetaan myös 7000 euron kk-palkkaa, jostain syystä silti kyselevät miten pärjätä loppukuu kun tilillä on 20e.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole yläkoululainen, mutta työkaveri juoksi karvan yli 7000 metriä. Lähti lenkille kun kahvitauko alkoi, kahvitauon pituus oli määritelty 12 minuutiksi ja tuli lenkiltä kun muut tuli kahvilta. Siis 12 minuutissa reilut 7 kilometriä.
Saman verran juoksi minun mummoni pikkulottana kun oli ilmatorjunnassa, ja sikuria piti hakea kaupasta. Vartin tauon aikana ehti vielä keittää ja juoda korvikkeet. Tosin sen ajan kilometripylväät eivät olleet yhtä tarkkoja kuin nämä nykyajan GPS:t.
2700 - 3000 yläasteikäisenä. Intissä kolmepuol. Oli helppo vauhdinjako, koko matka täysiä. Silloin ei väsynyt mistään.
Mä vedin 2200m yläasteella, vaikka olin ihan liikuntatunti-änkyrä. Ei varmaan enää menisi, vaikka lenkkeilen säännöllisesti, mutta rauhallisempaan tahtiin (6.30-7 kilometrivauhdilla riippuen onko hyvä vai huono päivä ja tietty juoksen kuntoradalla enkä missään urheilukentällä piikkareissa).
Lukion ope vastusti cooperia ja juoksutti sen sijaan 1500m.
- N47v