Hyaluroniseerumi kostealle iholle, vau mikä vaikutus
Olen jo pitkään tiennyt tuosta konstista, mutta en ole kokeillut. Eilen illalla tuli mieleen kasvohoitorutiineja tehdessä ja päätin kokeilla. Hyaluronihapposeerumi ihan reilusti kostealle/märälle iholle, sitten suihkuttelin päälle kasvoveden ja laitoin niasiiniseerumin. Ihan hetken annoin mennä kuivemmaksi ja sitten retinoliseerumi+voide. Tämä aamuna iho oli tosi tasavärinen ja kosteutetun tuntuinen, ihan kuin poskessa oleva ärjynpunainen näppyläarpikin hiukan haaleampi. Jatkoon menee tämä kokeilu ja suosittelen muillekin :)
Kommentit (33)
No jaa, itselläni naama näyttää välillä aamuisin kauhealta ja välillä hehkeältä vaikken illalla sitä mitenkään ihmeemmin hoida. Oletan sen riippuvan edellisen päivän ulkoilusta, syömisistä ja juomisista sekä yöunista, hormonitoiminnasta toki myös. En usko että tuollaisen tuotemäärän lotraamisesta on oikeasti mitään hyötyä. Paitsi se että saat itsellesi hyvää mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Hyaluronihappo kuuluu aina laittaa kostealle iholle. Retinol kuuluu laittaa kuivalle. Ei ihmekään kun valitetaan ettei tuotteet toimi kun ette osaa edes laittaa niitä oikein. Kasvovoiteiden tarkoitus on sitoa vedestä saatu kosteus sisään. Älä ikinä käytä kuivalle iholle rasvaa. Sillä sidot vain kuivuuden ihoon.
Olen aina laittanut ensin kasvoveden , sitten heti päälle hyaluronin. Iho on ollut kostea, mutta ei kai riittävän kostea.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, itselläni naama näyttää välillä aamuisin kauhealta ja välillä hehkeältä vaikken illalla sitä mitenkään ihmeemmin hoida. Oletan sen riippuvan edellisen päivän ulkoilusta, syömisistä ja juomisista sekä yöunista, hormonitoiminnasta toki myös. En usko että tuollaisen tuotemäärän lotraamisesta on oikeasti mitään hyötyä. Paitsi se että saat itsellesi hyvää mieltä.
Olin ennen pesu ja perusvoide-ihonhoitaja. Ihoni oli silloin huomattavasti huonommassa kunnossa. Samea ja tukkeumia sekä näppylöitä. Että sanoisin muutakin hyötyä olleen kuin hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vesipesu, ei rasvaa. Kaikista paras.
Kuivaa ihan hemmetisti ja mustapäitä tuli poskiin todella paljon, kun testasin. Päivän mittaan myös rasvoittui ja myöhemmin tuli kipeitä finnejä.
Minä pesen kasvot pelkällä bliw saippualla 2x päivässä, ei muuta. Työpaikalla moni nuori nainen on kilahtanut ihan täysin ja kateuksissaan alkanut puhua paskaa selän takana. Yhdelle jouduttiin jopa antamaan potkut kyseisen jutun takia. Kadulla monet nuoret miehet ovat pysäyttäneet minut ja pyytäneet numeroani. Luulivat että olisin voinut olla max 27v vaikka olen 55v.
Jopa robin ja lauri t. ovat instassa lähettäneet viestiä ja pyytäneet treffeille. Robin tarjosi lopuksi ison summaa rahaa (monta kymmentä t) yhdestä kiihkeästä lemmenyöstã.
Aika paljon kemikaalia minunkin mielestäni. Mutta tosiaan kukin tavallaan, kiva kun löytää itselle sopivat tuotteet.
