Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupumus kipujen vuoksi

Vierailija
02.09.2021 |

Mulla on ollut jo useamman kuukauden tosi kipeä niska ja samoin bruksismin vuoksi korvia, hampaita ja kasvoja vihloo. Usein on myös päänsärkyä. Olen käynyt omakustanteisesti fyssarilla pyytämässä kuntoutusohjeita ja hieronnoissa. Auttoivat aluksi. Liikuntaa olen aina harrastanut säännöllisesti, joten sen lisääminen ei ole ollut ajankohtaista.

Nyt tuntuu, että oireet pahenevat kaikesta huolimatta. Työterveydestä neuvotaan vain syömään särkylääkkeitä. Yksityislääkäri määräsi aiemmin lihasrelaksantteja, mutta niistä ei ollut apua.

Jaksaminen on tosi vähissä. Pidän työstäni erittäin paljon ja poissaoloja ei ole ollut yhtään tämän vaivan takia. Kuitenkin, mistä voisin hakea apua? Tuntuu, etten jaksa jatkuvaa särkyä ja kipuilua. Onko jotain, joka voisi auttaa näihin vaivoihin? Tt-lääkäristä kirjoitetaan vain buranaa ja panadolia, mutta ei pitkäaikainen särkylääkkeiden syönti ole hyväksi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa jokapäivä, ergonomia kuntoon ja purentakisko. Ei nuo vaivat poistu pillereillä koskaan.

Kyllä, tiedän että pitää nähdä paljon itse vaivaa :) Se vain ei ole tuottanut tulosta, kun oireet ovat niin sitkeät. Siksi auttaisi kovasti, jos esimerkiksi joku lääke auttaisi rentouttamaan, että jumpalla saisi paremmin vastetta. Purentakiskoa tosiaan odotan kovasti, jos siitä saisi vähän apua edes korvien ja hampaiden särkyihin. Takaraivo jumiin sillä ei taida olla vaikutusta? T. Aloittaja

Olen tuo tyyny/osteopaattityyppi taas. Itsellä vaikutti kisko tosi laajasti. Kaula, niska ja koko pää rentoutui. Leuat avautuivat ja kipu väheni. Naksunta leuoissa väheni myös. Päässä alkoi helpottaa se kiristävä kipu ja hammassäryt loppuivat kokonaan. Korvakipuakin oli aina säännöllisesti, eipä ole enää.

Oletko kokeillut lämpöhoitaa niskaan? Sellainen sähkölämmitin on todella hyvä. Myös eräs hieroja suositteli suolahaudetta hartioihin. Se vaan sitten jäi itseltä kokeilematta...

Kiitos vastauksestasi! Ja ihana kuulla, miten kisko on sinulla auttanut :) Onneksi ei enää kovin pitkä aika, että saan itsekin kiskon.

Lämmintä kauratyynyä olen pitänyt niskalla iltaisin ennen purentalihasjumppaa ja rentoutusta. On tuntunut mukavalta, paitsi silloin kun takaraivo on oikein ärtynyt.

Piditkö sinä muuten kiskoa aluksi myös päivällä? T. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi