Ymmärrättekö ihmisiä, jotka eivät tiedä mitä heillä on kaapeissaan?
Aina välillä saa lukea, että joku löysi kaapeistaan jotain, jonka olemassaoloa ei edes muistanut. Viimeksi anoppi oli 'löytänyt' yläkaapistaan jonkun käsityön, jota kauppasi minulle.
En ymmärrä. Ymmärrättekö te? Itse siivoan kaapit ja varaston kahdesti vuodessa ja osaan vaikka silmät kiinni luetella mitä milläkin hyllyllä on.
Kommentit (11)
Mihin te tarvitsette tavaroita, joita ette edes tiedä omistavanne?
Meillä lapset ovat jo isoja, mutta aikaisemmin pidin listaa vaatteista, joita meillä on kaapissa odottamassa ja mitä pitää lisäksi hankkia. Ei tullut ostettua turhaa ja oli helppo hyödyntää hyvät tarjoukset, jos kohdalle sattuu.
Meillä kaapit siistit, turha tavara karsitaan heti kun ei tarvita. Isoon pussiin ja uff laatikkoon. Ei tarvitse siivoustalkoita. Tosi helppoa.
Ei kaikilla ole aikaa väsäillä mitään listoja.
Meillä on keskimääräistä paljon vähemmän tavaraa, mutta en todellakaan muista kaikkea. Esim. ostan jonkun uuden kasvovoiteen kun vanha on loppu, mutta se ei sovikaan. Ostan uuden ja vanha jää kaappin, ajattelen että annan sen kaverille. Sinne se jää kunnes siivoan, ja kun siivoan en muista että se oli siellä.
Tai väärän sesongin vaatteet. Minulla on useampi kesämekko joille ei ole syksyllä/talvella käyttöä. Mitään naruolkainmekkoja kun ei voi yhdistää muuhun pukeutumiseen. Talvella kun pakkaan etelään, en muista mitä mekkoja minulla olikaan (niitä on ehkä 4 kpl, mutta en muista siltikään).
Saan paljon tavaraa työn takia. Joka huulipunaa ei pysty listaamaan, nekin jäävät usein odottamaan kaverille viemistä tms. jos ei jää käyttöön.
Enkä jaksa muistaa kaikkia lasten vaatteita, niitä on pikkusisaruksen kasvamista odottamassa, molemmilla käytössä olevia ja serkuille kiertoon lähteviä jne. Enkä esim. astioita/keittiövälineitä. Kuka edes pystyy muistamaan joka mittakipon silloin kun sitä ei käytä? Miksi se edes olisi tarpeen?[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:52"]
Mihin te tarvitsette tavaroita, joita ette edes tiedä omistavanne? Meillä lapset ovat jo isoja, mutta aikaisemmin pidin listaa vaatteista, joita meillä on kaapissa odottamassa ja mitä pitää lisäksi hankkia. Ei tullut ostettua turhaa ja oli helppo hyödyntää hyvät tarjoukset, jos kohdalle sattuu.
[/quote]
Minullakin on siistit kaapit ja siivoan ne useamman kerran vuodessa. Turhaa ei säilytellä kuin se aika, mikä menee seuraavaan siivoukseen ja kierrätyksen odottamiseen. En silti muista joka tavaraa ulkoa.
-7[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:00"]
Meillä kaapit siistit, turha tavara karsitaan heti kun ei tarvita. Isoon pussiin ja uff laatikkoon. Ei tarvitse siivoustalkoita. Tosi helppoa.
[/quote]
Ymmärräthän, että ei uffin laatikkoon voi kaikkea tunkea?[quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 21:00"]
[/quote]
No kaikki meistä ei ole niin kiintyneitä tavaraan, että muistaisi mitä joka hyllyllä on :) Kunhan on ne millä arjessa pärjää![quote author="Vierailija" time="04.10.2014 klo 20:17"]
Aina välillä saa lukea, että joku löysi kaapeistaan jotain, jonka olemassaoloa ei edes muistanut. Viimeksi anoppi oli 'löytänyt' yläkaapistaan jonkun käsityön, jota kauppasi minulle. En ymmärrä. Ymmärrättekö te? Itse siivoan kaapit ja varaston kahdesti vuodessa ja osaan vaikka silmät kiinni luetella mitä milläkin hyllyllä on.
[/quote]
Mulla on toisinpäin: tiedän kyllä mitä tavaroita on, mutta en löydä niitä mistään. Eivät ole missään järkevässä paikassa, siis siellä mistä etsimisen alotan.
Kävi kyllä niinkin, että ostin alesta 2 vessanpesuainetta, ja siivouskaappiin niitä työntäessäni, huomasin siellä 2 avaamatonta pulloa..... Luultavasti k.äy niin, että se loppuu kesken, kun nyt aina kaupassa kulkiessani muistan, että vessanpesuainetta EI tarvitse ostaa.
On suunnatonta laiskuutta, jos ei pidä kaappejaan järjestyksessä. Kun siivoaa ja järjestelee säännöllisesti, tietää tasan tarkkaan mitä siellä nurkissa pyörii.
Minä siivoan 1-3 kertaa vuodessa kaapisa riippuen ja en kyllä muista kaikkia tavaroita. Varsinkin joku lahja tai Yves Rocherin kylkiäsein osa tulee vain laitettua johonkin ja sen unohtaa kokonaan. Esim. kerran otin jonkun laukku setin Yves Rocherilta, mutta vain yksi jäi käyttöön ja loput heitin kappiin unohtaen ne sinne. Minulla unohtuu joku käsityö tuohon ihan näkösällä olevaan koriinkin, kun välillä joudun hartiavaivojen takia keskeyttämään homman. Just kaivelin läpi, että mitäs mulla onkaan kesken ja huomasin, että nuo pojan sukat pitäisi tehdä loppuun.
Minä ymmärrän ja oikein hyvin ymmärränkin. Meillä on ok-talo vaatehuoneineen ja erittäin monine kaappeineen ja ulkovarastoineen. Välillä tulee vietyä ylimääräistä SPR:lle. Nyt taas pitäisi viedä...en tosiaankaan iedä kuin osapuilleen, mitä kaapeissamme on! Suomessa on tuhansittain koteja, joilla on sama tilanne kuin meillä.
Lapselle on saatu paljon käytettyä vaatetta tms. enkä todellakaan muista mitä kaikkea on saatu. Kun jotain pitäisi ostaa, niin katson eka kaapista, että löytyykö käytettyä. En myöskään ole perillä siitä mitä miehen kaapeista löytyy. En myöskään muista kaikkia omia vaatteitani. Unohdin myös pitkäksi aikaa kaappiin vaahtokarkkeja.