Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uupumus kipujen vuoksi

Vierailija
02.09.2021 |

Mulla on ollut jo useamman kuukauden tosi kipeä niska ja samoin bruksismin vuoksi korvia, hampaita ja kasvoja vihloo. Usein on myös päänsärkyä. Olen käynyt omakustanteisesti fyssarilla pyytämässä kuntoutusohjeita ja hieronnoissa. Auttoivat aluksi. Liikuntaa olen aina harrastanut säännöllisesti, joten sen lisääminen ei ole ollut ajankohtaista.

Nyt tuntuu, että oireet pahenevat kaikesta huolimatta. Työterveydestä neuvotaan vain syömään särkylääkkeitä. Yksityislääkäri määräsi aiemmin lihasrelaksantteja, mutta niistä ei ollut apua.

Jaksaminen on tosi vähissä. Pidän työstäni erittäin paljon ja poissaoloja ei ole ollut yhtään tämän vaivan takia. Kuitenkin, mistä voisin hakea apua? Tuntuu, etten jaksa jatkuvaa särkyä ja kipuilua. Onko jotain, joka voisi auttaa näihin vaivoihin? Tt-lääkäristä kirjoitetaan vain buranaa ja panadolia, mutta ei pitkäaikainen särkylääkkeiden syönti ole hyväksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla rauta-arvot ja b12 tsekattu, entä kilpparit? Ne voi vaikuttaa palautumattomuuden kautta lihasjumeihin.

Vierailija
2/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla rauta-arvot ja b12 tsekattu, entä kilpparit? Ne voi vaikuttaa palautumattomuuden kautta lihasjumeihin.

Kilpirauhasarvot on mulla hyvät. B12-arvo mitattiin kesällä, se oli 46 eli normaali. Samoin ferritiini 35 eli normaali sekin lääkärin mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvot on mulla hyvät. B12-arvo mitattiin kesällä, se oli 46 eli normaali. Samoin ferritiini 35 eli normaali sekin lääkärin mukaan.

Kysyisin vielä tarkennuksena, että ootko nyt syönyt rauta- ja b12-valmistetta kesästä lähtien? Onhan noi arvot aika alarajoilla.

Vierailija
4/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin vielä tarkennuksena, että ootko nyt syönyt rauta- ja b12-valmistetta kesästä lähtien? Onhan noi arvot aika alarajoilla.

B12-lisää (monivitamiinissa) olen syönyt jo vuosia, edelleen siis. Rautalisää olen syönyt keväästä asti, ferritiini on noussut 20 —> 35 neljässä kuukaudessa.

Vierailija
5/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B12-lisää (monivitamiinissa) olen syönyt jo vuosia, edelleen siis. Rautalisää olen syönyt keväästä asti, ferritiini on noussut 20 —> 35 neljässä kuukaudessa.

B12-arvo on kyllä alhaisen puoleinen, etenkin jos olet käyttänyt lisää jo vuosia. Sen pitäisi nimenomaan nostaa arvo hyväksi. Kannattaisi varmaan lääkäriltä vielä kysyä, että voisiko imeytymisessä olla jotain häikkää. Ei se varmaan noihin kipuihisi vaikuta, mutta ettei ainakaan tule lisää.

Vierailija
6/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botox auttaa toisilla niska- ja bruksismikipuihin. Se lamaa lihasta, jolloin esim. et pysty puremaan niin kovaa kuin ennen.

Vierailija
7/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla purentakiskot? Minulla ne auttoivat päänsärkyyn.

Vierailija
8/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita, että oon käynyt 7 kertaa akupunktiossa, mutta siitä ei ollut apua. T. Aloittaja

Vierailija
9/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla purentakiskot? Minulla ne auttoivat päänsärkyyn.

Sain kesän alussa soitettuani ajan tämän kuun loppuun kiskojen tekoa varten. T. Aloittaja

Vierailija
10/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyny, patja, purentakisko. Niiden päivityksellä on hyvä aloittaa.

Seuraavaksi ryhti, rillit ja ruoka kuntoon. Syöthän magnesiumlisää? Myös suihkeena/voiteena toimii hyvin.

Kokeilisin myös hyvää osteopaattia. Vika voi olla ihan muualla, kuin niska/hartiaosastossa. Heijastaa vaan sinne, jos asento vino, kiero tai muuten muuttunut.

Jos eivät tehoa, niin yksityiselle. Sieltä sitten suunta magneettiin.

Ethän ole sisäilmaongelmaisissa tiloissa? Huono hapetus lisää kramppeja ja jos jossain vähän vikaa, niin sinne kramppeja huonolla hapetuksella kyllä saa.

Vierailija
11/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyny, patja, purentakisko. Niiden päivityksellä on hyvä aloittaa.

Seuraavaksi ryhti, rillit ja ruoka kuntoon. Syöthän magnesiumlisää? Myös suihkeena/voiteena toimii hyvin.

Kokeilisin myös hyvää osteopaattia. Vika voi olla ihan muualla, kuin niska/hartiaosastossa. Heijastaa vaan sinne, jos asento vino, kiero tai muuten muuttunut.

