Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista vapaaehtoistyötä teet?

Vierailija
10.10.2014 |

Tällä hetkellä mulla ei ole sellaiseen aikaa, mutta kaikenlainen kyllä kiinnostaisi. Erityisesti mua kiinnostaa nuoret, mutta myös vanhukset (sen verran ajattelin tällä hetkellä voivani tehdä, että tarjoaisin kyytiä kauppaan autottomille vanhuksille). Maahanmuuttajan tukihenkilöksi voisin myös ruveta (vanhempani tekevät tuota hommaa).

Niin, ei sitten tarvitse vastata "en mitään", tämä kysely on tarkoitettu niille, jotka tekevät vapaaehtoistyötä! Voi kertoa myös sen verran, miten on kys. hommaan lähtenyt, mitä kautta tekee vai onko itse järjestettyä ja kokemuksia työstä. KIITOS!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erään yhdistyksen hallituksen sihteeri. Sopii hyvin detaljiorientoituneelle tyypille, joka haluaa tehdä hyvää mutta ei ole "ihmis-ihminen".

Vierailija
2/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on löytynyt jotain

http://suurellasydamella.fi/

Vierailija
4/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailen kriisipuhelimeen ja joskus jotain muitakin hommia sitä kautta, harkitsen siirtyväni ensi- ja turvakodille vapaaehtoishommiin.

Vierailija
5/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilutapahtumissa kioskeissa.

Vierailija
6/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut seurakunnan tapahtumissa vapaaehtoisena (lähinnä keittiötöissä), sit erilaisissa talkoissa (esim. kesätapahtumissa) ja säestämässä joissain paikoissa yhteislaulua. Ensimmäiset 2 on löytynyt, kun olen etsinyt tietoa netistä ja eri paikkojen ilmoitustauluilta. Musisoimaan pyrin itse, soitin terkkarin vuodeosastolle ja tarjouduin. On ollut tosi antoisaa, kun a) näkee työnsä jäljen, b) kuuluu johonkin porukkaan (olen melko yksinäinen muuten) ja c) voi olla jollekulle avuksi. Suosittelen kaikille!

Vierailija
7/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden seuran toiminnassa mukana. Siinä olen esimerkiksi mukana ryhmässä, joka perehdyttää lisää vapaaehtoistyöntekijöitä seuralle ja virkistystoimintaa vapaaehtoisille. Muuten teen pari tuntia vapaaehtoistyötä viikottain. Työ muistuttaa vähän asiakaspalvelua, mitä teen työkseni mutta on siitä aikamoinen light-versio. Ihmisten kanssa hyörimistä mutta myös tavoitteellista toimintaa. Tykkään, joka viikko tulee hyvä mieli ja kokee tekevänsä jotain tärkeää.:)

Vierailija
8/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 21:29"]Vastailen kriisipuhelimeen ja joskus jotain muitakin hommia sitä kautta, harkitsen siirtyväni ensi- ja turvakodille vapaaehtoishommiin.
[/quote]
Jos saan kysyä niin miten/mitä kautta päädyit noihin hommiin? :) Olen jo pitkään halunnut tarjoutua vapaaehtoiseksi noille samoille tahoille (ensi- ja turvakodit, Tukinainen) mutta en tiedä mistä lähteä liikkeelle... Kannattaako ihan vaan soittaa sinne suoraan ja tarjota apua?

Vierailija
9/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiossa lippukunnanjohtajana ja ryhmien vetäjänä.

Vierailija
10/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettisivuilla on aika hyvin tietoa vapaaehtoiseksi hakemisesta ja koulutuksista :) mihinkään näistä ei oikein pääse ilman koulutusta ja siihenkin haastatellaan hakijat, eli kaikki eivät syystä tai toisesta pääse mukaan.

Vierailija
11/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:00"]Nettisivuilla on aika hyvin tietoa vapaaehtoiseksi hakemisesta ja koulutuksista :) mihinkään näistä ei oikein pääse ilman koulutusta ja siihenkin haastatellaan hakijat, eli kaikki eivät syystä tai toisesta pääse mukaan.
[/quote]

Tämä siis kriisikeskusten ymv vapaaehtoistöiden etsiskelyyn :)

Vierailija
12/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotilaskotisisar, tytär halusi pikkusisareksi täytettyään 10 vuotta niinpä puhuivat äidinkin mukaan. Antoisa työ nuorten parissa eikä vaadi paljoa jos ei ole aikaa. Yksi päivystys kerran kuussa 17.30 - 20.30.
Itse olen kyllä paljon aktiivisempi tällä hetkellä. Tykkään kovasti ja työtä arvostetaan.

Vierailija
13/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän omaa iäkästä äitiäni kaupassa viikottain ja matkan varrelta otan kyytiin 2-3 muutakin mummoa. Vien heidät minne haluavat ja haen mistä pyytävät. Jos heillä on pidempi matka paikasta toiseen, niin sitten kuskaan, ettei tarvitse kävellä. Kauppakassit kannan autoon ja autosta kunkin kotiin. Maksua en ota, mutta mummot muistavat mua villasukilla, pullapitkolla, kahvipaketilla ja ylistävillä kiitoksilla. Ihania ja herttaisia mummuja.

Sukulaissedälle käyn tekemässä joskus lumityöt ja ohikulkiessani piipahdan katsomassa miten hän pärjäilee. Papparainen on onnellinen, kahvit juomme ja hetken porisemme.

Naapurin pikkulapsiperhettä auttelen ulkoilemalla joskus lasten kanssa, äiti saa nukkua päiväunet.

Enemmänkin voisi tehdä, mutta tällä hetkellä yrittäjä-perheenäidin aika ei enempään riitä, kun autettavana on sekä oma äiti että miehen vanhemmat. Mutta parhaani teen ja sydämestäni.

Vierailija
14/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettama suomea maahanmuuttajille ja toimin partionjohtajana

Vierailija
15/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Mannerheimin Lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelimessa ja netissä pari kertaa kuukaudessa. Joka syksy ja kevät järjestetään kurssi uusille päivystäjille. Kivaa ja antoisaa!

Vierailija
16/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennan lasten ja nuorten joukkuetta eräässä urheiluseurassa

Vierailija
17/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2014 klo 22:18"]Olen Mannerheimin Lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelimessa ja netissä pari kertaa kuukaudessa. Joka syksy ja kevät järjestetään kurssi uusille päivystäjille. Kivaa ja antoisaa!
[/quote]

Täällä toinen MLL:n Lasten ja nuorten puhelimen päivystäjä. Työ on antoisaa ja antaa itsellekin paljon. Päädyin aikanaan mukaan ihan lehti-ilmoituksen perusteella. Halusin tehdä vapaaehtoistyötä lasten hyväksi.

Vierailija
18/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ystäväksi maahanmuuttajalle toiminnassa.On tärkeää kotoutumisen kannalta oppia kieli.Ystäväni on syyriasta oppinut suomenkielen alle 2v.menee ens syksynä jo lähihoitaja kouluun.Ollut suomessa 2v, siksi koen et kantaväestö ystävän tuki on hyväksi kotoutumisessa ja kielen oppimisessa.

Vierailija
19/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ulkoilemassa vanhusten kanssa, jotka asuvat hoivakodissa. Kerran viikossa käyn ja eivät yleensä muulloin ulkoile.

Olin itse aktiivinen ja soitin suoraan hoivakotiin. Tämä on mulle harrastus josta saan hyvän mielen myös itselle.

Vierailija
20/23 |
10.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: Minuakin kiinnosti (tai tavallaan kiinnostaa yhä) sotilaskotityö. Kerran olinkin eräässä tapahtumassa keittö- ja tarjoiluapulaisena. Ilmoittauduin sen jälkeen perehdytyskurssille, mutta sitten oma elämä kääntyi niin, että vapaaehtoistyö oli unohdettava.