Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa lapsille opetetaan jo kodista alkaen hyvät tavat ja ryhmäkäyttäytyminen

Vierailija
31.08.2021 |

Ruotsissa lapsille opetetaan jo kodista alkaen hyvät tavat ja ryhmäkäyttäytyminen. Samoin koulussa seurataan ryhmäkäyttäytymistä ja puututaan välittömästi, jos ei esim. sano kohteliaasti "kiitos" silloin kun on tarpeen.. Olen asunut 8 v Ruotsissa ja tyttönikin kävi ruotsalaista koulua, joten tunnen heidän systeeminsä. Ero oli merkittävä, kun palasin Suomeen. Täällä ei riittävästi keskitytä kasvattamaan hyviä käytöstapoja lapsille ja nuorille. Siis tunnetaitoihin ja ryhmässä elämisen taitoihin tulisi kiinnittäväå huomiota todella paljon. Elämässä menestymisen taitoihin koko maailmassa kuuluvat myös hyvät kohteliaat käytöstavat, toinen toisensa kunnioittaminen, terve rajojen luominen, kuuntelemisen taito, tunnetaidot yms.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ymmärretään myös se että ne insinööri ja myyjä on kaksi eri kaveria. Suomessa insinöörit yrittää hoitaa myös sen myymisen, mutta eihän siitä mitään tuu.

Vierailija
22/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samoin Amerikassa  ja opetetaan esiintymistaitoja. Suomessa esiintymään joutuu vasta jossain yliopistossa. ja ehkä kerran peruskoulussa. Se on vähän myöhästä enää yliopistossa oppia pitämään esitelmää-

Kyllä Suomessa pidetään esitelmiä ihan peruskoulusta lähtien.

Jotain on kylla vinossa kun niin monella on esiintymiskauhu joka aiheuttaa ihan fyysisia oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa ymmärretään myös se että ne insinööri ja myyjä on kaksi eri kaveria. Suomessa insinöörit yrittää hoitaa myös sen myymisen, mutta eihän siitä mitään tuu.

Insinöörit hoitavat sitten myyjien aiheuttamat sotkut.

Vierailija
24/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ: On totta, että Ruotsissa Ei ole ,

Poikaa, ja vielä pojan poikaa ihmisille räkyttämässä, eikä nakkaamassa Lampaiden päälle kiviä, eikä

Revitä särjetä istutuksia eikä ,

Eikä särjetä , töllekkejä ruttuun.

Eikä vielä kaiken lisäksi , käydä pistämässä kanakoppia nurin.

Vaan annetaan olla eikä tehdä yhdestä , ihmisestä silmätikku.

Eikä julkisella paikalla, Huudeta "

AHTERI PERSE"

ja vielä , jos on lestadiolaisuus taustalla.

Ja naureta ivallisesti,

Niin että kusi , valuu kohta penikan

Housun kinttuja pitkin kun niin paljon saatanasti naurattaa.

Seurataan jopa polkupyörällä ..Hautuumaalle.

Niin ei Ruotsissa ole tälläistä ongelmaa.

Minä otan annoksen samaa kuin sinä. Mitä se on?

Vierailija
25/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ap, Ruotsissa ei anneta suomenkielisten lasten puhua keskenään suomea, koska sit ruotsinkieliset ei ymmärrä. Eli siellä ei arvosteta yksilöllisyyttä, vaan kaikki naisetkin pukeutuvat saman muotioikun mukaan.. jos jokin ob muotia, kaikilla se sama tyyli.... boring

Vierailija
26/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ei saada kouluihin enää opettajia. Ei ole mitenkään tavatonta, että opettaja ei osaa edes kunnolla ruotsia. Ei mitään ryhmäkuria opetuksissa. Alkoi kiinnostaa, että missä päin Ruotsia AP asui, sillä en tunnista kuvaamaamasi ruotsalaista koulusysteemiä?

Olen suomalaisten vanhempien Suomessa kasvatettu lapsi, ja kyllä minulle on jo kotona opetettu hyvät tavat ja ryhmäkäyttäytyminen. Aivan kuten suurimmassa osassa kantasuomalaisista ja -ruotsalaisista perheissä.

Mitä ihmeen yleistystä AP hakee kirjoituksellaan?

T: tukholmalainen suomalaisten vanhempien hyvätapainen lapsi

Vierailija
27/27 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkö takia siellä ammuskellaan lapsia, pommit räjähtävät ja autoja poltellaan lähiöissä?

voi raukkaa ei ole kertaakaan päässyt edes ruotsissa käymään. Sen takia kuvittelee kaikenlaista tilalle

Jaa. Minä olin pari vuotta sitten työmatkalla Malmössa - muistaakseni 2 päivää. Sinä aikana kaupungissa räjähti kaksi pommia.

Paikallinen vanhempi herrasmies kirosi hartaasti Lähi-Idän tuliaisia.

Mitä Ruotsi edellä, sitä entinen alusmaa Suomi perässä. Eri kansallisuudet muuttavat valtion tuella vastaanottokeskuksista syrjäseuduilta (minne heitä mahtuisi) pk-seudun lähiöihin elämään omaa kulttuuriaan. Pian täälläkin on No-to-go -alueita. Pelottaa, mikä on Suomen tulevaisuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi