Mitä "kepposia" teit kouluaikaasi ja mikä oli seuraus?
Ilveilin joulukirkossa papin puhuessa jolloin raivosta puhkuva opettaja tuli viereeni ja puristi kädestäni niin että tuntui. Kevätjuhlassa jouduinkin sitten istumaan opettajien keskelle "valvontaan". Tämä oli mielestäni liioittelua, koska olin ollut koko kevään kiltisti enkä halunnut että taas tullaan puristamaan kädet mustelmille. Mutta sinne jouduin. Opettaja vielä erikseen ilmoitti luokan kuullen että minä sitten istun muista erilläni kirkossa. Nice.
Mitäs te keppostelitte ja mikä oli rangaistus?
Kommentit (4)
En paljasta kepposteluani täällä koska en halua tulla edes anonyymisti tunnistetuksi. Kaikenlaista tuli tehtyä ja vielä enemmän suunniteltua. Harvoin jäin kiinni, pari kertaa tuli istuttua jälki-istunnossa. Mun kepposet aiheutti enemmän päänvaivaa, ei suoranaista tuhoa eikä kukaan loukkaantunut.
Säädettävä opettajan tuoli oli sellainen, että kun löysäsi säädön, tuoli saattoi tipahtaa ala-asentoo kesken oppitunnin, kun ope oli istunut siinä tovin.
Hauskaa, ja en jäänyt edes kiinni, kun eihän se leppoisa täti osannut edes kovistella luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Säädettävä opettajan tuoli oli sellainen, että kun löysäsi säädön, tuoli saattoi tipahtaa ala-asentoo kesken oppitunnin, kun ope oli istunut siinä tovin.
Hauskaa, ja en jäänyt edes kiinni, kun eihän se leppoisa täti osannut edes kovistella luokkaa.
Nämä oli hyviä källejä! Itse hölisin koulun keskusradioon omiani ja pääsin rehtorin juttusille. Tai juttusille ja juttusille. Yksipuolista karjumistahan se enemmän oli ja tarkkiksella uhkaamista. Mutta sain syntini anteeksi.
Lisätään aloitukseen että tapahtui 80/90-lukujen taitteessa ala-asteella.