Minä en oikein tiedä mikä minulla on!? Tosi heikko ja huono-olo. Ikää 63v. Hampaat ja leuka tuntuu kireitä ja puuteneilta.
Myös rintaa korventaa keskeltä ja ahdistaa keskeltä. Se tuikkii oudosti vasempiin sormiin asti. Tätä on jatkunut aamusta alkaen.
Kommentit (51)
Sydäninfarktia minäkin ehdotan. Mene hyvä ihminen lääkäriin nyt heti!
112 tuossa tilanteessa olis soitettava!
Lähimpään kylään on 30km ja siellä on vain terveyskeskus.
Sairaalaan 50km.
T.ap
Itseasiassa älä lähde itse minnekään, soita itsellesi ambulanssi. Jos kohtaus etenee tappavaksi ennenkuin pääset sairaalaan saakka, niin voivat jo ambulanssissa alkaa hoitamaan sitä niin, että selviät suuremmalla todennäköisyydellä hengissä. Ja ampparityypit voi ottaa ekg:n jo siinä kotona, ja jos se on ok, niin ei välttämättä tarvii edes mennä sairaalaan.
Mut soita siihen 112 nyt heti, ok?
Oletko noin avuton jo 63-vuotiaana !!
Alkaa olla kiire lääkäriin. Soita 112. Itse ei saa lähteä ajamaan.
Taitaa olla pakko soittaa lanssi. Minusta tuntuu, että oksennan kohta.
T.ap
Noni, soita nyt heti! Oletko yksin siellä?
Älä pelkää että turhaan hälyttäisit apua. Toimi ennenkuin on myöhäistä.
Infarkti päällä, mulla oli samat oireet, soita 112
Mee paskalle. Loppuu tuikkimiset. Ja lopeta ahmiminen.
Vierailija kirjoitti:
Lähimpään kylään on 30km ja siellä on vain terveyskeskus.
Sairaalaan 50km.
T.ap
Tämä on juuri pelottavaa. Jossain stadin keskustassa tuollaiset jäärät ovat turvassa, mutta erityisesti pohjoisessa välimatkat ovat pitkiä.
Ihan oikeasti soittakaa se ambulanssi heti, kun siltä tuntuu. Jokainen ylimääräinen sekunttikin on tärkeä. Päällä oleva infarkti tekee tuhoa, vaikka kuolemaa ei tulisikaan.
Naisilla usein pelkkä pahoinvointi voi olla ainoa oire infarktista. Sulla lisäksu klassinen leukaoire ja vasemman käden oireet. Varma tapaus
Ambulanssi soitettu. Menin ulos terassille odottamaan. Laatta lensi pihalle. Olo hieman helpotti hetkeksi, mutta nyt alkoi taas kiristää. Käskivät soittamaan heti jos tila pahenee.
Lupasivat, että olisivat vajaassa puolessa tunnissa täällä.
Nyt ei oikein jaksa kirjottaa, mutta vähän helpottaa, kun saa ajatusta muualle. Yksin istuessa tulee vielä paniikki päälle.
Onneksi valtaosa matkasta on valtatietä.
Loppukin 80km/h rajoitettua pikku asfaltti tietä.
Alkoi pahentua iltaa kohden.
T.ap