Piiiitkä kuukautiskierto
Mulla on kuukautiskierto n. 50 vrk, ovulaation tunnistan kivuista/limoista tasan 14 vrk aiemmin joten kierto on säännöllinen, mutta kamalan pitkä.
Lapsia on kaksi ja molemmat pitkistä kierroista saaneet alkunsa.
Mietityttää vaan, että miksi sen munasolun kypsyttely kestää noin kauan, onko kellään tietoa?
Ultrassa oon käynyt ja kilpirauhasen vajaatoimintaa ei oo. En ole ylipainoinen, mutta tupakoin silloin tällöin. Stressiä "kohtuudella".
Kiva kuulla jos olis muita pitkäkiertolaisia?
Vauvasta ei haaveilla enkä menkkoja useammin kaipaa. Silti väkisin miettii, miksi käy näin hitaalla. Lääkäri muuten sanoi juuri noin, "käyt hitaasti". :D
Kommentit (3)
Mulla kans ainakin jotain pco-tyyppistä, aika rakkulaiset munasarjat. Muuten ei oo vaivannut, mutta raskaaksi tulo kesti ekalla kerralla yli 2 v, toinen kävikin sit nopeammin.
Mulla sama ongelma. Kuukautiset 4-6 kertaa vuodessa. Olen vasta 21 -vuotias ja tähän asti gynet vaan sanonu, että kyllä se vielä siitä tasaantuu. No menkat alko 11 vuotiaana, eikai niillä yli 10 vuotta kestä tasaantua. Seuraavan kerran kun menen gynelle vaadin jotain tietoa. Haluan kuitenkin joskus lapsia, joten haluan tietää miten tämä vaikuttaa siihen.
Mulla on syynä pco. Todettiin vasta nelikymppisenä mutta aina olen sen arvannut... raskaaksi olen tullut ihan helposti monta kertaa.