Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö on myöhäistä nostaa siviilikanne?

Vierailija
08.10.2014 |

Kyse eksästä, joka n. 5 vuotta sitten erotessame panttasi nimissäni olevaa nettitikkua, joka toimi sim-kortilla. Olin teini, ja ymmärtämätön, enkä tajunnut sulkea liittymää heti, vaan yritin vain sanallisesti ja teksiviestein saada tikkua takaisin neljän kuukauden ajan. Sain tikun takaisin, mutta tikku ei toiminut enää. Olin juuri muuttanut uuteen asuntoon, enkä osannut laskujakaan kaikkia odottaa heti saatavaksi.

Vasta n. 2vuotta sitten muutettuani jälleen uuteen kotiin sain perintäkirjeen, jonka mukaan olin velkaa yli 1900€ tästä nettitikusta. Selvitin asiaa operaattorin kanssa ja selvisi että tuosta erosta lähien 4kk ajan liittymää oli käytetty erilaisiin palvelunumeroihin useilla sadoilla euroilla. Pyysin laskukopiot itselleni, ja niistä ilmeni, että ne olivat osoitteenmuutoksesta huolimatta menneet eksäni osoitteeseen. Laskut saatuani menin tekemään rikosilmoituksen poliisilaitokselle väärinkäytöstä.

Asia jätettiin syyttämättä, sillä kirjaamisessa oli käynyt jokin kämmi ja vuosiluvut olivat heittäneet kahdella sivulla väärin, joka tällöin tuki eksän kertomusta siitä, että laskut olisi tehty yhdessä asuessamme ja minun luvalla. Tilasin kopiot vuokrasopimuksestani, jonka olin solminut hyvin pian eromme jälkeen. Nämä todisteeksi siitä, etten ollut edes asunut samassa osoitteessa, kun laskut oli tehty. Tein siis kanteen ja pyysin, että asia käsiteltäisiin uudelleen.

Nyt sain päästöksen jälleen syyttämättäjättämisestä perustuen siihen, että rikos on jo vanhentunut siinä kohtaa, kun kanne oli saapunut syyttäjänvirastoon.

Nyt mietin, voinko enää nostaa siviilikannettakaan, jos rikos on jo kerta vanhentunut. Onko minulla mitään mahdollisuuksia saada rahoja perittyä eksältä, jos nyt vedän tilin tyhjäksi ja maksan koko summan kerralla?

Ja joo-o tiedän tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rivinvaihto toimi taas erihyvin.

Vierailija
2/6 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osaa kertoa :/

Vierailija
4/6 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt maksa mitään, ja vedä exä oikeuteen. Onnistuu ihan hyvin jopa Suomessa. Voin tarjota konsultaatiota.

Vierailija
5/6 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhentunu rikos. Eikä edes todisteita. Ties vaikka ite olisit tehny laskus

Vierailija
6/6 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:36"]Älä nyt maksa mitään, ja vedä exä oikeuteen. Onnistuu ihan hyvin jopa Suomessa. Voin tarjota konsultaatiota.
[/quote]

Siis voin nostaa siviilikanteen vielä tässäkin vaiheessa. Oletko pk-seudulta?