Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heelp, mikä mulla on - itkeskelyä, unettomuutta...

Vierailija
08.10.2014 |

Oon jo muutaman viikon ajan voinut todella huonosti. Itku tulee todella helposti ja ihan yllättäenkin yhtäkkiä vaan alkaa kyyneleet valua. En saa nukuttua, heräilen parin tunnin välein. Olen myös alkanut erakoitua ja ajattelen, ettei kukaan pidä minusta. Ruokahalu on myös kateissa. Mikä ihme mulla on?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus? Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Vierailija
2/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaako ?

Eikö mikään tunnu kiinnostavan ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennustesti

http://www.tohtori.fi/?page=3459083

Minkä tuloksen saat?

Vierailija
4/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lisäksi huonossa fyysisessä kunnossa? Yllättävän usein hyvä peruskunto (liikunta) vaikuttaa suoraan mielialaan, kun on hyvässä kunnossa, ei niin herkästi masennu. Sinänsä lievä masennus ei varmaan tai siis välttämättä ole vaarallista, mutta hyvä että huolestut, kierre pitää kyllä katkaista ja tuollaiset erakoitumiset ja negaiitiviset ajatukset kannattaa yrittää katkaista. Apua kannattaa myös hakea, jos omat voimat muutokseen eivät riitä. Jo se, että käy jollekin itkemässä asiasa, voi auttaa.

Vierailija
5/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliset masennusoireet. Mene lääkäriin. Pyydä aikaa varatessasi että saat pitemmän ajan, sitä ehkä ehdotetaan muutenkin, kun kerrot oireistasi. 

Vierailija
6/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:16"]

Masennustesti

http://www.tohtori.fi/?page=3459083

Minkä tuloksen saat?

[/quote]

Hei!

Sain 16 pistettä :O

t:ap

Vierailija
7/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samat oireet. Kärsin vaikeasta masennuksesta ja ahdistuksesta. Oloni on aina kesäisin parempi, syksy yhtä tuskaa. En ole lääkkeitä huolinut vain unilääkkeellä saan nukuttua.

Vierailija
8/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 17:27"]

Minulla on samat oireet. Kärsin vaikeasta masennuksesta ja ahdistuksesta. Oloni on aina kesäisin parempi, syksy yhtä tuskaa. En ole lääkkeitä huolinut vain unilääkkeellä saan nukuttua.

[/quote]

Jos ei huoli hoitoa sairauteensa, on ihan turhaa kärsimistä elämä. Vaikea masennus voi kroonistua. Miksi et halua lääkkeitä? Turvallisempia ne mielialalääkkeet ovat kuin unilääkkeet.

Vierailija
9/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset ..

Vierailija
10/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vastaa. Minulle kokeiltu monia eri mielialalääkkeitä, sivuvaikutukset ovat niin vaikeita ettei tule mistään mitään. On ollut ihottumaa, kauheaa pakkosyömistä, vierauden tunnetta itsestä ym..Viimeisin kokeilemani lääke on hyvä mutta siitä johtuvan pahoinvoinnin vuoksi oksennan pari krt päivässä. Ainoa mikä minua on auttanut on psykoterapia. Kävin siellä kolme vuotta ja pystyin taas palaamaan ns.normaaliin elämään. Kela hylkäsi uuden hakemukseni joten olen taas sairauslomalla. Aiempi terapia loppui siis v 2006 ja masennus uusiutui pari vuotta sitten.

Vierailija
11/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muotisairaus, sähköallergia, väsymysoireyhtymä, kilpparihömppä yms.

Vierailija
12/12 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä saisin tämän suunnan käännettyä... Liikuntaa olen yrittänyt jatkaa matalasta mielialasta huolimatta, yleensä mulla liikunta auttaa tällaiseen, mutta nyt sekään ei oikein tehoa. 

t: ap