Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskipakon pitkittäminen rapauttaa luottamusta päättäjiin.

Vierailija
01.09.2021 |

Pitäisi selkeästi sanoa, että nyt loppu, ei tarvitse enää käyttää.

Nyt maskipakon kanssa tilanne on kuin Suomen kaksikielisyydellä. Maskipakko muka on, mutta ihmiset yhä vähemmän ja vähemmän käyttävät. Sama kuin kaksikielisyydellä, muodollisesti joo, käytännössä ei, kun ketään ei ruotsin kieli enää kiinnosta.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän FFP2 maskia toistaiseksi ja niin kauan, kuin oma järkenikin sen sanoo, että kannattaa käyttää. Ravintoloissa yms minun ei tarvitse päästä käymään ollenkaan tällä hetkellä, eikä voisi itseasiassa vähempää kiinnostaakaan käydä!  Ulkomaanmatkat olen siirtänyt hamaan tulevaisuuteen. Korona ajalta ne peruin ja uusia en ole vielä varannut. Elän mahdollisimman vähäisen säädön kanssa. En ole kertaakan käynyt koronatestissä, mutta kotitestejä olen tehnyt muutaman. Mieluummin eristäydyn kuin sähellän muiden mukana. Mieluummin nautin toimivasta kropastani ja elämästäni. Olen lisännyt ulkoliikuntaa.

Suositeltavaa, mutta ei pakollista käyttää maskia.

2/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole maskipakkoa, on vain suositus. - Vapaa lainaus jonkin asiantuntijan vastauksesta samaiseen kysymykseen taannoin.

Joillakin yrityksillä (kaupat, kuljetus ja liikenne - Finnair, VR jne.) tosin on itse asetettu maskipakko.

Mielenkiintoista nähdä miten ja milloin näistä luovutaan. Itse veikkaan että tästäkin on ensin noustava kova älämölö ennenkuin tuosta maskisuosituksesta luovutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut pakkoa koskaan Suomessa

Vierailija
4/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tarvitsee käyttää. Itsekkäät ihmiset loistavat maskittomuudellaan.

Vierailija
5/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit ovat kuin uskonto. 

Vierailija
6/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pakkoa edes ole

Vierailija
7/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä koronatestirumba pyörii maksimilla. Jos maskeista luovutaan, testikapasiteetti ei riitä flunssakaudella.

Vierailija
8/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö miikka vain lisää pähkinöitä niin rauhoittaa.

Vierailija
9/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei mitään pakkoa ole. En ole vielä kertaakaan ostanut maskeja, terveyskeskuksessa kerran käytin.

Vierailija
10/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä koronatestirumba pyörii maksimilla. Jos maskeista luovutaan, testikapasiteetti ei riitä flunssakaudella.

Sen testauksen voisi lopettaa. Niille resursseille on järkevämpääkin käyttöä muualla terveydenhoidossa.

Vierailija
11/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pakkoa edes ole

Ei saa lääkärinhoitoa ilman maskia. Käytännössä kyseessä on pakko.

Vierailija
12/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pakkoa edes ole

Mistä ihmiset repii näitä? Olen korona aikana käynyt kolmesti lääkärissä eri asioista enkä ole maskia käyttänyt. Yksikään lääkäri ei sanonut mitään. Käytös oli puolin ja toisin asiallista.

Vierailija
13/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän FFP2 maskia toistaiseksi ja niin kauan, kuin oma järkenikin sen sanoo, että kannattaa käyttää. Ravintoloissa yms minun ei tarvitse päästä käymään ollenkaan tällä hetkellä, eikä voisi itseasiassa vähempää kiinnostaakaan käydä!  Ulkomaanmatkat olen siirtänyt hamaan tulevaisuuteen. Korona ajalta ne peruin ja uusia en ole vielä varannut. Elän mahdollisimman vähäisen säädön kanssa. En ole kertaakan käynyt koronatestissä, mutta kotitestejä olen tehnyt muutaman. Mieluummin eristäydyn kuin sähellän muiden mukana. Mieluummin nautin toimivasta kropastani ja elämästäni. Olen lisännyt ulkoliikuntaa.

Suositeltavaa, mutta ei pakollista käyttää maskia.

Mulla sama paitsi en ole tehnyt kotitestejäkään. En tykkää maskista, joten pyrin välttämään tilanteita, joissa suositellaan maskin käyttöä. Etätyö, ruokaostoksetkin kotiinkuljetuksella ja paljon ulkoilua koiran kanssa. Ennen pandemiaa laitoin 600€/kk säästöön ja niistä sitten maksoin ulkomaanmatkat yms, pandemian alettua aloin laittaa 1200€/kk säästöön ja säästöön on kertynyt jo yli 20 000€,  joita ei ole tarvinnut käyttää yhtään mihinkään. Pandemia on jatkunut jo niin kauan, että olen oppinut tykkäämään pankkitilini saldosta enemmän kuin rahojeni kuluttamisesta. 

Vierailija
14/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pakkoa edes ole

Ei juma mitä sontaa taas. Kyllä saa lääkärin hoitoa, saat matkustaa junassa, saat käydä kaupassa jne. Missään ei pakoteta pitämään maskia.

Vierailija
15/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa työpaikassa on pakko käyttää. Viime kesänäkin oli kiva helteillä pitää hiestä märkää maskia, kärsiä päänsärystä, sydän hakkasi 120 levossa ja leuat kipeinä, kun suu auki hengittää sen kanssa. Helppo se on sanoa, että maski ei haittaa hengitystä, ja myönnän, että korvien välissä varmaan itselläni se vika on, mutta en vaan totu siihen ja aina havahdun samaan tilanteeseen, vaikka kuinka yritän keskittyä hengittämään normaalisti.

Maskeista todellakin pitäisi luopua, normaali raikas ilma kuuluu kaikille!

Vierailija
16/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pakkoa edes ole

Mistä ihmiset repii näitä? Olen korona aikana käynyt kolmesti lääkärissä eri asioista enkä ole maskia käyttänyt. Yksikään lääkäri ei sanonut mitään. Käytös oli puolin ja toisin asiallista.

Ihan lehdissäkin on ollut, että terveyskeskukseen ei pääse ilman maskia.

Vierailija
17/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pakkoa edes ole

Ei juma mitä sontaa taas. Kyllä saa lääkärin hoitoa, saat matkustaa junassa, saat käydä kaupassa jne. Missään ei pakoteta pitämään maskia.

"Junassa edellytetään kasvomaskin käyttöä"

https://www.vr.fi/

Vierailija
18/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että rajat visusti kiinni. Kaikki matkustelu ja rajanylitys pois ja kotimaa auki.

Vierailija
19/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pakkoa edes ole

"Junassa edellytetään kasvomaskin käyttöä"

https://www.vr.fi/

Ei ole pakko junassakaan. En ole käyttänyt eikä ole heitetty junasta ulos. Ei ole edes kysytty miksen käytä maskia.

Vierailija
20/25 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maskeista mitään haittaa ole kuten ei turvaväleistäkään. Vähintä miten voimme hillitä leviämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi