Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pieniä kärpäsiä asunto täynnä

Vierailija
06.10.2014 |

varsinkin keittiössä paljon. onko muilla samaa ongelmaa? ja onko vinkkejä miten niistä pääsisi eroon? alkaa käydä ärsyttäväksi :/

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilttipurkkiin (ihan sama mikä purkki mutta esim) mehua ja tippa fairia pohjalle. Paperista tötterö väärinpäin päälle, nuppineulan pään kokoinen reikä ja teipillä reunat tiiviiksi. Tai sitten elmua pari kerrosta ja saksilla pari reikää.

Eipä pörrää kauaa..

Vierailija
2/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on banaanikärpäsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään tötteröitä ja teippejä tarvita. Minä olen laittanut purkkiin viinietikkaa, vähän hunajaa, vettä ja tipan käsitiskiainetta. Sinne hukkuvat banaanikärpäset!

Vierailija
4/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole noi banaanikärpäsansat koskaan toimineet. Olen tehnyt monenlaisia viritelmiä. Kärpäset ei mene aukoista sisään vaan jäävät reinoille istumaan. Vitun rasittavaa!

Vierailija
5/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nytkin ansa keittiössä ja se toimii. Laitoin lasiin ikivanhaa lakkalikööriä, kelmu lasin päälle ja siihen muutamia reikiä. Sinne on menneet kärpäset, mitä lie alkkiksia ovat, mutta toimii. Eli ne on viinan perään. Kaikki vanhat pullonpohjat vaan kärpäsille.

Vierailija
6/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#4 palaa ihmettelemään: ihanko totta te laitatte kelmuja tms siihen ansapurkin päälle? Jos ne kärpäset eivät sitten vain löydä sinne? Minulla ei tosiaan ole minkäänlaista suojaa purkin päällä, ja niin vaan löytävät kärpäset tiensä sinne! Purkki mustanaan kärpäsenraatoja. 

Vierailija
7/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla on lennellyt niitä örkkejä siellä tötterön tai kelmun alla ja sitten kuollut, hyvin ne sinne löytää mutta kaikki ei mene sinne uimaan.

Vierailija
8/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaa banaanikärpäsille ansan, on samaan aikaan hoidettava asiat niin, ettei kärpäsillä ole muuta ruokaa tai parittelupaikkaa keittiössä tai muuallakaan asunnossa. ELI: anna kukkamullan kuivahtaa, älä jätä hedelmiä vateihin (laita ne parvekkeelletai jääkaappiin), tyhjennä biojäte, pese biojäte-astia, katso ettei keittiössä vesi seiso missään astiassa esim tiskipöydällä.

Menevät ne kärpäset ansaan, jos se on AINOA ravinto huushollissa ja vielä tuoksuu hyvältä (kärpäsen mielestä) esim. ylikypsä vähän käynyt hedelmä eli alkoholi niitä houkuttaa.

Vierailija
9/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne löytää kelmun läpi, niillä on niin hyvä hajuaisti ja ne on persoja sokerille yms. 

Vierailija
10/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin jotain kaameaa viiniä miehen pomolta joululahjaksi. Se on ollu tehokasta banaanikärpästen tappamisessa.

Vierailija
11/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jäi tyhjiä breezeripulloja tiskipöydälle, ja niistä löytyi banaanikärpäsiä. En ollut edes ehtinyt huomaamaan että niitä meillä oli...

Muurahaisiinkin käytin joskus tyhjiä limuviinapulloja, ilman kelmuja tai mitään. Hyvin toimii.

Vierailija
12/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunajaa purkin pohjalle. Meillä auttoi, ja ilman mitään kelmuja.

Vierailija
13/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä välin kun viritätte niitä ansoja...
Kannattaisiko viedä biojäteroskis?
Siivota keittiö?
Onko hedelmäkorissa pilaantuneita hedelmiä?

Vierailija
14/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konjakkia sentti pullon pohjalla, pyydystin jo kolme.  Tuulettaja puhaltamaan johonkin nurkkaan niin eivät suuhun tule.

Vierailija
15/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 17:23"]

Sillä välin kun viritätte niitä ansoja... Kannattaisiko viedä biojäteroskis? Siivota keittiö? Onko hedelmäkorissa pilaantuneita hedelmiä?

[/quote]

Niitä kärpäsiä vaan tulee syksyisin joskus vaikka olis miten siistiä. Vuosi sitten meillä oli niitä tosi paljon, tänä syksynä paljon vähemmän. Biojäte on kannellisessa astiassa kaapissa, hedelmät on jääkaapiissa ja banaaneja en edes osta. Kyllä ne elukat kuolee kokonaan viimeistään sitten kun pakkaset tulee. Siihen asti saavat mennä ansaan, joka toimii.

Vierailija
16/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kärpäset on viinanperään, ei kannata pitää asunnossa tyhjiä kaljatölkkejä yms. Siellä ne myös munii. 

Vierailija
17/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kärpäskeittoa.

Vierailija
18/18 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinilasin omenaviinietikkaa sentti kaks ja sitten hieman vettä sekä tippa astianpesuainetta. Pesuaine rikkoo nesteen pintajännityksen.