Mitä ajatuksia äskeinen Inhimillinen tekijä -ohjelma herätti teissä?
Kommentit (6)
Valitettavasti unohdin katsoa. Mut mitä ohjelmaoppaasta luin niin aiheesta sen verran, että itse käytän satunaisesti rauhoittavia. Vähän ja pieni annostus ja pieni mg.
On hyvä ottaa aihe esille ja ymmärtää, että se maailma on muutakin, kuin nämä seka ja viihdekäyttäjät.
Onneksi minulla on ollut yhtä fiksu lääkäri kuin tuo ohjelman lääkäri. Se huolestuttaa, että jos lääkäri joskus vaihtuu niin löytyykö yhtä fiksua lääkäriä jatkossa.
Voi harmi, jäi ohjelma katsomatta. Aihe olisi todellakin kiinnostanut. Mulla on hyvä lääkäri yksityisellä puolella, mutta julkisella puolella on törmännyt tuohon syyllistävään asenteeseen. Ilman rauhoittavaa ja unilääkettä en olisi pystynyt hoitamaan arkeani vaikeassa tilanteessa.
No juuri sellaisia, mitä ohjelmassa keskusteltiin. Eli että potilaita syyllistetään niin mielettömästi. Sain itse ihan mielettömän lääkäripelon, kun minua moitittiin useita kertoja rauhoittavien käytöstä, vaikka en niitä ollut pyytämässä päivystyksessä.
Yhteiskunnan arvot on liian kovat ja lääkärien ajattelu jotenkin ihan vainoharhaista.
Nykyään en käytä ahdistukseen enää mitään, mutta en todella tiedä, onko se inhimillisin vaihtoehto.