Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monikansalliset suuryhtiöt kampanjoivat second handia vastaan koska menettävät sen takia rahaa

Vierailija
30.08.2021 |

Esimerkiksi Nike tekee pientä tappiota sen takia että ihmiset myyvät vanhoja vaatteita toisilleen käytettyinä sen sijaan että jokainen ostaisi suoraan liikkeestä tai verkkoaupasta uuden.

Että näin hienossa maailmassa me elämme.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne kanpanjoi käytännössä? En ole missään nimittäin moiseen törmännyt

Vierailija
2/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä pointin yrityksilläkin. Mutta en itse ostaisi tiettyjä tuotteita, jos ne eivät olisi second handiä eli siis lähes ilmaisia. Nytkin mulla on kirppikseltä hankittu Niken juoksutakki. Jos kirpparilta ei olisi löytynyt, olisin jättänyt koko takin ostamatta. Tai ostanut jotain halvempaa kuten SOC

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nikellä esimerkiksi pyörii Youtubessa mainos jossa sanotaan, "Why buy an old one when you can buy a new, Nike's new collection will arrive in this fall."

Vierailija
4/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista huomannut enkä oikein tiedä, miten onnistuisivat kampanjoimaan kierrätystä vastaan näyttämättä maailmaa tuhoavilta kuspääyhtiöiltä.

Vierailija
5/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nikellä esimerkiksi pyörii Youtubessa mainos jossa sanotaan, "Why buy an old one when you can buy a new, Nike's new collection will arrive in this fall."

OHO!

Vierailija
6/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te onnelliset löydätte käytettyjä Nikejä Second Hand -hinnoilla???

Pääkaupunkiseudulta?

Olen elämäni aikana löytänyt kirppikseltä yhden Nike-t-paidan, ja sekin oli niin pieni, että teinityttäreni sai sen.

Vierailija
7/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis tuollahan vain viitataan siihen, että uusi valikoima on tulossa kauppoihin syksyllä. On se vanha valikoima edelleen käyttämättömiä vaatteita ja kenkiä, eikä sen sijaan kierrätettyä...

Vierailija
8/8 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te onnelliset löydätte käytettyjä Nikejä Second Hand -hinnoilla???

Pääkaupunkiseudulta?

Olen elämäni aikana löytänyt kirppikseltä yhden Nike-t-paidan, ja sekin oli niin pieni, että teinityttäreni sai sen.

Itse asun Turussa ja kyllä niitä täällä saa kirpparilta. Toki jos ei halua maksaa kuin 1-2e, niin sitten voi olla vaikeampaa. 5e pintaan saa jo kaiken näköistä. Urheiluvaatteita on kyllä aika vaikea löytää isoina kokoina, kun suurin osa myyjistä taitaa olla hyväkuntoisia (kilpa)urheilijoita, jotka on jo valmiiksi pieniä.

Nettikirppikset on myös ihan hyvä käydä läpi.