WhatsApp-viesti sai pikkutytöt suunniltaan pelosta Espoossa
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1288750069120.html?pos=ok-nln
Joo-o, eihän tuollainen mukavaa ole, mutta ihan oikeasti. Aikovat tehdä rikosilmoituksen? Nyt joku raja... :D
Kommentit (53)
Minä kun olin kahdeksan, niin kerrottiin niitä kummitusjuttuja ihan kasvotusten. Pitääkin sanoa äiteelle, että haastaisi ala-asteikäiset ystävät oikeuteen näin takautuvasti, kun jäi vähän traumoja. Isosiskoille myös toki haaste sit etiäpäin, kun pikkusiskoa kiusasivat aikanaan kauheilla tarinoilla.
Noi nuorille ei sais antaa kuin sellaisen puhelimen, jolla voi pelkästään soittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 20:28"]Mikä tässä nyt oli se rikosilmoituksen syy? Näitä kiertoviestejä on ollut kiertämässä yli kymmenen vuotta, aluksi sähköposteissa, sitten mesessä, tekstareissa ja nyt näköjään Whatsappissa.
Huh, vanhemmat: nyt valoja päälle!!
[/quote]
Ja jo muinoin niitä oli paperiversioina. Aina jotain hirveää tapahtui, jos ei ketjua jatkanut.
Todella vastuuttomia vanhempia. Ostavat lapselle älypuhelimen, johon ladataan kaikki sovellukset WhatsAppia myöten ja hankitaan nettiyhteyskin. Sitten soitetaan lehteen ja ollaan järkyttyneitä.
Ja jutusta käy ilmi, että kyseiset vanhemmat jättävät lapsen yksin kotiin aina kun menevät tanssitreeneihin. Onko 8-vuotias sopivan ikäinen olemaan pitkiä aikoja yksin?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:23"]Todella vastuuttomia vanhempia. Ostavat lapselle älypuhelimen, johon ladataan kaikki sovellukset WhatsAppia myöten ja hankitaan nettiyhteyskin. Sitten soitetaan lehteen ja ollaan järkyttyneitä.
Ja jutusta käy ilmi, että kyseiset vanhemmat jättävät lapsen yksin kotiin aina kun menevät tanssitreeneihin. Onko 8-vuotias sopivan ikäinen olemaan pitkiä aikoja yksin?
[/quote]
Ja WhatsApp on k16.
Ikivanha viesti tuo on. Kiersi minunkin lapsuudessani, kukaan ei silloin uskonut tuohon eikä kenelläkään käynyt mielessäkään tehdä rikosilmoitusta. :D
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 21:23"]
Todella vastuuttomia vanhempia. Ostavat lapselle älypuhelimen, johon ladataan kaikki sovellukset WhatsAppia myöten ja hankitaan nettiyhteyskin. Sitten soitetaan lehteen ja ollaan järkyttyneitä.
Tekstiviestejäkään ei sitten varmaan saisi olla?
Eihän se ole pitkä aika.
Ja mitä se 8- vuotias teki yksin kaverinsa kanssa kaupungilla? Tuon ikäinen on liian pieni paitsi noihin sovelluksiin, myös olemaan ilman vanhempia kaupungilla.
Kuvassa viesti näyttää olevan vihreällä taustalla.. eli itse lähetetty? Vai saako muokattua värejä?
Kuvassa jopa tämä pelästynyt ja traumatisoitunut lapsi on itse levittänyt viestiä. Oikealla olevat ja vihreät viestit ovat niitä omia viestejä, jotka on itse lähettänyt.
Mun mielestä noista vanhemmista pitäis tehdä rikosilmoitus: antavat 8-vuotiaan hengailla kauppakeskuksessa ja vielä jättävät illaksi yksin kun menevät harrastamaan.
Oma 8 v olisi aivan kauhuissaan moisesta viestistä. Täällä maalla lapset saa ilmeisesti olla pidempään lapsia. Meidän 8v ei ole käynyt koskaan yksin kaupassa/kauppakeskuksessa ja katsoo iltaisin tyytyväisenä pikkukakkosta. Niin, en tekisi kuitenkaan rikosilmoitusta.
Minä aijon tämän jutun peristeella tehdä lastensuojelu ilmoituksen lehtiöistä.Saavatpahan mitä ansaitsevat.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:09"]
Minä aijon tämän jutun peristeella tehdä lastensuojelu ilmoituksen lehtiöistä.Saavatpahan mitä ansaitsevat.
[/quote]
Ehkä sinun kannattaisi ensin aikoa ryhtyä kirjoittamaan aion-sana ilman jiitä.
Nyt jäi häiritsemään miten viesti loppuu kun kuullemma paheni loppua kohti? Tietääkö kukaan?
Nykyaika: Vanhemmat jättävät 8v lapsen yksin kotiin, laittavat kulkemaan bussilla kauppakeskukseen kaverinsa kanssa ilman vanhempia, antavat 8v lapsensa käyttää k16 sovellusta älypuhelimella ja säikähdetään 20v vanhaa viestiä.
Ennen: 8v lasta pidettiin liian pienenä olemaan yksin iltaisin, 8v lapsella ei ollut puhelinta lainkaan, lapsi ei saanut mennä kaupunkiin/kaupoille yksin ja kaikkia naurattivat ko. Viesti ketjut
Ei huono kehitys?
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:00"]Kuvassa jopa tämä pelästynyt ja traumatisoitunut lapsi on itse levittänyt viestiä. Oikealla olevat ja vihreät viestit ovat niitä omia viestejä, jotka on itse lähettänyt.
[/quote]
No näinhän se menee.. Taidanpa tehdä rikosilmoituksen Lehtiön lapsesta. Ja vanhemmista lastensuojeluilmoituksen.
[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:12"]Nyt jäi häiritsemään miten viesti loppuu kun kuullemma paheni loppua kohti? Tietääkö kukaan?
[/quote]
Tuon is jutun lopussa on viestistä kuva... loppuu jotenkin "etkö usko? Annakin muutaman esimerkin"
Mikä mä on mittää sanoma, mä oon puoliks orava".
Mikä tässä nyt oli se rikosilmoituksen syy? Näitä kiertoviestejä on ollut kiertämässä yli kymmenen vuotta, aluksi sähköposteissa, sitten mesessä, tekstareissa ja nyt näköjään Whatsappissa.
Huh, vanhemmat: nyt valoja päälle!!