Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästättekö orkidean varret?

Vierailija
02.10.2014 |

Miten nuo saa uudelleen kukkimaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä uudet, isot nuput aukeamassa ja olin juuri miettinyt katkaisenko vanhat kukkavanat. Vain ruskeaksi muuttuneen katkaisin.

Vierailija
2/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä varsia ei oteta pois, ne toimivat yhteyttämisessä aivan kuten lehdet tai juuret. Orkkideat voivat kasvattaa siihen kukkavarteen uuden kukkavarren. Uudelleen kukkimiseen menee oma aikansa. Orkkideat tarvitsee valoisan paikan talvella. Pitävät korkeammasta ilmankosteudesta. Mummollani orkkudeat kukkivat esim rönsyliljojen vieressä. Tarkoitan, että toisten kasvien vierellä oleminen on ehkä hyvä. Voi myös sumuttaa... Kastelua ei liian usein, etenkin jos sumuttaa, saavat siitä juurien kautta vettä. Useat tekevät sen kerran viikkoisen upotuskastelun, mut jos sumuttaa juuria niin ei niin usein tartte upotuskastelua. Talvella ei tartte lannoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä saa enää talvella kukkimaan. Keväällä sitten ehkä, kun valo lisääntyy.

Vierailija
4/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen lisää: ne uudet aukeavat nuput vuoden vanhoissa kukkavanoissa. Kastelen kerran viikossa sadevedellä tai lumesta sulatetulla, annoin kesän ajan orkidealannoitetta puikkojen muodossa. Kannattaa odottaa, se uusi eka nuppu ihana yllätys ja nuppuja nyt kymmenisen.

Vierailija
5/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreitä en katkaise, vain kuihtuneet. Nimenomaan niihin vanhoihin kukkavanoihin puhkeaa usein uusia kukkavanoja. Ja minun orkideoillani tämä ainakin tapahtuu milloin sattuu, oli vuodenaika mikä tahansa.

Vierailija
6/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ostanut orkidealannoitetta. Kastelin fairy-vedellä, ja nyt on viime jouluna saamani orkidea kukkinut upeasti jo useamman kuukauden. :)

Vierailija
7/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:32"]Minä en ole ostanut orkidealannoitetta. Kastelin fairy-vedellä, ja nyt on viime jouluna saamani orkidea kukkinut upeasti jo useamman kuukauden. :)
[/quote]

Miksi fairyvedellä..? Tai miksi sadevedellä/lumesta sulatetulla vedellä?

Vierailija
8/8 |
02.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 11:32"]Minä en ole ostanut orkidealannoitetta. Kastelin fairy-vedellä, ja nyt on viime jouluna saamani orkidea kukkinut upeasti jo useamman kuukauden. :) [/quote] Miksi fairyvedellä..? Tai miksi sadevedellä/lumesta sulatetulla vedellä?

[/quote]Fairy toimii lannoitteena muillekin kasveille. Laitan siis kastelukannuun pari tippaa Fairya ja annan veden oleentua, että on huoneenlämpöistä. Itse en usko, että sadevedestä tms. on hyötyä, jos on hyvä vesijohtovesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä