Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö yrityksessänne olla henkilö joka vastaa asiakkaspalautteeseen ja asiakkaiden kysymyksiin?

Vierailija
30.08.2021 |

Vai riittääkö että vastaamisen hoitaa tekoäly eli robotti joka lähettää sille annetun valmiin kaavan mukaisen vastauksen kaikkiin palautteisiin ja kysymyksiin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on asiakaspalveluhenkilö. Pitää osata kirjoittaa, treenaa oikeinkirjoitusta.

Vierailija
2/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on! Asia on ulkoistettu intialaiselle firmalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa paikassa on asiakaspalveluhenkilö. Pitää osata kirjoittaa, treenaa oikeinkirjoitusta.

Muun muassa OP:lla ja Nordealla asiakaspalvelu on ulkoistettu kokonaan tekoälylle. Esimerkiksi jos asiakkailla on kysyttävää niin sillä on valmis lista josta se valitsee tilanteeseen sopivan valmiiksi kirjoitetun vastauksen. Ei kukaan yritys enää palkkaa siihen työhön ihmistä sillä robotti tulee paljon halvemmaksi.

Vierailija
4/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "asiakkaspalautteeseen" ei "asiakkaspalauttees een". Opettele hölmö kirjoittamaan.

Vierailija
5/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muun muassa OP:lla ja Nordealla asiakaspalvelu on ulkoistettu kokonaan tekoälylle. Esimerkiksi jos asiakkailla on kysyttävää niin sillä on valmis lista josta se valitsee tilanteeseen sopivan valmiiksi kirjoitetun vastauksen. Ei kukaan yritys enää palkkaa siihen työhön ihmistä sillä robotti tulee paljon halvemmaksi.

Eikös Ylekin julkaise kansaa jotain uutisia joiden kirjoittaja on robotti sen sijaan että sen artikkelin takana on joku toimittaja jolle tarvitsisi maksaa palkkaa? Aika nopeasti robotit ovat muutenkin jo viemässä sellaiset työt jotka vaativat kirjoittamista ja asiakkaille vastaamista.

Vierailija
6/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen, se ei osaa vastata läheskään kaikkiin kysymyksiin ja sitten tuohtuneet asiakkaat laittavat meilejä ja soittavat, kun chatissa heitä joku Terttu tai Mirja ei osannut neuvoa.

Vierailija
7/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä jos siellä on robotti joka vastaa. Ihmisten kirjoitus- ja kielitaito on niin ruosteessa, että yleis- ja kirjakielen sijaan käytetään puhekieltä ja murteita.

Vierailija
8/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hirveätä olla se jonka niskaan kaikki paska kaadetaan. Usein palaute on ihan muiden ajattelemattomista tai välinpitämättömistä päätöksistä johtuvia aiheellisia valituksia joita ei kuitenkaan koskaa noteerata koska se ei ole yhtiön linja, maksaa liikaa.

Vierailija
9/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asiakaspalvelu chatteineen, puhelinnumeroineen ja sähköpostiosoitteineen palautteita ja kyselyitä varten.

Vierailija
10/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen meidän yksikössämme kyseinen henkilö ja osaan vastata esitettyihin kysymyksiin kyllä.

Vierailija
11/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen meidän yksikössämme kyseinen henkilö ja osaan vastata esitettyihin kysymyksiin kyllä.

Itse kanssa, mutta meillä on hyvin tiukkaa se että asiakkaalle ei saa vastata mitä tahansa ja siksi meille on saneltu lista ennalta valmiita vastauksia jotka pitää lähettää asiakkaalle ja kehottaa tätä löytämään vastaus sieltä "usein kysytyistä kysymyksistä" oli palaute tai kysymys sitten ihan mikä tahansa.

Vierailija
12/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa, mutta meillä on hyvin tiukkaa se että asiakkaalle ei saa vastata mitä tahansa ja siksi meille on saneltu lista ennalta valmiita vastauksia jotka pitää lähettää asiakkaalle ja kehottaa tätä löytämään vastaus sieltä "usein kysytyistä kysymyksistä" oli palaute tai kysymys sitten ihan mikä tahansa.

Meillä ei onnistuisi tuollainen mitenkään kun keskustelemme ihmisten terveyteen liittyvistä asioista.

Vierailija
13/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelun automatisointi ja ulkoistaminen robotille on kyllä lähtökohtaisesti huono ajatus sillä asiakkaat eivät ole geneeristä massaa vaan asiakkaat, ongelmat ja kysymykset saattavat helposti olla ennalta arvaamattomia ja käyttäytyä odottamattomasti.

Vierailija
14/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelun automatisointi ja ulkoistaminen robotille on kyllä lähtökohtaisesti huono ajatus sillä asiakkaat eivät ole geneeristä massaa vaan asiakkaat, ongelmat ja kysymykset saattavat helposti olla ennalta arvaamattomia ja käyttäytyä odottamattomasti.

Mulla on monta kertaa käynyt niin, että se robotti on pahoitellut, ettei vielä osaa vastata mun kysymykseen - hän yhdistää asiakaspalvelijalle (Mm Nordea ja Mehiläinen viime aikoina)

Vierailija
15/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei onnistuisi tuollainen mitenkään kun keskustelemme ihmisten terveyteen liittyvistä asioista.

Eikö onnistuisi? Itsellä on kyllä ollut sellainen kuva että Keski-Suomen sairaanhoitopiirissä on ollut jo pitkään käytössä että asiakkaiden kysymyksiin vastaa robotti ja näin säästetään henkilöstö kustannuksissa. Itsellä ei kuitenkaan ole tuosta robotista mitään kokemusta siitä miten ja kuinka hyvin se toimii sillä mieluummin soitan ja varaan ajan kuin alan kyselemään netissä.

Vierailija
16/16 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä että korvataan roboteilla sillä ei sitä tekopirteää ääntä ja feikattua hymyä kestä erkkikään. Palveluala on niitä joissa voidaan hyvin siirtyä siksi robotteihin ensimmäiseksi sillä kyse on täysin turhasta ja tarpeettomasta työstä joka ei ole tuottavaa kuten vaikkapa osien kokoonpano linjastolla ja siinä samalla saadaan vähennettyä turhia ja tarpeettomia ihmiskontakteja jotta kulkutaudit ja epidemiat eivät leviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi