Mitä uutta korona aika opetti
Itselleni esim. uusia tuntemuksia, joita ei ole ollut aikaisemmin, kuten pahoinvoivia puistatuksen väristyksiä tiettyjä ihmisiä ajatellessa.
Kommentit (17)
Että sodat ja ristiriidat eivät maailmasta koskaan lopu niin kauan kuin on ihmisiä.
Sen ettei pissiksistä ole hoitamaan mitään tärkeitä asioita.
Että taidan olla aika harvinainen tapaus monella tapaa.
Yksinelämisessä on hyvätkin puolensa, vaikka aina ei tunnu siltä.
Mulle tyypillistä elämää on haukuttu tylsäksi ja arvottomaksi. Eihän tuollainen haukkuminen kauheasti empatiaa synnytä.
Tajusin tämän sivutuotteena, kuinka köyhä oikeasti olen, kun en lentele ympäri maapalloa verkostoitumassa ja rentoutumassa.
Korona on opettanut, että moni on itsekäs, tietämätön ja hysteerinen. Moni on verhonnut omat pelkonsa yhteisvastuuseen huonolla menestyksellä.
Opetti, että isossa osassa suomalaisia elää likainen fasisti kun vähän pintaa raaputtaa.
Ei kiinnosta enää matkustaa vaikka taas voisi.
Aiemmat ikävät elämäntapahtumat nousivat arvoonsa. Korona ei tunnu juuri miltään. Kun ei ole esim. kuolemanpelkoa, yksinäisyyden pelkoa, työttömyyden tai rahattomuuden tai edes ruuattomuuden pelkoa tms. Eniten säälinkin lapsia ja nuoria tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Opetti, että isossa osassa suomalaisia elää likainen fasisti kun vähän pintaa raaputtaa.
Tämä on kieltämättä hämmästyttänyt. Luulin Suomea demokratiaksi.
Ja toinen mikä on hämmästyttänyt, kuinka monella raha menee terveyden edelle.
Muistutti taas, että tiedonvälitys on aika heikoissa kantimissa, kun itse pitää tavata vieraskielisiä lääketieteellisiäkin tekstejä, että saisi tietoa.
Minä-minä-minä on jäänyt mieleen. Tätä olen epäillyt jo vuosia mutta kyllä se todella näin on että suurin osa ihmisistä on itsekeskeisiä omaan napaan tuijottajia ja muista viis kunhan "minäminä".
Ei mitään. En ole viisastunut enkä jalostunut. Odotan, että tämä olisi joskus ohi ja saisin ilon takaisin ja voisin liikkua taas huolettomasti. Enkä tarkoita matkustelua.
Että hiekkaneekereillä ei ole aivoja
"Opetti", siis imperfektimuodossa? Kuvitteletko, että pandemia on ohi, kun menneessä aikamuodossa kysyt?
Kuinka paljon kuspäisen itsekkäitä ja tyhmiä ihmisiä Suomessa on.
Luulin tämän kansan olevan älykäs ja empatiakykyinen. Ei ole.
Ennen pandemiaa ajattelin ihmisistä hyvää ja olin valmis auttamaan ja tukemaan, jos joku sitä tarvitsi. En enää. Ihmiset eivät sitä ansaitse. Pidän nykyään huolen vain ja ainostaan itsestäni ja minulle tärkeistä ihmisistä. Mallioppimisen kautta oppii tehokkaasti näköjään.