Jos eivät tehoa, niin yksityiselle. Sieltä sitten suunta magneettiin.

Ethän ole sisäilmaongelmaisissa tiloissa? Huono hapetus lisää kramppeja ja jos jossain vähän vikaa, niin sinne kramppeja huonolla hapetuksella kyllä saa.

Kiitos vastauksestasi ja hyvistä vinkeistä! Magnesiumia en olekaan erikseen syönyt, sitä kyllä saattaa olla syömässäni monivitamiinilisässä. Pitää kokeilla myös osteopaattia.

Sisäilmaongelmia ei pitäisi olla. T. Aloittaja

Vierailija
12/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyny tsekkaus!

Lisäksi rentoutus. Monesti lisätään liikuntaa ja venyttelyä mutta olen juomannut että pitkä rauhallinen rentoutus auttaa paremmin niska hartiakipuihin. Eli jumppamatto lattialle , selälleen, reisien alle pienet tyynyt tai vast, hyvä asento päälle ( tyynyä jos tarve) ja siinä hengittelee ja antaa kropan rentoutua. Me pinnistetäön liikaa ja jatkuvasti .

Vierailija
13/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa jokapäivä, ergonomia kuntoon ja purentakisko. Ei nuo vaivat poistu pillereillä koskaan.

Vierailija
14/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiedät, että myös tuo 35 on ihan liian alhainen ferritiini? Se pitää olla 100, väittivät tietämättömät lääkärit mitä tahansa. 

Vierailija
15/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa jokapäivä, ergonomia kuntoon ja purentakisko. Ei nuo vaivat poistu pillereillä koskaan.

Kyllä, tiedän että pitää nähdä paljon itse vaivaa :) Se vain ei ole tuottanut tulosta, kun oireet ovat niin sitkeät. Siksi auttaisi kovasti, jos esimerkiksi joku lääke auttaisi rentouttamaan, että jumpalla saisi paremmin vastetta. Purentakiskoa tosiaan odotan kovasti, jos siitä saisi vähän apua edes korvien ja hampaiden särkyihin. Takaraivo jumiin sillä ei taida olla vaikutusta? T. Aloittaja

Vierailija
16/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että myös tuo 35 on ihan liian alhainen ferritiini? Se pitää olla 100, väittivät tietämättömät lääkärit mitä tahansa. 

Samaa mieltä. Ap:n arvo on liian alhainen.

Vierailija
17/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen lukenut, että tuo on aika alhainen. Mulla hb on 139 ja tt-lääkäri sanoi, ettei sen vuoksi pidä enää syödä lisärautaa. Hänen mukaansa ferritiini on oikein hyvä nyt. Nyt en sitten tiedä, että uskallanko ottaa rautalisää tuon hyvän hb:n takia. T. Aloittaja

Vierailija
18/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, täällä kanssa yksi tuore bruksaaja. Minulla pakka hajosi käsiin elokuussa, yhtäkkiä alkoivat hammas-, niska- ja naamasäryt. Kasvoja pistelee, vihlaisee ja puuduttaa, ohimoilla ja korvissa on ajoittain vihlontaa, välillä jomotusta. Hampaita vihloo ja kurkkua kuristaa. Oudointa on, että oireet vaihtavat paikkaa. Eli ensin särkee esim. vasemman puolen hampaita, sitten kuristaakin kurkkua oikealta ja myöhemmin sitten kallonpohjaa ja ohimoita särkee. Ja hetken saattaa olla sitten taas olla täysin oireeton. Välillä pelkään, että onko tää todellista, vai olenko sekoamassa? Hammaslääkärin mukaan ovat bruksismin oireita ja antoi jumppaohjeet ja kiskot on tekeillä.

Onko muilla bruksaajilla ollut tälläistä, tai sinulla ap?

Vierailija
20/21 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tiedän että pitää nähdä paljon itse vaivaa :) Se vain ei ole tuottanut tulosta, kun oireet ovat niin sitkeät. Siksi auttaisi kovasti, jos esimerkiksi joku lääke auttaisi rentouttamaan, että jumpalla saisi paremmin vastetta. Purentakiskoa tosiaan odotan kovasti, jos siitä saisi vähän apua edes korvien ja hampaiden särkyihin. Takaraivo jumiin sillä ei taida olla vaikutusta? T. Aloittaja

Olen tuo tyyny/osteopaattityyppi taas. Itsellä vaikutti kisko tosi laajasti. Kaula, niska ja koko pää rentoutui. Leuat avautuivat ja kipu väheni. Naksunta leuoissa väheni myös. Päässä alkoi helpottaa se kiristävä kipu ja hammassäryt loppuivat kokonaan. Korvakipuakin oli aina säännöllisesti, eipä ole enää.

Oletko kokeillut lämpöhoitaa niskaan? Sellainen sähkölämmitin on todella hyvä. Myös eräs hieroja suositteli suolahaudetta hartioihin. Se vaan sitten jäi itseltä kokeilematta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi