Säästövinkkejä opiskelijoille!
Tule jakamaan oma säätöniksisi! Pääosin ajattelen opiskelijoita ja työttömiä sekä muita vähävaraisia, eli pidetään niksit sen mukaisina.
Eli ei mielellään mitään "osta lennot ja hotelli erikseen niin säästät".
Mielellään arjen säästövinkkejä.
Minä aloitan:
Tämä voi olla itsestään selvä joillekin, mutta kannattaa suunnitella viikon tai kahden viikon ruuat etukäteen. Näin teet vähemmän heräteostoksia kaupassa ja vältät einesruokien ostamisen.
Monet korkeakoulut jäävät ylijäämäruokaa edullisesti. Joten kannattaa ostaa sieltä, jos ei itse ehdi tekemään eism. opiskelujen ja töiden välissä.
Jatkakaa
Kommentit (18)
Hae leipäjonosta ns. bulkkisafka ja osta itse vain terveelliset lisukkeet.
Kun suunnitelet kesäloman matkaa niin varaa lennot ja hotellit erikseen. Usein säästö satasia!
Harvenna suihkukäyntejä, jos vesilasku on kulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä käy opiskelijajuhlissa ja muissakaan juhlissa.
Niin, tai jospa opiskeluajasta olisi tarkoitus nauttia, eikä vaan sulkeutua sinne betonikuution sisään.
Vierailija kirjoitti:
Harvenna suihkukäyntejä, jos vesilasku on kulutuksen mukaan.
Vessapaperit jemmaa yliopistolta
Yksi sana: sugarbaby saitit (yli 18veet)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai jospa opiskeluajasta olisi tarkoitus nauttia, eikä vaan sulkeutua sinne betonikuution sisään.
Ei vaan tarkoitus on opiskella, jotta pääsisi työhön tuottamaan verotuloja valtiolle.
Yksi säästötapa on ostaa erikseen lennot ja hotellit.
Hae ilmaista ruokaa jonosta, voit käyttää ruokarahat johonkin muuhun.
Tonnikala ei ole enää halpaa proteiinia kuten vielä 90-luvulla. Markettien sikanauta varsinkin ilta-alesta on paljon halvempaa tai jopa spammi-purkit esim. Tokmannin tarjouksista.
Vierailija kirjoitti:
Muuta kimppakämppään.
Tosi hyvä vinkki kolmikymppiselle opiskelijalle, jolla on lapsi.
Ei kannata olla itsenäinen vaan käyttää kaikki vanhempien ja sukulaisten ruoka ja raha hyväksi.
Hanki kunnon pakastin, jos asunnossa ei ole pakastinta. Silloin voit ruokaa tehdessä valmistaa aina isomman annoksen ruokaa ja pakastaa osan. Siten saa hyödynnettyä sen, että ostaa vaikka kilohinnaltaan isomman rasian lihaa/kanaa. Pakastimeen voi muutenkin ostaa valmiiksi edullista ruokaa, niin ei tarvitse tehdä heräteostoksia sen takia, että jääkaapissa ei ole yhtään ruokaa.
Osta etnisistä kaupoista linssejä, nuudeleita, mausteita, tofua, ovat edullisempia.
- ResQ appi 👉 puoli-ilmaista ruokaa
- Torin annetaan osastot
- Leivo ite, mä oon tällä pärjännyt pitkälle.