Yläasteella opettaja pyytää rahaa laskimiin
Onko näin että yläasteella pitää laskimet hankkia omin varoin? Olen ymmärtänyt että koulu pitää olla maksuton. Miten muualla?
Kommentit (12)
Äly puhelimessa ja koulun tablet koneessa on laskimet .
Tässä on kyse periaatteesta että koulun pitää olla maksuton. On hyvä huudella kun on sairaus/työttömyys vienyt tulot
Hä? kirjoitti:
Kokeessa ei saa käyttää puhelinta. Silloinhan voisi googlettaa laskukaavat, jotka pitää osata ulkoa.
En kyllä yhtään muista käytäntöjä omasta nuoruudestani, mutta kyllä koululla pitäisi olla ylimääräisiä laskimia jota lainata oppilaille tuntikohtaisesti. Se oma laskin sitten tuntuisi "omammalle" jos haluaa hankkia.
Jos kyseessä on funktiolaskin, niin ne ovat kalliita. Porukalla ostaessa voi saada alennusta, kuin että jokainen oppilas ostaa itsekseen. Lukion matikassa nuo ovat hyödyllisiä, mutta yläasteella luulisi pärjäävän taskulaskimella, ellei ole syventävää matikkaa. Kotiläksyjen tekoon voi käyttää myös wolfram alphaa tms.
Ei sitä ennenkään ollut laskinta ja hyvin oppi.
Hä? kirjoitti:
Älypuhelin on yhdyssana.
Ei niitä laskimia saatu koulun puolesta 2000-luvullakaan koulussa vaan itse piti hankkia, samoin kyniä oli pakko hankkia, koska koulusta sai tasan yhden. Olisitte kiitollisia, että tabletit, läppärit ym. tulee koulun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ennenkään ollut laskinta ja hyvin oppi.
Luuletko, että nykypäivän kakarat muka oppisivat laskemaan päässä? Ne on niin tyhmiä, että eivät opi edes lukemaan tai kirjoittamaan.
Ysärilläkin laskimet ostettiin itse ( tai vanhemmilta saaduilla rahoilla varmasti suurimmalla osalla tietysti)
Minäpä olen ostanut lapselle laskimen lisäksi nokkahuilun! Ihan kymppejä meni, muuta ei ole tarvinnut 9-vuotisen peruskoulun aikana maksaa.
Ai niin, luistimet, uimahousut ja nuoremmalle jopa sukset. Ai kauhia.
Koulun ei tarvitse antaa laskinta, ei kuulu välttämättömään opetukseen. Itke sinä nyt sitten mistä, jostain 20 EUR pyynnöstä. Aika turha hankkia lapsia jos ei ole varaa edes laskinta ostaa.