Vinkkejä mitä pistää suuhun raskausaikana?
Kommentit (4)
No välillä kans ei oo ollenkaan ruokahalua, mutta koitan silti syödä hyvin ja terveellisesti ajatellen vauvaa. Salaattia, omenaa, leipää, puuroo, lihaa jne mutta olis kiva jos joku antais kunnon ateriavinkkejä :D
Vaikka menetinkin meidän vauvan niin näitä minä söin;
Joka aamu mammavitamiini, tummaleipä vihannesten kera ja puoli kuppia kahvia sekä lasi maitoa.
välipala ennen ruokaa esim. Hedelmä tai banaani jugurttia tai viiliä hillon kera.
lounas: kalakeitto, makaronilaatikkoa, raikas salaatti ( salaatti, kurkku, tomaattia, raejuustoa, viinirypäleitä) tai vaikkapa tonnikala lasagne, kanaa ja riisiä tai jauhelihakeitto. Siinä muutamia vaihtoehtoja :) juomaksi vettä ja maitoa.
toinen välipala : esim tummaleipä , joku hedelmä banaani tai omena
iltapala vaikkpa mysliä ja hyvää jugurttia ja siihen hedelmiä
toivottavasti jollekin on näistä vinkeistä apua (:
Tämä aihepiiri on mun mielestä niin kiinnostava. Olin kuopuksen kohdalla raskaana Yhdysvalloissa, Suomessa ja Ranskassa. Ruokavinkit vaihtelivat maiden välillä kuin yö ja päivä! Ranskassa kätilö mm. kehotti syömään tummaa suklaata, mikä sisältää kuulemma magnesiumia. Tiedä siitä sitten, mutta noudatin ohjetta orjallisesti ;) Kirjoitin näistä erilaisista muuten ruokavinkeistä postauksen blogiini, jos haluat tutustua. Terve ja iloinen poika tuli.
Jään mielenkiinnolla seuraamaan.
Mulla ei ruokahalua ollenkaan, ruokavalio koostuu vaaleasta juustosta/maistamattomasta jogurtista ja täysjyväleivästä suurimmaks osaks. Juomana päivästä riippuen ruusunmarja/mustavatukkateetä tai kaakaota jossa ihan tosi vähän sokeria ja maitoa. Jos vaan pystyn ni pyrin syömään paljon hedelmiä ja pähkinöitä.