Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minun on jo aika päästä naimisiin, saada kiva mies, kaunis koti ja pari lasta.
Nykyinen avomieheni ei vaan syty ajatuksesta. Hän keksii verukkeita ja esteitä aina kun asia tulee esille.
Pääsyy on se, että miehen mielestä avioliitto instituutiona on vanhanaikainen ja turha.
Minusta taas miehen ja naisen suhde täydellistyy avioliitossa.
Haluaisin vanhanaikaisen ja romanttisen suhteen: seurustelun, kosinnan kihlajaiset, kirkkohäät, yhteisen kodin ja lapset.
Tuntuu vain, että olemme edenneet väärässä järjestyksessä. Mies muutti pikkuhiljaa minun kotiini ja nyt on yhdessä asustettu jo neljä vuotta.
Pitäisikö erota ja etsiä uusi mies?

• ylös 6
  • alas 3

Kommentit (10)

Vierailija

Sama. Exät ei ole ollut kiinnostunut avioliitosta ja nyt ikääkin jo 50 vuotta. Iso omakotitalo on ja kovapalkkainen työ. Mistä löytäisin naisen, joka haluaisi mennä naimisiin kanssani?

Vierailija

Minä en halua enää. Oli suuri pettymys aikoinaan erota, kun omat vanhempani erosivat joskus. 34 vuotta ollaan oltu papan kanssa kimpassa ilman avioliittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Elämme vuotta 2021. Miksi roikut menneissä? Ymmärrätkö edes mitä kaipaat vai elätkö vain kuvitelmissa siitä, että sitten kun… niin jokin on paremmin? Koska näinhän se ei mene. Muutenkin itsekästä käyttää kumppaniaan lähinnä välineenä omien pakkomielteiden toteutukseen.

Hauska tuo aloitus:

"Minun on jo aika päästä naimisiin, saada kiva mies, kaunis koti ja pari lasta.
Nykyinen avomieheni ei vaan syty ajatuksesta. Hän keksii verukkeita ja esteitä aina kun asia tulee esille."

Jos noin asian esität miehellesi että sinun olisi aika saada kiva mies, päästä naimisiin, kaunis koti jne..  niin onkos mikään ihme ettei miehesi syty ajatuksesta :D

"Ystävyys on yhteinen sielu kahdessa ruumiissa." -Aristoteles-

Vierailija

Ensin menet asumaan yhteen miehen kanssa, annat sille neljä vuotta ilman sitoumuksia ja sitten rupeat miettimään, että miten tässä nyt näin kävi.

Oisko kannattanut ajoissa kommunikoida ja pitää kiinni omista rajoista?

Nyt saat korkeintaan raskautumalla ja rankasti painostamalla tuon miehen naimisiin. Mutta eihän se tunnu samalta.

Tämä mies ei oma-aloitteisesti kosi enää. Laskit sen jo kotiisi ja aloitit arjen. Jotkut miehet luulevat, että on mentävä naimisiin saadakseen lapset omalle sukunimelleen mutta ei tarvitse.

Avioliitossanne ei ole miehelle enää mitään hyötyä. Joten luulen että ei hän enää ryhdy siihen. Näistä asioista puhutaan suhteen alussa. Silloin naisella on vielä hyvä neuvotteluasema.

Nyt kun annoit sen maidon, ei hän osta lehmää.

Kosh

Sano, että jos ei mennä naimisiin, se on Adios ja tarkoita sitä. Hae sellainen, joka menee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää päästä naimisiin?

Koska haluan. Selitin eka viestissä. Lue sieltä! Ap

Vierailija

Eli avomiehesi ei ole kiva ja kotisi on ruma? Miten ajattelet näiden asioiden taikaiskusta muuttuvan jos menette naimisiin?