Lue keskustelun säännöt.
Geelikynsien aseptiikka, kynsiteknikot hoi
03.09.2021 |
Mietin että kuinka hygieenistä noiden geelikynsien teko on? Kävin tässä jokin aika sitten laitattamassa sellaiset ja minulla aukesi kynsinauhat siten että verta ihan tuli. Veristä kynttä sudittiin sillä lakkapullon sudilla, jolla muidenkin asiakkaiden kynsiä. Eikö tämä ole aika epähygieenistä? Samoin niillä kynsiporan samoilla välineillä vedeltiin sieltä mistä verta tuli, kai ne desinfioidaan jokaisen asiakkaan jälkeen?
Osaisiko joku kynsiteknikko kertoa?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Nykyisin olen muissa hommissa, mutta minulla oli jokaisella asiakkaalla porassa oma pahviviilahylsy, jonka heitin pois käytön jälkeen. Jos oli muita, ei kertakäyttöisiä välineitä, desifioin ne jokaisen asiakkaan jälkeen huolellisesti instrumenteille tarkoitetulla desillä. Jos asiakkaalle tuli pienikin nirhauma (onneksi tosi harvoin), laitoin välineet autoklaaviin tai heitin pois ja otin uuden tilalle.
Riippuu täysin tekijästä, miten hyvin hän ymmärtää puhtauden merkityksen, joten minun toimintatapani ei välttämättä ole kaikkien kaikilla tapana. Parasta, jos soitat ja kysyt. Sano, että sinua jäi vaivaamaan asia.