Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko osalla suomalaisista eskimo-geenit kun eivät kestä alkoholia?

Vierailija
04.09.2021 |

Luulen itse että näin on. Kyseiset ihmiset myös alkoholisoituvat hyvin helposti. Ne ihmiset tuosta ryhmästä jotka eivät juo lainkaan alkoholia, tai hyvin vähän, vaikuttavat kovin äänekkäiltä moraalinvartijoilta. Syy on ehkä se että he eivät ymmärrä että on myös ihmisiä joilla tuota geeniä ei ole, vaan voivat nauttia vaikka kaksi lasia viiniä joka ainut päivä ilman mitään negatiivisia terveysvaikutuksia. Jokainen hieman matkustellut ihminen tietää että esim. latinot ovat Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitoksen mielestä rapajuoppoja; ja sama pätee minuun vaikka terveystarkastukseni kertovat ihan muuta tarinaa. Pekka Puska sairastuisi maksakirroosiin kun kuulisi minkä määrän juon alkoholia vuodessa. Mutta syön hyvin, liikun paljon, nukun hyvin, ja minulla on vilkas sosiaalinen elämä. Miten väärässä nämä eskimo-geenin omaavat ihmiset voivatkaan olla!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kyllä äänekästä porukkaa. Ja todella suvaitsemattomia.

2/5 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta maksakirroosihan on ihan kansantauti Ranskassa ja Espanjassa? 

Muutenkin, se että juuri sinä voit hyvin ja arvosi ovat kohdallaan huolimatta suuresta kulutuksesta, ei tarkoita sitä, etteikö väestötasolla suurkulutus johtaisi terveydellisiin ongelmiin. Poikkeus vahvistaa säännön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningatar Elisabeth 2, 95 vuotta on THL:n ohjeistuksen mukaan rappioalkoholisti. Mutta hyvin näyttää Lady jaksavan.

Vierailija
4/5 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkoholi on ainoa laillinen päihde niin on aivan turhaa saarnata sen haitoista. 

Vierailija
5/5 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko eskimo sanana enää sellainen, jota edes saa käyttää vai onko se rasistinen?