Itse pesin pitkään kasvot suihkun yhteydessä jollain vaahtoavalla kasvonpesumoussella, sen jälkeen rasvannut perusvoiteella. Tuntui aina ettei kosteutus riitä ja iho oli samea, kuiva, rypyt korostuivat, näppyjäkin jatkuvasti jossain päin kasvoja, vaikka ikää jo 30+. Nyt olen löytänyt niasiinihappovalmisteen, jonka laitan suihkun jälkeen ensimmäisenä, ja sen jälkeen perusvoidetta. Todellakin huomaan eron! Kannattaa kokeilla 😊
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että systeemi on toiminut. Mutta ei kiitos minulle USKOMAATTOMAN työlästä kemikaalien läträämistä! Mä pesen kasvot jollain luomupalasaippualla, ja levitän JOS JAKSAN jotain perusvoidetta, tms. Yleensä en jaksa. Ihmiset ihmettelevät hyvää ihoani, vain vähän ryppyjä. Mikä siinä on, että naisten pitää joka ikisessa asiassa HOITAA ja huolehtia, myös ihosta? Ettei tulisi ryppyjä?
Itsekin katsoit tarpeelliseksi mainita, että ei ryppyjä.
Ap älä välitä näistä hapannaamoista. Vauva-palsta on väärä foorumi tämänkaltaisille hyvänmielen kauneusjutuille.
Mutta kiitos vinkistä! Pitääpä kokeilla tuota yhdistelmää.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen kasvot pelkällä bliw saippualla 2x päivässä, ei muuta. Työpaikalla moni nuori nainen on kilahtanut ihan täysin ja kateuksissaan alkanut puhua paskaa selän takana. Yhdelle jouduttiin jopa antamaan potkut kyseisen jutun takia. Kadulla monet nuoret miehet ovat pysäyttäneet minut ja pyytäneet numeroani. Luulivat että olisin voinut olla max 27v vaikka olen 55v.
Jopa robin ja lauri t. ovat instassa lähettäneet viestiä ja pyytäneet treffeille. Robin tarjosi lopuksi ison summaa rahaa (monta kymmentä t) yhdestä kiihkeästä lemmenyöstã.
Aivan varmasti, trollihan tämä on.
Perus av:ta. Kehuskellaan kun pestään kasvot käsisaippualla ja eletään jossain ihme kuplassa kuvitellen että kaikki ovat kateellisia tämän kurpan uskomattomasta kauneudesta.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että systeemi on toiminut. Mutta ei kiitos minulle USKOMAATTOMAN työlästä kemikaalien läträämistä! Mä pesen kasvot jollain luomupalasaippualla, ja levitän JOS JAKSAN jotain perusvoidetta, tms. Yleensä en jaksa. Ihmiset ihmettelevät hyvää ihoani, vain vähän ryppyjä. Mikä siinä on, että naisten pitää joka ikisessa asiassa HOITAA ja huolehtia, myös ihosta? Ettei tulisi ryppyjä?
Ei kuivattavaa saippuapesua kasvojen iholle! Kasvojen iho on ohuempi (naisilla vielä ohuempi kuin miehillä).
Jossain vaiheessa rupeaa kyllä huomaamaan, jos ei edes rasvaa kasvojaan pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Saako eei seerumeita läträtä iholle samalla kertaa? Käytän eri seerumia eri päivinä.
Tottakai saa laittaa useampaa. Ja kannattaakin. Just esim niasiini + retinoli on hyvä combo.
Kiitos tästä ketjusta. Täytyypä ostaa uusi seerumi. Nuorena en niiden päälle mitään ymmärtänyt, mutta nyt 50+ ymmärrän.
Hyaluronihappo kuuluu aina laittaa kostealle iholle. Retinol kuuluu laittaa kuivalle. Ei ihmekään kun valitetaan ettei tuotteet toimi kun ette osaa edes laittaa niitä oikein. Kasvovoiteiden tarkoitus on sitoa vedestä saatu kosteus sisään. Älä ikinä käytä kuivalle iholle rasvaa. Sillä sidot vain kuivuuden ihoon.