Tarkista hakukoneesta kuinka pian pääsisit terveyskeskukseen lääkärille, ilmoita odotusaikasi ketjussa
https://yle.fi/uutiset/3-12065113?origin=rss
täällä odoteltaisiin lääkäriaikaa kyllä niin kauan että tauti ehtii saavuttaa lopulliset mittansa. Kyllä on kauheaan tilaan suomi ajettu! Tavis ei lääkäriin pääse vaan on täysin hoitsujen armoilla!
Lääkäripula täysin keinotekoinen suomessa. Pääsykokeesta tehty liian vaikea vaikka opiskelu helppoa verrattuna luonnotieteisiin.
Lääkärinkoulutus ei varsinaisesti kuulu edes yliopistoon, lääketiede ei ole tiede. Lääkärilinja jokaiseen suomen ammattikorkeakouluun ja opiskelimäärät kasvuun, terveys ei ole leikin asia!
Laittakaa jonotusaikanne ketjuun, samalla voi pohtia ehtisikö hoito ajoissa?
Kommentit (7)
7 päivää.
Käytän lähes aina yksityistä, joten saman päivän aikana pääsen.
Alueeni terveysasemalle pääsee 41% 7 päivässä, 6% 8-14 päivässä, 17% 15-30 päivässä ja 37% yli 30 päivässä.
Melko surkeaa.
Vaasa, pääsin saman päivänä. Noin kk sitten.Ei ollut mikään kiirellinen asia edes.
7 päivää tuon koneen mukaan, todellisuus ihan muuta!!
Minun ei tarvitse jonottaa lääkärille. Voin soittaa ystävälle (joka on ammatiltaan lääkäri) tai varata ajan yksityiselle lääkäriasemalle.
Olen itse työskennellyt yksityisellä lääkäriasemalla, joten voin soittaa vaikka sinne. "Terve, onko vapaita aikoja yleislääkärille/erikoislääkärille tänään?"
Ei ollut meidän tk. Mutta tiedänkin keväältä. Pelkäsin että saan sydänkohtauksen, olisin tarvinnut reseptin kun syke ja verenpaineet taivaissa. Meni pari viikkoa että pääsin. Ajattelin että olisin saanut reseptin vaikka heti, vaan ei.
Tampere, yli 30 päivää tavallisella suomalaiselle. Vähemmistöt pääsevät kahden arkipäivän sisällä mutta heitä käyttäjistä vain hieman yli 50 prosenttia.