Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lastenhakkaajille

Vierailija
12.10.2014 |

Jos se teidän kasvatusmetodi (raivoaminen ja fyysinen väkivalta) on niin ylivoimaisen toimiva keino jotta lapsi "oppii käyttäytymään", niin miksi se ei jää siihen yhteen kertaan vaan päädytte lyömään uudestaan ja uudestaan kun lapsi ei vaan tottele? Ei siinä 18 vuoden aikana tule mieleen että se ei taidakaan tepsiä?

Jos se pelolla hallitseminen opettaa kunnioitusta, niin miksi perheväkivaltaa kokeneet lapset päätyvät muita herkemmin lyömään (eli kotona annetun mallin mukaan "kunnioittamaan muita"), ja harvemmin kunnioittavat vanhempiaan aikuisenakaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:04"]4, ei. vaan läheltä seuranneena vapaa kasvatus on täysin naurettavaa. Annetaan 3 vuotiaan hyppiä silmillä ja kommennella aikuisia, kun ei sitä voi kieltää. Kyllä se on ihan nähty ja koettu. Ja en puolusta tässä ketään, mutta äärilaidat eli hakkaaminen ja tämä vapaa sössötys ovat vähän niin kuin sama asia, samaa paskaa eri tuutista.
[/quote]

Eli et erota vapaata kasvatusta ja HUONOA kasvatusta toisistaan? Vapaa kasvatus ei ole sitä että annetaan lapsen tehdä mitä vain. Lasten kurituksen kannattajat aloittivat tämän onnistuneen mustamaalaamisen, jonka tuloksena näitä kahta käytetään virheellisesti synonyymeinä.

Vierailija
2/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin vastata omien vanhempien puolesta. Mun mielestä lyöminen/tukistaminen/potkiminen ei toiminut opetuksena, vaan he purkivat suuttumustaan kun olin tehnyt jotain väärin. Sain turpaani kaikenlaisista asioista, ihan maidon vahingossa kaatamisesta kiukutteluun. Valitettavasti vaikka se olikin helvettiä kun piti elää pelossa ja olla hiljaa, niin itsellekin on jotenkin pinttynyt päähän että jos joku ei tee oikein/tottele, niin pitäisi lyödä. Minulla ei ole lapsia ja en kyllä ole lyönyt ketään vaikka houkutus on erittäin suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:15"]Mä voin vastata omien vanhempien puolesta. Mun mielestä lyöminen/tukistaminen/potkiminen ei toiminut opetuksena, vaan he purkivat suuttumustaan kun olin tehnyt jotain väärin. Sain turpaani kaikenlaisista asioista, ihan maidon vahingossa kaatamisesta kiukutteluun. Valitettavasti vaikka se olikin helvettiä kun piti elää pelossa ja olla hiljaa, niin itsellekin on jotenkin pinttynyt päähän että jos joku ei tee oikein/tottele, niin pitäisi lyödä. Minulla ei ole lapsia ja en kyllä ole lyönyt ketään vaikka houkutus on erittäin suuri.
[/quote]

Lisään vielä että asun edelleen kotona, olen alle 20v. ja eivät he minuun enää koske, nimittelevät vain. Kaipa se on sen takia kun olen kasvanut isommaksi enkä ole enää 120cm kutosluokkalainen. Kunnioitan kyllä edelleen vanhempiani, koska olen päässyt yli asiasta.

Vierailija
4/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla voisin hakata vaimoani, kun hän ei osaa siivota jälkiään. Mutta sehän olisi suunnastaan kamalaa. Viattomia puolustuskyvyttömiä lapsia saa kyllä hakata.

Vierailija
5/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 18:15"]Mä voin vastata omien vanhempien puolesta. Mun mielestä lyöminen/tukistaminen/potkiminen ei toiminut opetuksena, vaan he purkivat suuttumustaan kun olin tehnyt jotain väärin. Sain turpaani kaikenlaisista asioista, ihan maidon vahingossa kaatamisesta kiukutteluun. Valitettavasti vaikka se olikin helvettiä kun piti elää pelossa ja olla hiljaa, niin itsellekin on jotenkin pinttynyt päähän että jos joku ei tee oikein/tottele, niin pitäisi lyödä. Minulla ei ole lapsia ja en kyllä ole lyönyt ketään vaikka houkutus on erittäin suuri.
[/quote]

Sama täällä. Teininä vihasin lapsia, sillä aina kun joku vähääkään riehui, itki tai korotti ääntä, niin minulla iski paniikki ja olin vähällä mennä lyömään. Jonkinlainen mielleyhtymä että kun jokin rikkoo harmonian niin tapahtuu pahoja asioita ja se pitää äkkiä hiljentää... Kesti vuosia ennenkuin pääsin agressiosta eroon. Ensimmäinen askel oli se että ymmärsin mistä tuntemukseni kumpuaa ja että vanhempieni toiminta oli yksiselitteisesti väärin.

Vierailija
6/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivomaninen ei ole fyysistä väkivaltaa. Ja monet vapaan kasvatuksen saaneet lapset, ovat niitä, jotka hakkaavat muita, vailla kunnioitusta, koska eihän eh tiedä, mitä tarkoittaa säännöt ja kunnioitus.

Vierailija
7/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:46"]Raivomaninen ei ole fyysistä väkivaltaa. Ja monet vapaan kasvatuksen saaneet lapset, ovat niitä, jotka hakkaavat muita, vailla kunnioitusta, koska eihän eh tiedä, mitä tarkoittaa säännöt ja kunnioitus.
[/quote]

Aina otetaan esiin tää "vapaan kasvatuksen hedelmät"-kortti, vaikka harva edes tietää mitä se tarkoittaa. Tai että ääripäiden välillä on muitakin tapoja kasvattaa lapsi.

Vierailija
8/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:52"][quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 17:46"]Raivomaninen ei ole fyysistä väkivaltaa. Ja monet vapaan kasvatuksen saaneet lapset, ovat niitä, jotka hakkaavat muita, vailla kunnioitusta, koska eihän eh tiedä, mitä tarkoittaa säännöt ja kunnioitus.
[/quote]

Aina otetaan esiin tää "vapaan kasvatuksen hedelmät"-kortti, vaikka harva edes tietää mitä se tarkoittaa. Tai että ääripäiden välillä on muitakin tapoja kasvattaa lapsi.
[/quote]

Ja otetaan esiin vieläpä niissä merkeissä kun yritetään puolustaa omia ongelmia raivonhallinnan suhteen. "Muttakun noi muut".

Vierailija
9/9 |
12.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, ei. vaan läheltä seuranneena vapaa kasvatus on täysin naurettavaa. Annetaan 3 vuotiaan hyppiä silmillä ja kommennella aikuisia, kun ei sitä voi kieltää. Kyllä se on ihan nähty ja koettu. Ja en puolusta tässä ketään, mutta äärilaidat eli hakkaaminen ja tämä vapaa sössötys ovat vähän niin kuin sama asia, samaa paskaa eri tuutista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän