Kekkonen, Koivisto, Ahtisaari
Alzheimer iski, ei suojannut äly eikä virikerikas elämä. Niin se menee, ei voi estää, vaikka lehdissä listataan asioita, joilla voi muka ehkäistä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Alzheimer on älykkäiden sairaus.
Onneksi ei sitten ole palkoa tästä sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kekkonen oli kuollessaan 86v, Koivisto 93v ja Ahtisaari tällä hetkellä 84v. Aika pitkälle se äly kuitenkin suojannut, harva tuon ikäisenä enää on ihan täysin terve.
Raha myös, varmaan ovat saaneet parhaat lääkärit ja lääkkeet eikä ole tarvinnut jonotella missään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs alapeukuttamista aloituksessa on?
Ainakin se että Urkilla oli vaskulaarinen dementia, ei Alzheimer.
Tästä tuli taas mieleeni neurologi Kari Aho joka oli ihan maailman johtavia Parkinsonin taudin tutkijoita ja kohtalo heitti hänelle itselleen tuon sairauden. Eteni vielä melko nopeasti vaikka olisi luullut että itsehoito olisi ollut hallussa.
Voihan tota hiihtää. Voihan kalastaa. Voihan istua reessä ja samalla ulkoilla. Voihan tota ja voihan tota . Ratikkareissuja Turussa.
Mutta sitä ei voi unohtaa että ollaan luuta ja nahkaa. Muututaan pölyksi kuten repe h.sanoi.
On ihmisen elo kun raanasta ränniin. Tiedä mistä tulet ja minne menet.
kuitenkin känni .
Vierailija kirjoitti:
minä luulen että alzhaimer johtuu vedestä. muovihiukkasista ja muista saasteista. miksei ilmansaasteistakin. koska mitään yhteistä tekijää ei ole löydetty vaan se voi tulla kelle vain, sosiaaliluokasta riippumatta.
Aika harva sairaus on nykyään riippuvainen sosiaaliluokasta. Ok, tietyt sairaudet voi tulla lähinnä fyysisen työn tekemisestä. Mutta vaikkakin voi vähävaraisuus altistaa esim.masennukselle, niin voi masennusta ilmetä vaikka olisi miten paljon varakkuutta ...
minä luulen että alzhaimer johtuu vedestä. muovihiukkasista ja muista saasteista. miksei ilmansaasteistakin. koska mitään yhteistä tekijää ei ole löydetty vaan se voi tulla kelle vain, sosiaaliluokasta riippumatta.