Rakennuskartio, kokemuksia?
Olen mahdollisesti ostamassa asunnon pääkaupunkiseudulta Rakennuskartion urakoimasta uudesta kerrostalosta. Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kyseisen rakennuttajan kohteista: millaista on rakentamisen laatu, aikatauluissa pysyminen, takuuremontit/vuosikorjaukset, hinnat ym. Erityisesti kiinnostaa, jos joku asuu tai on asunut sen kohteissa - oletko ollut tyytyväinen asuntoosi?
Kommentit (13)
Sama täällä, uudiskohdetta rivitalosta ostamassa. Kokemuksia kaipailen ko. rakentajasta minäkin :)
En lähtisi hankkimaan kartiolta mitään. Juosten kusten rakennetaan kauhealla kiireellä. Ei paljon varmistella kuivuuko betoni tai onko muuten rakennettu oikein. Aikataulut on kiristetty äärimmilleen ja ne ei jousta millään. Asunnot on päällisin puoli kohtuu siistejä, mutta suunnittelussa ei paljon asumismukavuutta mietitä ja mitä sitten alta löytyy... Se on sitten bonusyllätys myöhemmälle ajalle ja ihan ilmaiseksi kaupan kylkiäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olen mahdollisesti ostamassa asunnon pääkaupunkiseudulta Rakennuskartion urakoimasta uudesta kerrostalosta. Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia kyseisen rakennuttajan kohteista: millaista on rakentamisen laatu, aikatauluissa pysyminen, takuuremontit/vuosikorjaukset, hinnat ym. Erityisesti kiinnostaa, jos joku asuu tai on asunut sen kohteissa - oletko ollut tyytyväinen asuntoosi?
En kommentoi siihen, muta muistathan, että uusista kohteista saa pyytämällä heti 30% hinnasta, kun olet vaan tiukkana.
Pluffaavat, että toinen ostaja on jo rapussa ja äkkiä nimet alle.
Jos toinen ostaja olisi, todellisuudessa laittaisivat huutokaupan pystyyn, siis todellisen, eikä näitä "tarjouskauppa", joissa myyjä ja välittäjä usein itse korottelevat huutoa.
Katsoin kohteita netistä ja kävi ärsyttämään tämä tapa jättää vuokratontin vastikevaikutus esittämättä. Vastike-kohdassa oli vain hoitovastike ja lisäksi sivun alalaidassa pienellä maininta reilun 3 e/m2 vuokratonttikulusta. Se on kuitenkin oleellinen kustannus.
Joo samaa mieltä. En ostaisi tämän firman asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kommentoi siihen, muta muistathan, että uusista kohteista saa pyytämällä heti 30% hinnasta, kun olet vaan tiukkana.
Pluffaavat, että toinen ostaja on jo rapussa ja äkkiä nimet alle.
Jos toinen ostaja olisi, todellisuudessa laittaisivat huutokaupan pystyyn, siis todellisen, eikä näitä "tarjouskauppa", joissa myyjä ja välittäjä usein itse korottelevat huutoa.
Ai uusien asuntojen hinnasta saa 30 pinnaa pois vain pyytämällä? :D
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi hankkimaan kartiolta mitään. Juosten kusten rakennetaan kauhealla kiireellä. Ei paljon varmistella kuivuuko betoni tai onko muuten rakennettu oikein. Aikataulut on kiristetty äärimmilleen ja ne ei jousta millään. Asunnot on päällisin puoli kohtuu siistejä, mutta suunnittelussa ei paljon asumismukavuutta mietitä ja mitä sitten alta löytyy... Se on sitten bonusyllätys myöhemmälle ajalle ja ihan ilmaiseksi kaupan kylkiäisenä.
Onko sulla omakohtaisia kokemuksia tuosta rakentamisesta ja sen laadusta? Onko omassa asunnossasi isoja virheitä?
Vierailija kirjoitti:
Joo samaa mieltä. En ostaisi tämän firman asuntoja.
Miksi et ostaisi? Mikä firmassa/asunnoissa vikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla omakohtaisia kokemuksia tuosta rakentamisesta ja sen laadusta? Onko omassa asunnossasi isoja virheitä?
Olen nähnyt sen laadun. Se ei paljon päätä huimaa. Kiireellä ja ahneudella ovat rakennettuja.
Rakennuskartio tekee todella laadukkaita asuntoja erittäin kilpailukykyiseen hintaan.
Ei paljon kommentteja herunut tähän ketjuun. Jotenkin toivoisi konkreettisia esimerkkejä niin voisi sitten pohtia onko hyvää vai huonoa rakentamista. Ja uudiskohteissa tuo tonttiasia kannattaa todella selvittää, sillä on mielestäni selkeästi osa asunnon hintaa. Jos ei sitä tiedosta niin ei kyllä ole hintavertailuun kaikki palikat selvillä.
Työnantajani tehnyt urakoita kartiolle,maalaus ja tasoitetöitä. En pidä heidän tyylistään, koska koko ajan jumalaton kiire ja mutkat suoriksi vaan. Yhtään heidän tekemäänsä en ostaisi. Ainakin ne mestarit mitä tavannu ja työskennelly heidän kannssa ovat pelkkiä kirjaviisaita ja tuijotetaan vaan aikataulua, eikä hajuakaan työtekemisestä. Ugh olen puhunut.
Lestadiolaista rehellisyyttä.. Jos kohteessa on paljon pieniä asuntoja, on ne myyty sijoittajille ja asumisrauhasta sekä asukasdemokratiasta voi vetää omat johtopäätöksensä.